Koreańska marka samochodowa SsangYong próbowała zdobyć miejsce wśród najlepszych producentów samochodów terenowych na świecie, wprowadzając pierwszą generację modelu Rexton w 2001 roku.
Projekt stworzony przez Giugiaru oraz napęd pochodzący od Mercedes-Benz powinny zapewnić sukces. A jednak, tak się nie stało. Mimo że SsangYong oferował pojazdy w przystępnych cenach, nie udało mu się zdobyć większej popularności na rynku. Jego nazwa była praktycznie nieznana, a co więcej – trudna do wymówienia.
Koreańczycy nie zdawali sobie sprawy, że choć Giugiaro zaprojektował kilka udanych modeli, jego studio projektowe nie miało doświadczenia w branży 4×4. Rezultatem była konstrukcja samochodu, który przypominał kombi zamontowane na ramie. Obudowa na ramie nie pomagała mu w rywalizacji z innymi europejskimi SUV-ami. Reflektory były cofnięte w kierunku przednich błotników, a szeroki, chromowany grill nie robił wrażenia na klientach.
Wnętrze było zaprojektowane z myślą o luksusowych pakietach, takich jak skórzane tapicerki czy drewniane wstawki na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych i centralnym panelu. Oferowano opcję siedmiu miejsc, z dodatkowymi siedzeniami w bagażniku. Niestety, przestronność wnętrza była ograniczona. Ledwie dorównywała ona pojemności bagażnika kompaktowej Skody Octavii w wersji kombi.