Założona już w 1939 roku, Grupa SsangYong z biegiem lat stała się dużą firmą przemysłową, działającą w wielu dziedzinach, takich jak przemysł naftowy, papierniczy i inne.
Dopiero w 1986 roku nabyli firmę Ha Dong Hwan Motor Company, producenta, który sprzedawał ciężarówki od 1954 roku.
Rexton był silnym konkurentem dla Kia Sorento i Hyundai Terracan. Jego zewnętrzny design był dość kanciasty, ale schludny.
Wnętrze Rextona oferowało klasyczny układ, jednak elementy sterujące były łatwe w obsłudze i intuicyjnie rozmieszczone.
Wygodne siedzenia oraz regulowana kierownica zapewniały kierowcy dobrą pozycję do prowadzenia, co czyniło go świetnym wyborem na długie podróże.
Rexton mógł z łatwością pomieścić do 5 dorosłych, ponieważ jego wymiary były zbliżone do dużych SUV-ów.
Choć reklamowany jako pojazd o wysokiej jakości wykończenia wnętrza, materiały plastikowe w środku nie należały do najlepszych.
Wszystkie wersje wyposażeniowe były wyposażone w poduszki powietrzne i belki przeciwwstrząsowe, a także w ABS, kontrolę trakcji, klimatyzację, skórzaną kierownicę, felgi aluminiowe oraz relingi dachowe.
Wysokiej jakości skórzana tapicerka była dostępna w wersjach SE i SX.
Rexton był dobrze znany z mechanicznej trwałości.
Silniki Diesla były dość głośne i niezbyt zwrotne, a w ofercie znajdowały się jednostki 2.7 o mocy 162 KM, 2.9 oraz większy 3.2, który produkował 217 KM.
SsangYong Rexton to SUV oparty na ostatniej klasie M Mercedes-Benz, który został wydany w Korei przez firmę SsangYong Motor w drugiej połowie 2001 roku.
Popyt na ten pojazd w Korei był ogromny i jest dostępny na całym świecie. Rexton oferuje wysokie standardy wyposażenia, cichą jazdę na drodze, zachowanie przypominające samochód osobowy, a jednocześnie solidną zdolność off-roadową. Może być skonfigurowany do przewozu siedmiu osób siedzących przodem, lub jako pięcioosobowy z większą przestrzenią bagażową.