SsangYong wycofał z rynku pierwszą generację modelu Rexton po 16 latach i dwóch liftingach, wprowadzając całkowicie nowy model w 2018 roku.
Między pierwszą a drugą generacją wiele się wydarzyło w koreańskim producencie samochodów, a największą zmianą było przejęcie firmy. Indyjska grupa Mahindra&Mahindra zakupiła 70% akcji SsangYonga w 2011 roku, ratując ją przed bankructwem. Dzięki ich finansowemu wsparciu, koreański producent wrócił na właściwe tory i opracował Rextona G4 od podstaw. Wciąż był budowany w tradycyjny sposób z konstrukcją na ramie, ale w innych aspektach był lepszy.
Gdy Mahindra&Mahindra przejęła studia Pininfarina, było już za późno na jakiekolwiek zmiany w wyglądzie zewnętrznym pojazdu, więc pozostawiono go w wersji zaprojektowanej przez koreańskich projektantów. Masywna płaska przednia część oraz rzeźbione panele nadwozia nadawały mu imponujący wygląd na drodze. Osłony reflektorów i pochylona przednia szyba dodawały dynamiczności. W ramach opcji dostępny był system bezdotykowego otwierania tylnej klapy.
Choć SsangYong nie mógł zmienić wyglądu zewnętrznego, wnętrze skorzystało z wyjątkowych wskazówek specjalistów z Pininfariny. Zainstalowano pikowaną skórzaną tapicerkę na siedzeniach i desce rozdzielczej. W zależności od wersji, wnętrze wyposażono w metalowe lub drewniane wykończenia, przy czym było to prawdziwe drewno, a nie plastik. Dzięki dużemu rozstawowi osi, oferowało sporo miejsca dla pięciu pasażerów, z opcją siedmiomiejscowego wnętrza.
Pod maską SsangYong zainstalował silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra jako główną wersję oraz 2,0-litrową jednostkę benzynową z turbodoładowaniem na wybrane rynki. Oba silniki były standardowo połączone z sześciobiegową skrzynią manualną, a automatyczna była dostępna za dodatkową opłatą.
Firma SsangYong Motor zaprezentowała nowego SUV-a SsangYong Rexton na koreańskim salonie samochodowym w 2017 roku.
Jako nowy i autentyczny SUV, SsangYong Rexton pomoże firmie SsangYong w reestablishment swojej marki na arenie międzynarodowej, czerpiąc inspirację z oryginalnego modelu Rexton, który zyskał status flagowca.
W związku z rosnącym zainteresowaniem na całym świecie pojazdami o mocnych właściwościach terenowych i dobrych możliwościach holowniczych, aby zaspokoić potrzeby rosnących zainteresowań rekreacyjnych, SsangYong przewiduje dalsze zastosowanie swojej konstrukcji na ramie z silnikiem przednim i napędem na tylną oś w dużych SUV-ach. To jeszcze bardziej umocni reputację firmy jako specjalisty w produkcji SUV-ów.
Nowy model łączy w sobie solidny i dynamiczny styl SUV-a z wysokim poziomem bezpieczeństwa, w tym dziewięcioma poduszkami powietrznymi. Z silnikiem umieszczonym z przodu, napędem na tylne koła oraz napędem 4×4, Rexton stanie się konkurentem klasy premium. Oferuje doskonałe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie, zrównoważoną dystrybucję masy, dużą zdolność holowniczą i dobrą wydajność pod względem hałasu.
SsangYong spodziewa się, że nowa generacja Rextona będzie konkurować z tradycyjnymi SUV-ami z segmentu D i E, a także kontynuować odnowę tożsamości marki SsangYong, która rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem modelu Tivoli. Dziedzicząc DNA oryginalnego flagowca Rexton, wzmocni także reputację firmy jako najstarszego producenta pojazdów w Korei oraz jedynego specjalisty w produkcji SUV-ów i pojazdów 4×4.
Rewolucja stylu
Opracowany pod roboczą nazwą Y400 i zaprezentowany jako koncepcja LIV-2 na salonie motoryzacyjnym w Paryżu we wrześniu 2016 roku, nowy model będzie znany międzynarodowo jako Rexton, a w Korei jako G4 Rexton. Samochód czerpie inspirację z konceptu „Dignified Motion” w języku wzornictwa SsangYong, „Nature-born 3 Motion”.
Wygląd tego silnego, autentycznego SUV-a został wyrażony z wyważoną wrażliwością. Ten świeży, nowoczesny i atrakcyjny styl powstał dzięki połączeniu solidnej, dostojnej sylwetki, dramatycznych wlotów powietrza oraz spójnego wyglądu z przodu, gdzie atrapa chłodnicy płynnie łączy się z reflektorami.
Atrapa chłodnicy przypomina rozpostarte skrzydła ptaka w locie – po raz pierwszy zaprezentowana w modelu Tivoli, symbolizująca wolność i swobodę. Nowy projekt przedniej części nadwozia będzie stosowany w przyszłych modelach SsangYong, tworząc wyraźną i rozpoznawalną tożsamość marki.
Dodatkowo, wyraziste linie charakterystyczne na boku samochodu – szczególnie w tylnej części, gdzie wznoszą się w kierunku zderzaka, po raz pierwszy widoczne w Tivoli – również staną się nowym elementem stylizacji marki SsangYong.
Gładki słupek A i szeroki słupek D kontrastują, tworząc przyjemny, ale silny wizerunek. Ponadto, Rexton jest pierwszym SUV-em na rynku krajowym, który oferuje 20-calowe felgi, dodające eleganckiego i luksusowego wyglądu. Światła dzienne oraz lampy LED do jazdy dziennej, boczne i kierunkowskazy wzmacniają ten luksusowy wizerunek.
Wewnątrz znajduje się wyrafinowane i luksusowe wnętrze, które oferuje różne style siedzisk, w tym pełne skórzane fotele wykończone wysokiej jakości skórą Nappa, z systemem pamięci do zapamiętywania preferowanej pozycji fotela kierowcy i lusterek bocznych. Luksusowy wzór pikowanych szwów również utrzymuje ciało w odpowiedniej pozycji, a także poprawia komfort pasażerów.
Dzięki optymalnemu projektowi wnętrza, Rexton oferuje wysoki poziom wygody dla pasażerów oraz największą przestrzeń bagażową w swoim segmencie. To szerokie wnętrze zapewnia najwyższy komfort dla pasażerów, a jest to jedyny model w swoim segmencie, który może pomieścić pasażerów na tylnych siedzeniach oraz cztery torby golfowe w bagażniku.
Rewolucja jazdy
Układ napędowy SsangYonga Rextona wykorzystuje 2,2-litrowy silnik turbodiesel oraz 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedes-Benz. Ten wysoce wydajny i cichy silnik e-XDi220 zapewnia dynamiczną przyspieszenie od zera oraz mocny moment obrotowy charakterystyczny dla silników SsangYong.
7-biegowa automatyczna skrzynia biegów Mercedes-Benz, znana z płynnego działania i trwałości, również szybko reaguje na potrzeby bardziej dynamicznej jazdy.
Oferowany będzie także wysoce wydajny 2,0-litrowy silnik turbodoładowany, współpracujący z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin.
System 4WD bazuje na wieloletnim doświadczeniu SsangYonga w technologii napędu na cztery koła. W normalnych warunkach jazdy koncentruje się na napędzie na tylne koła, co zwiększa komfort i efektywność paliwową, a także zapewnia napęd 4WD z wysokim/niskim przełożeniem w warunkach terenowych. Połączenie podwójnego wahacza z przodu i niezależnego zawieszenia wielowahaczowego z tyłu zapewnia wysoki poziom stabilności jazdy.
Rewolucja bezpieczeństwa
SsangYong Rexton będzie jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie, z dziewięcioma poduszkami powietrznymi, w tym poduszką powietrzną na kolana dla kierowcy oraz bocznymi poduszkami powietrznymi z tyłu.
Zbudowany z wykorzystaniem struktury nadwozia typu quad-frame z wysokowytrzymałej stali o klasie 1,5 GPa – co jest światowym pierwszeństwem, zawiera także 63% zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, co znacznie poprawia wytrzymałość nadwozia, jednocześnie redukując wagę. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy obejmują autonomiczne hamowanie awaryjne, asystenta zmiany pasa, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, wykrywanie martwego pola oraz alarm startu pojazdu z przodu, aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo pasażerów. System 3D Around View Monitoring po raz pierwszy w swoim krajowym rynku zapewnia wyraźny widok na obszar otaczający samochód, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę kierowcy podczas jazdy z niską prędkością i parkowania.
Rewolucja technologii
W samochodzie zainstalowano zaawansowany system infotainment, który obejmuje Apple CarPlay i Android Auto z mirroringiem urządzeń, z wszystkim, w tym nawigacją, wyświetlanym w HD na szerokim ekranie 9,20 cala. Dzięki doskonałemu połączeniu zapewnia wysokiej jakości rozrywkę i przyjemność podczas jazdy.
Inne cechy to Auto Closing (drzwi zamykają się automatycznie, gdy klucz jest oddalany od samochodu), Easy Access (pozycja fotela kierowcy jest automatycznie dostosowywana, aby ułatwić dostęp po otwarciu drzwi), wysokowydajna, dwustrefowa w pełni automatyczna klimatyzacja, która filtruje nawet drobny kurz, przetwornica 220V/115V w bagażniku oraz „inteligentna klapa bagażnika” dla dodatkowej wygody podczas załadunku i rozładunku. (Automatycznie otwiera klapę bagażnika, gdy klucz jest trzymany obok samochodu przez więcej niż trzy sekundy).
SsangYong Rexton ma długość 4,850 mm, szerokość 1,920 mm, wysokość 1,800 mm i rozstaw osi wynoszący 2,865 mm.