SsangYong ożywił swoją gamę Rexton dzięki znacznemu liftingowi w 2021 roku, który obejmował zmiany we wszystkich obszarach, poprawiając flagowy model firmy.
Po 65 latach obecności na rynku, koreański producent samochodów zyskał doświadczenie w segmencie off-road, a jego produkty były wystarczająco dobre jak na swoją cenę. Największymi problemami były trudna do wymówienia nazwa oraz rozproszona sieć dealerów, która nie była zbyt spójna. W czasie światowego kryzysu finansowego, producent samochodów został przejęty przez indyjską grupę Mahindra & Mahindra, która również miała doświadczenie w budowie pojazdów terenowych.
W 2017 roku SsangYong wprowadził drugą generację Rextona, znaną również jako G4. Wciąż był oparty na ramie, ale jego design stanowił duży krok naprzód w porównaniu do poprzednika. Model z 2021 roku był jeszcze odważniejszy, z nowym trójwymiarowym grillem otoczonym chromowaną, ośmiokątną ramką. Nowe reflektory dostępne były opcjonalnie w wersji z oświetleniem LED.
Wnętrze pojazdu zostało całkowicie zmienione, a deska rozdzielcza wyposażona w 12,3-calowy wyświetlacz TFT dla panelu instrumentów. W jednostce infotainment SsangYong zainstalował standardowy 8-calowy ekran dotykowy, natomiast 9-calowy wyświetlacz z nawigacją TomTom był dostępny w wersji pełnej. Oba systemy oferowały bezprzewodowy dostęp do Android Auto i Apple CarPlay.
Pod maską, SsangYong zachował ten sam silnik wysokoprężny 2.2 o mocy rozwijanej wewnętrznie, który został ulepszony, aby przekroczyć barierę 200 KM. Został on połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. System 4×4 na żądanie oferował wysokie i niskie przełożenie do ekstremalnych sytuacji off-road.
SsangYong Motors UK wprowadził na rynek brytyjski nowy model SsangYong Rexton na rok 2021. Facelifting Rextona wyróżnia się nowym wyglądem z przodu i odświeżonym tyłem, ale zachowuje cechy, przestronność i wszystkie możliwości tradycyjnego SUV-a. Rexton łączy nowoczesny design z stylowym wnętrzem, jednocześnie oferując zaawansowane technologie bezpieczeństwa i infotainmentu. Nowy model przynosi również zmiany w układzie napędowym – z mocniejszym silnikiem oraz nową, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. A wszystko to objęte jest kompleksową i wiodącą na rynku 7-letnią gwarancją na 150 000 mil.
Z każdego punktu widzenia, SsangYong Rexton na rok 2021 ma przyciągający wzrok design, z mocną, stabilną sylwetką, która stanowi solidną podstawę dla doskonałych właściwości jezdnych i dynamicznych. Wnętrze Rextona robi jeszcze większe wrażenie dzięki nowemu cyfrowemu zestawowi wskaźników, technologiom wsparcia kierowcy, funkcjom bezpieczeństwa i pakietom multimedialnym. Stworzony z myślą o aktywnym stylu życia, nowy SsangYong Rexton przekracza oczekiwania, oferując przestronną wygodę, praktyczność oraz doskonałe bezpieczeństwo. Tak, jak można się spodziewać po firmie z ponad 65-letnim doświadczeniem, nowy Rexton od SsangYonga to niezwykle muskularny pojazd.
WYDAJNOŚĆ JAZDY
Napęd Rextona wykorzystuje nowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra, wyprodukowany przez SsangYonga, który teraz osiąga maksymalną moc 202 KM oraz moment obrotowy 441 Nm. Ten wysoce efektywny, niezwykle cichy silnik e-XDi 220 zapewnia progresywne przyspieszenie od zera oraz silny moment obrotowy na niskich obrotach – typowy dla jednostek napędowych SsangYonga. Osiąga poziom emisji CO2 na poziomie 225 (WLTP), ekonomię na poziomie do 32,9 mpg w cyklu łączonym (WLTP) oraz przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy.
SsangYong Rexton jest teraz wyposażony w nową 8-biegową automatyczną skrzynię biegów typu FR, produkowaną przez Hyundai Transys – również dostarczaną do Genesis, Hyundai i Kia. Poprawiona waga i wydajność zapewniają płynniejszą, wyrafinowaną reakcję oraz zmniejszają hałas, wibracje i szumy (NVH), dzięki szerszym przełożeniom i tłumikowi wahadłowemu. Posiada zaawansowany system zmiany biegów „shift-by-wire” (SBW), który umożliwia zmianę trybów skrzyni biegów za pomocą elektroniki, bez mechanicznych połączeń między dźwignią zmiany biegów a skrzynią biegów.
SYSTEM NAPĘDU NA CZTERY KOŁA
Rexton to pojazd z napędem na wszystkie koła, który oferuje doskonałą stabilność jazdy na wszystkich rodzajach terenu. Posiada sprawdzony, wybierany system napędu na wszystkie koła. System napędu na cztery koła korzysta z wieloletniego doświadczenia SsangYonga w technologii 4WD. Dla lepszej efektywności i większej oszczędności paliwa, samochód posiada częściowy napęd na cztery koła z napędem stale na tylne koła. Napęd na przednie koła można wybrać elektronicznie, z możliwością wyboru przełożenia wysokiego lub niskiego, w zależności od wymagań warunków terenowych.
ZDOLNOŚCI CIĄGNIĘCIA
Idealny dla tych, którzy chcą ciągnąć podwójny przyczepę dla koni, dużą przyczepę kempingową lub przyczepę handlową, Rexton ma mocną ramę skrzynkową, zapewniającą solidną platformę do ciągnięcia – potężną zdolność holowania wynoszącą 3500 kg i masę własną 2180 kg, co jest szczególnie ważne dla osób ciągnących ciężką przyczepę kempingową. SsangYong Rexton posiada teraz również system kontroli stabilizacji przyczepy (TSC), który poprawia stabilność jazdy, wykrywając i automatycznie stabilizując ruch boczny i kołysanie przyczepy zamontowanej w pojeździe.
MULTIMEDIA
Rexton oferuje nie tylko rzeczywiste postępy w jeździe na drogach i w terenie, ale także na ekranie. Istnieje wybór dwóch zaawansowanych systemów infotainment w zależności od poziomu wyposażenia – oba zawierają radio DAB, doskonałą łączność z Apple CarPlay i Google Android Auto do mirroringu urządzeń, kamerę tylnej widoczności oraz wyświetlacz na ekranie 8,0″ (Ventura) lub w HD na szerokim ekranie 9,2″, w tym nawigację TomTom w modelach Ultimate.
BEZPIECZEŃSTWO
SsangYong Rexton to jeden z najmocniejszych i najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. Zbudowano go na konstrukcji typu body-on-frame o wysokiej wytrzymałości i wyposażono w kompleksowy zestaw najnowszych elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Posiada niezwykle mocne fundamenty – jego konstrukcja typu body-on-frame zbudowana jest z ultra wytrzymałej stali o wytrzymałości 1,5 GPa – co jest światowym rekordem. Faktycznie, 81,7% blachy stalowej w karoserii pojazdu wykonano z wysokowytrzymałej, wysokodensityjnej stali o wysokiej wytrzymałości. Zapewnia to doskonałą sztywność i ochronę w razie wypadku, maksymalizując bezpieczną przestrzeń wewnętrzną kabiny.
NVH
Poziomy NVH w Rextonie znacznie poprawiły się w porównaniu do jego poprzedników, dzięki sztywniejszej konstrukcji, ulepszonej aerodynamice redukującej hałas wiatru, lepszej izolacji silnika dzięki hydraulicznym mocowaniom silnika oraz poprawionemu uszczelnieniu kabiny. Zaawansowane narzędzia i technologie zostały zastosowane w Rextonie w celu tłumienia NVH, co skutkuje jednymi z najniższych poziomów NVH w swojej klasie. Hałas w kabinie na biegu jałowym wynosi zaledwie 44,0 dB, a wibracje podwozia na biegu jałowym wynoszą 95,0 Hz.
OFERTA
SsangYong Rexton jest niezwykle dobrze wyposażony i standardowo oferuje bogaty zestaw wyposażenia. Ozdobiony nowym, uderzającym koncepcyjnym stylem przednim, pojazd segmentu D pomieści 7 pasażerów z dużą ilością przestrzeni bagażowej oraz wszechstronnością, której można się spodziewać po nowoczesnym SUV-ie. Istnieją teraz dwa poziomy wyposażenia do wyboru – nowo nazwana Ventura, która zastępuje ELX, oraz wersja Ultimate z wyższej półki.
REXTON VENTURA
SsangYong Rexton Ventura, który dostępny jest tylko z automatyczną skrzynią biegów, ma siedem miejsc, nowe 18-calowe felgi ze specjalnym cięciem, LED-owe reflektory, 12,3-calowy pełny cyfrowy zestaw wskaźników, dwustrefową klimatyzację, 8-calowy ekran dotykowy z Apple CarPlay i Google Android Auto. Posiada wspomaganie kierownicy, podgrzewaną skórzaną kierownicę oraz przednie siedzenia z regulacją elektryczną, ogrzewaniem i wentylacją, tapicerkę z TPU, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę tylnej widoczności. W pakiecie bezpieczeństwa znajduje się 9 poduszek powietrznych, system autonomicznego hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o odległości, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu, ostrzeżenie o ruszającym pojeździe z przodu, ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości, inteligentne światła drogowe i kontrola kołysania przyczepy.
REXTON ULTIMATE