Subaru 360, stworzony w celu zmotoryzowania japońskiej ludności po II wojnie światowej, był pierwszym samochodem produkowanym przez tę firmę.
Zgodnie z regulacjami japońskich samochodów Kei, Subaru 360 musiał być niezwykle lekki, a jego maksymalna pojemność wynosiła 360 cm³.
Aby maksymalnie wykorzystać mały silnik, Subaru wyposażyło model 360 w dach wykonany z włókna szklanego oraz plastikową tylną szybę. Oprócz innowacyjnego dachu z włókna szklanego, mały sedan miał niezależne zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu, ale jednocześnie wyposażono go w prymitywne hamulce mechaniczne oraz 3-biegową skrzynię biegów.
Subaru 360 miało pojemność silnika wynoszącą 356 cm³, a jednostka chłodzona powietrzem była zamontowana poprzecznie z tyłu.
Pierwszy samochód w tej klasie oferujący miejsce dla 4 dorosłych osób, mały Subaru 360 miał konstrukcję monokoku i był wyposażony w drzwi otwierane do tyłu.
Oprócz wersji sedan, produkowano także inne warianty, w tym Custom w wersji kombi, kabriolet oraz dwa sportowe modele z nieco usprawnionym silnikiem, skrzynią biegów, siedzeniami i tachometrem.