SUBARU Ascent 2019-2022

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SUBARU Ascent 2019-2022

Przejdź do galerii zdjęćSUBARU Ascent 2019-2022

Największym i najprzestronniejszym pojazdem, jaki Subaru kiedykolwiek wyprodukowało do tego czasu, był Subaru Ascent, idealny SUV dla rodzin.

Dlaczego idealny? Ponieważ może pomieścić do 7 pasażerów i kierowcę, został wzbogacony o najnowsze technologie i nie ustępował pod względem zwinności.

Ascent miał ładny, prosty design zewnętrzny, z odważnym grillem i stylowymi felgami, ale to była najmniej istotna jego część. Jego maksymalna ładowność wynosiła do 2268 kg, a przestrzeń bagażowa do 2.0558 cm3.

Patrząc na dach Ascenta, mogliśmy zauważyć standardowe relingi dachowe, które były pomocne przy przewożeniu ładunku i innego wyposażenia.

Subaru zaprojektowało Ascenta, aby miał prawdziwe możliwości SUV-a, więc 8,7 cala prześwitu wystarczało na nieco błota, a jego napęd na wszystkie koła i system zjazdu ze wzniesienia dodatkowo podnosiły komfort jazdy.

Wnętrze kabiny Ascenta oferowało komfort i przestronność, liczne uchwyty i dźwignie ułatwiające dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mieli osobne przyciski do sterowania klimatyzacją oraz nadmuchy sufitowe dla wszystkich. A… 19 uchwytów na kubki i butelki brzmi wystarczająco, prawda?

Wewnątrz użyto trwałych, wysokiej jakości materiałów, a także wygodnych, podgrzewanych i wentylowanych siedzeń.

Ascent spełniał wymagania technologiczne dzięki systemom Apple CarPlay i Android Auto, a także 8 gniazdom USB i łączności Wi-Fi. A muzyka w Ascentcie brzmiała naprawdę dobrze dzięki systemowi audio Harman Kardon z 14 głośnikami.

Wygląda na to, że bezpieczeństwo było najwyższym priorytetem przy projektowaniu pojazdu przez Subaru, ponieważ został on wyposażony w kilka bardzo pomocnych systemów: automatyczne powiadomienie o kolizji, odzyskiwanie skradzionego pojazdu, adaptacyjny tempomat, detekcję martwego pola, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz inteligentne lusterko wsteczne, które oferowało wyraźny widok na to, co może być z tyłu, nawet jeśli widok był zablokowany. I jestem pewien, że nie wymieniłem ich wszystkich.

Warto wspomnieć, że cisza definiowała wnętrze Ascenta.

Subaru of America Inc., opierając się na dziewięciu kolejnych latach wzrostu sprzedaży, zaprezentowało nowy model SUV-a – 2019 Subaru Ascent. Ten oczekiwany SUV z trzema rzędami siedzeń jest największym Subaru, jakie kiedykolwiek stworzono, i został zaprojektowany z myślą o aktywnych rodzinach. Wzmacniając znane zalety Subaru, Ascent oferuje niezrównane wrażenia z jazdy, przestronne wnętrze, komfortowe i elastyczne opcje siedzeń, a także szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, asystujących kierowcy oraz technologii multimedialnych w pojeździe.

Ascent to zupełnie nowy model z trzema rzędami siedzeń, z dostępnymi ławkami lub fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie. SUV oparty jest na wzmocnionej i wydłużonej wersji Globalnej Platformy Subaru, z szerokim wykorzystaniem stali o wysokiej wytrzymałości. Skoncentrowany na trwałości, sztywności oraz odporności na wibracje, platforma Ascent została zaprojektowana w celu zapewnienia cichego wnętrza oraz doskonałych wrażeń z jazdy. Napędzany nowym silnikiem BOXER o pojemności 2,4 litra, Ascent wyposażony jest w nową wersję automatycznej skrzyni biegów Lineartronic® CVT (ciągła zmiana przełożenia) oraz legendarny system Symmetrical All-Wheel Drive – wszystko to opakowane w stylowy i wytrzymały design o imponującej prezencji. Nowy model Ascent, produkowany w Stanach Zjednoczonych, będzie dostępny w wersjach podstawowej, Premium, Limited oraz Touring, kiedy trafi do dealerów Subaru na początku lata.

SUV skoncentrowany na rodzinie

Nowy Subaru Ascent, z rozstawem osi wynoszącym 288,4 cm, jest największym Subaru, jakie kiedykolwiek stworzono, i mobilnym centrum dowodzenia dla całej rodziny. Z 4340 litrami objętości pasażerskiej i dużą przestrzenią ładunkową, Ascent zapewnia miejsce dla każdego pasażera i ich bagażu. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 75 stopni, co ułatwia dostęp do trzeciego rzędu. W kabinie dostępnych jest osiem portów USB do ładowania oraz 120-woltowe gniazdko z tyłu centralnej konsoli, umożliwiające ładowanie wielu urządzeń elektronicznych. Z 19 standardowymi uchwytami na kubki i butelki, napój każdego pasażera jest blisko i bezpiecznie.

Standardowy, trójsystemowy automatyczny klimatyzator zapewnia komfort wszystkich pasażerów, z dużymi nawiewami powietrza dla wszystkich trzech rzędów. Lampki do czytania w drugim rzędzie są standardem we wszystkich modelach, a w trzecim rzędzie w modelach Premium, Limited i Touring. Oświetlenie ambientowe i podłogowe również dostępne jest we wszystkich modelach.

Ascent oferuje dostępne elektrycznie regulowane fotele przednie z wsparciem lędźwiowym oraz funkcją regulacji długości poduszki siedziska kierowcy. Podgrzewane fotele przednie i w drugim rzędzie są dostępne w ramach Pakietu All-Weather dla modeli Premium, podczas gdy w wersjach Limited i Touring dodano podgrzewaną kierownicę. Standardowo w modelach Touring znajdują się wentylowane fotele kierowcy i pasażera z przodu.

Nowa Globalna Platforma Subaru integruje nową konstrukcję z zoptymalizowanymi przekrojami i mocno usztywnionymi połączeniami, aby znacznie poprawić stabilność w linii prostej, zwrotność oraz komfort jazdy, jednocześnie tłumiąc hałas, wibracje i szumy na niespotykaną dotąd skalę w klasie średniej SUV. Ascent zapewnia wyrafinowaną, cichą jazdę dzięki kompleksowym środkom wygłuszającym, w tym akustycznej przedniej szybie i szkle drzwi przednich.

Styl i wszechstronność

Zewnętrzna stylistyka Subaru Ascent oparta jest na filozofii designu Subaru „Dynamic x Solid”, tworząc SUV o imponującej prezencji. Nowy SUV zawiera charakterystyczną dla marki heksagonalną osłonę chłodnicy oraz reflektory w kształcie litery C, przypominające tłoki poruszające się w silniku BOXER. Wyraziste nadkola podkreślają system Symmetrical All-Wheel Drive Subaru i przechodzą w poziomą linię charakterystyczną, co znajduje odzwierciedlenie w wzmocnionych dolnych listwach bocznych, nadając solidny i dynamiczny wygląd. Dolne osłony boczne i nadkola nadają mu wytrzymały i zdolny wygląd. Nowy, dramatyczny wygląd przechodzi do kabiny, zaczynając od centralnej strefy, rozprzestrzeniając się na zewnątrz, aby stworzyć bogate i przestronne wrażenie.

Ascent jest najbardziej wszechstronnym Subaru, jakie kiedykolwiek powstało, oferującym do dziewięciu unikalnych konfiguracji siedzeń i dwa rzędy siedzeń o podziale 60/40, które można złożyć, co zapewnia do 2042 litrów przestrzeni ładunkowej. Ascent standardowo wyposażony jest w ławkę w drugim rzędzie, co zapewnia miejsce dla maksymalnie 8 pasażerów. Wersje Premium i wyższe oferują fotele kapitańskie w drugim rzędzie jako opcję bez dodatkowych kosztów, co ułatwia dostęp do trzeciego rzędu. Szerokie otwory tylnych drzwi, strome kąty słupków C oraz niski punkt wejścia zapewniają łatwy dostęp zarówno dla pasażerów drugiego, jak i trzeciego rzędu. Standardowe relingi dachowe pozwalają na zamontowanie dodatkowych akcesoriów do przewożenia przedmiotów, takich jak rowery czy kajaki.

Wydajność i możliwości

2019 Subaru Ascent oferuje optymalne połączenie możliwości SUV-a i komfortu jazdy samochodu osobowego dzięki standardowemu systemowi Symmetrical All-Wheel Drive, 18-calowym kołom i niezależnemu zawieszeniu na cztery koła. 22,0 cm prześwitu dla wszystkich modeli jest większa niż w wielu SUV-ach, a jednak Ascent zachowuje komfortowo niską wysokość wejścia zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu. Aktywne wektoryzowanie momentu obrotowego, po raz pierwszy wprowadzone w modelach WRX ® i WRX STI®, jest również standardem.

Trzyrzędowy SUV napędzany jest nowym silnikiem BOXER o pojemności 2,4 litra, który wykorzystuje połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa, wysokiej kompresji (10,6:1), systemu podwójnej aktywnej kontroli zaworów (DAVCS), turbosprężarki twin-scroll oraz intercoolera, co pozwala osiągnąć doskonałe osiągi i wysoką efektywność. Silnik generuje moc 260 KM przy 5600 obr./min, towarzyszy mu szeroki krzywa momentu obrotowego, osiągająca maksymalne 277 lb-ft w zakresie obrotów silnika 2000-4800. Wszystkie poziomy wyposażenia są połączone z wysokotorowym CVT Lineartronic, który oferuje tryb manualny ośmiu biegów oraz system X-Mode® z kontrolą zjazdu ze wzniesienia. Ten układ napędowy pozwala na holowanie do 2268 kg, co jest najlepszym wynikiem w historii Subaru. System wsparcia stabilności przyczepy pomaga utrzymać stabilność pojazdu podczas holowania. System TSA wykorzystuje czujniki skrętu do monitorowania kołysania przyczepy, a następnie może hamować poszczególne koła, aby ustabilizować pojazd i przyczepę. Ascent jest nie tylko mocny, ale także efektywny, oferując doskonałą ekonomikę paliwa, co pozwala na przejechanie ponad 800 km na jednym baku.

Technologia multimedialna SUBARU STARLINK™

Subaru Ascent oferuje najnowsze systemy multimedialne STARLINK z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości, który obsługuje integrację ze smartfonami dzięki Apple CarPlay™ i Android® Auto, Aha™ i Pandora®, a także łączność Bluetooth® do prowadzenia rozmów telefonicznych i strumieniowania audio, kamerę tylnej wizji oraz usługi SiriusXM®. Ascent standardowo wyposażony jest w 6,5-calowy system multimedialny, a wyższe poziomy wyposażenia oferują systemy 8″ Multimedia Plus oraz 8″ Multimedia Navigation.

Po raz pierwszy dostępne jest łączność Wi-Fi w samochodzie, które zapewnia płynny dostęp do internetu za pośrednictwem szybkiej komunikacji LTE™, poszerzając zakres opcji rozrywkowych dostępnych dla pasażerów drugiego i trzeciego rzędu korzystających z inteligentnych urządzeń.

SUBARU STARLINK Connected Services oferuje teraz zdalne uruchamianie silnika (w modelach z przyciskiem startu), usługi concierge, immobilizer antykradzieżowy z mrugającymi światłami bezpieczeństwa pojazdu, funkcje bezpieczeństwa dzieci, w tym geofencing, powiadomienia o prędkości i godzinie policyjnej oraz aktualizacje oprogramowania bezprzewodowo.

Dostępny jest również pakiet Safety Plus, który oferuje pomoc w sytuacjach awaryjnych SOS, rozszerzoną pomoc drogową, automatyczne powiadomienia o kolizji, powiadomienia o konserwacji, miesięczne raporty o stanie pojazdu oraz powiadomienia diagnostyczne. Pakiet Safety Plus i Security Plus dodaje usługi odzyskiwania skradzionego pojazdu, powiadomienia o alarmie bezpieczeństwa pojazdu, zdalne blokowanie/odblokowywanie, zdalne uruchamianie klaksonu i świateł oraz zdalne lokalizowanie pojazdu.

Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa

2019 Subaru Ascent standardowo wyposażone jest w technologię asystującą kierowcy EyeSight®, która obejmuje automatyczne hamowanie w przypadku kolizji, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zjeździe z pasa i o kołysaniu, zarządzanie przepustnicą przed kolizją oraz nowy monitor asystenta EyeSight (EAM), który zapewnia wyświetlanie ostrzeżeń systemu EyeSight oraz informacji o statusie na przedniej szybie pojazdu. Wersje z detekcją martwego pola i asystą zmiany pasa oraz ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu są również dostępne. Reflektory dostosowujące się do kierunku jazdy są standardem w modelach Limited i Touring. System High Beam Assist automatycznie aktywuje i dezaktywuje światła drogowe, gdy system wykryje pojazd z przodu lub nadjeżdżający pojazd. Nowe Ascent oferuje również dostępny system automatycznego hamowania wstecz, który stosuje hamulce pojazdu w przypadku wykrycia przeszkody podczas cofania.

Standardowo w najwyższej wersji Touring znajduje się nowy monitor widoku z przodu, który wyświetla obraz o kącie 180 stopni z przodu pojazdu na wyświetlaczu wielofunkcyjnym za pomocą kamery zamontowanej w osłonie chłodnicy. Dodatkową nową technologią asystującą kierowcy standardowo w Touring jest inteligentne lusterko wsteczne, które wyświetla widok zza pojazdu z kamery zamontowanej nad szybą tylną, gdy jest aktywowane. Ta funkcja pomaga kierowcy w słabej widoczności z tyłu pojazdu z powodu pasażerów lub bagażu blokujących widok.

Standardowo w modelach Touring znajduje się system wycieraczek z czujnikiem deszczu, który automatycznie działa i monitoruje prędkość wycieraczek w zależności od intensywności opadów.

Nowa platforma Subaru Ascent integruje najnowszą wersję konstrukcji ramy wzmacniającej w kształcie pierścienia, udowodnioną przez niemal dwie dekady, zapewniającą doskonałą ochronę pasażerów w przypadku kolizji. Szczegóły strukturalne przodu wzmacniają bezpieczeństwo pieszych.

Wewnątrz Ascent wzbogaca swoją listę bezpieczeństwa o zaawansowane poduszki powietrzne Subaru, poduszkę powietrzną na kolana kierowcy, standardowe boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z przodu oraz poduszki powietrzne w zasłonach bocznych, które zapewniają ochronę przednich i tylnych siedzeń zewnętrznych. Przy nagłym hamowaniu, system wspomagania hamulców natychmiast stosuje ciśnienie do limitu ABS, co pomaga zwiększyć skuteczność hamowania. System przewagi hamulców zapewnia, że moc silnika zostanie odcięta, gdy pedał hamulca i pedał gazu są wciśnięte jednocześnie.

Cztery poziomy wyposażenia

2019 Subaru Ascent będzie oferowane w czterech poziomach wyposażenia: podstawowym, Premium, Limited oraz Touring. W wersji podstawowej znajdzie się szereg standardowych funkcji, które obejmują EyeSight z automatycznym hamowaniem w przypadku kolizji oraz asystą utrzymania pasa; 6,5-calowy ekran dotykowy multimedialny; Android Auto i Apple CarPlay; cztery porty USB; trójstrefowy automatyczny klimatyzator; automatyczne zamki drzwi i elektryczne lusterka boczne; podwyższone relingi dachowe; ławka w drugim rzędzie (dla 8 pasażerów); 18-calowe koła aluminiowe o srebrnym wykończeniu; 19 uchwytów na kubki i butelki; wyświetlacz wielofunkcyjny; oraz system zabezpieczeń z immobilizerem silnika. Standardowo we wszystkich modelach znajduje się system Auto Vehicle Hold, który utrzymuje pojazd w miejscu podczas postoju, dzięki czemu kierowca nie musi ciągle naciskać pedału hamulca. Po raz pierwszy w Subaru standardowo wyposażono w lusterko panoramiczne, które umożliwia kierowcy i pasażerowi z przodu obserwację pasażerów w drugim i trzecim rzędzie. Wersja Premium dodaje detekcję martwego pola z asystą zmiany pasa oraz ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu; możliwość holowania do 2268 kg; elektryczne fotele kierowcy; unikalną tkaninę odporną na rozlania w kolorze czarnym lub kości słoniowej; 8-calowy ekran dotykowy multimedialny; łączność Wi-Fi; lusterka boczne w kolorze nadwozia; przyciemniane szyby; skórzaną kierownicę i uchwyt dźwigni zmiany biegów; sterowanie klimatyzacją w tylnych siedzeniach; 18-calowe koła aluminiowe w szarym kolorze z wykończeniem maszynowym; oraz Pakiet All-Weather z podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, podgrzewanymi fotelami przednimi w trzech trybach i odmrażaczem wycieraczek. Przejście do Premium pozwala na szerszą dostępność opcji, w tym na fotele kapitańskie w drugim rzędzie; automatyczne hamowanie wsteczne; 20-calowe koła w ciemnym szarym kolorze z wykończeniem maszynowym; oraz panoramiczny dach. Dostępna jest również elektryczna klapa bagażnika z pamięcią wysokości; bezkluczykowy dostęp z przyciskiem startu; 8-calowy system nawigacyjny multimedialny; automatyczne przyciemniane lusterko wsteczne; oraz pokrywa bagażnika do zasłaniania ładunku.

Model Limited zawiera wszystkie cechy wersji Premium i dodaje tapicerkę z elementami skórzanymi, LED-owe reflektory dostosowujące się do kierunku jazdy z systemem High Beam Assist, LED-owe światła przeciwmgielne oraz nowe, zwijane osłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie. W standardzie znajduje się również zestaw 20-calowych kół aluminiowych w ciemnym szarym kolorze z wykończeniem maszynowym, założonych na opony całoroczne 245/50 R20. Niższe osłony drzwi z akcentami chromowanymi i boczne lusterka w kolorze nadwozia z zintegrowanymi kierunkowskazami; regulowane wsparcie uda w fotelu kierowcy; automatyczne hamowanie wsteczne; elektryczna klapa bagażnika z pamięcią wysokości; oraz bezkluczykowy dostęp z przyciskiem startu również wchodzą w skład standardowego wyposażenia Limited. Do modelu Limited dodano dwa dodatkowe porty USB, co daje łącznie sześć.

Najwyższy model Touring wyróżnia się satynowymi, srebrnymi lusterkami bocznymi z zintegrowanymi kierunkowskazami, chromowanymi uchwytami drzwi, chromowaną osłoną przedniego zderzaka oraz osłoną z tyłu. W unikalnym wnętrzu znajdują się siedzenia i tapicerka w kolorze Java Brown oraz ulepszona skórzana kierownica oraz drewniane akcenty w matowym wykończeniu. Standardowe trójstopniowe wentylowane fotele kierowcy i pasażera z przodu zwiększają komfort w modelu Touring. Standardowo znajdzie się osiem portów USB oraz 120-woltowe gniazdko do ładowania tabletów, telefonów i laptopów. W wersji Touring uwzględniono wszystkie standardowe funkcje modelu Limited oraz dodano system nawigacyjny multimedialny SUBARU STARLINK o przekątnej 8 cali, premium system audio Harman Kardon® z 14 głośnikami, panoramiczny dach oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu. Aby poprawić widoczność kierowcy, unikalne inteligentne lusterko wsteczne oraz kamera frontowa z widokiem 180 stopni dopełniają kompleksową listę funkcji Touring.

2.4L CVT AWD (260 KM)

ParametrWartość
CylindryH4
Pojemność2457 Cm3
Moc193.9 Kw @ 5600 Rpm
264 Hp @ 5600 Rpm
260 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy277 Lb-Ft @ 2000-4800 Rpm
376 Nm @ 2000-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT (Lineartronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/60R18 105H
Długość196.8 In (4999 Mm)
Szerokość76 In (1930 Mm)
Wysokość71.6 In (1819 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi113.8 In (2891 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Masa własna4430 Lbs (2009 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.