Exiga to samochód, który Subaru stworzyło jako prawdziwą alternatywę dla minivanów, ale nigdy nie sprzedano go w USA ani w Europie, za to dostępny był w Australii jako Liberty Exiga.
Subaru zbudowało kilka minivanów kei-cars na rynek krajowy oraz Imprezę i Legacy na resztę świata. Dzięki temu producent miał doświadczenie w obu tych dziedzinach. Kiedy połączył te umiejętności, efektem była Exiga, nazwana od „Ekscytujący” i „Aktywny”. To był minivan, który bardziej przypominał wyższą wersję kombi.
Choć Subaru nie słynęło z nowatorskiego designu, chyba że współpracowało z Giorgetto Giugiaro przy produkcji SVX, to kiedy udało mu się stworzyć względnie udany pojazd, jak Impreza czy Legacy, wykorzystało te same pomysły projektowe w różnych rozmiarach. Exiga (Liberty Exiga) miała przednią część, która przypominała tę z Legacy. Jej przedni zderzak posiadał dolny spojler oraz grille, które nadawały samochodowi agresywny wygląd. Z profilu, wysoka przestrzeń pasażerska i trzy szerokie boczne okna przypominały minivana, a płaska, pionowa klapa bagażnika potwierdzała, że to bardziej kombi niż minivan.
Wnętrze samochodu wyposażono w trzy rzędy siedzeń, z ostatnim umieszczonym wyżej niż przednie fotele. Poza przednimi siedziskami, wszystkie pozostałe były składane, co umożliwiało przewóz deski surfingowej. Minimalistyczne linie deski rozdzielczej oferowały duży wyświetlacz na górze centralnego panelu oraz trzy wskaźniki w obrębie zegarów. Konsola środkowa dzieliła przednie fotele i miała dźwignię zmiany biegów (manualna, CVT lub automatyczna).