SUBARU Forester 2013-2018

SUBARU Forester 2013-2018

Przejdź do galerii zdjęćSUBARU Forester 2013-2018

Subaru zaprezentowało czwartą generację crossovera Forester na Targach Motoryzacyjnych w Guangzhou w 2012 roku, a w następnym roku wprowadziło go na rynek amerykański oraz do reszty świata.

Historia modelu Forester rozpoczęła się w 1997 roku, kiedy japoński producent wykorzystał platformę Imprezy do stworzenia tego crossovera. To był strzał w dziesiątkę dla Subaru, a auto wyraźnie zaznaczyło swoją obecność na rynku. Jego doskonałe prowadzenie i komfort jazdy zapewniły klientom przyjemne doświadczenia.

Z takim tłem czwarta generacja wkroczyła z pewnością siebie. Przednia część pojazdu prezentowała odważną sylwetkę z grubą, chromowaną belką na grillu, przypominającą skrzydło samolotu. Przypominało to klientom, że kiedyś fabryki Subaru produkowały samoloty. Dolny, trapezoidalny grill miał czarne osłony, a po bokach znajdowały się wloty powietrza, które kierowały strumień powietrza na boki pojazdu. Z boku, wznosząca się linia okien podkreślała dynamiczny charakter auta. Na końcu, z tyłu, światła tylnie umieszczone w rogach flanki otwierały szeroką klapę bagażnika.

Wnętrze zostało wyposażone w wzmocnione fotele z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu. Zestaw wskaźników miał dwa duże zegary dla prędkościomierza i obrotomierza, a pomiędzy nimi umieszczony był wyświetlacz LCD. Na szczycie centralnego panelu Subaru umieściło kolorowy wyświetlacz dla kamery parkingowej, jeśli była zamontowana, który również pełnił funkcję ekranu dla komputera pokładowego oraz systemu kontroli trakcji. Jednostka infotainment, zawierająca nawigację, została umieszczona na centralnym panelu, co ułatwiało jej obsługę.

Pod maską, Subaru zaoferowało wybór dwóch silników benzynowych o pojemności 2.0 litra dla większości rynków. Jednocześnie klienci w USA mogli także wybrać jednostkę napędową o pojemności 2.5 litra. Z drugiej strony, europejscy nabywcy otrzymali wersję turbo-diesel. Wszystkie z nich były silnikami typu flat-four, które standardowo były połączone z manualną skrzynią biegów, podczas gdy niektóre wersje były również dostępne z bezstopniową skrzynią biegów CVT o nazwie Lineartronic. Jak to zwykle bywa w przypadku modelu Forester, moc była przekazywana na wszystkie koła.

 Czwarta generacja Subaru Forester została opracowana z myślą o maksymalizacji wartości prawdziwego SUV-a. Nowy Forester poprawia podstawowe osiągi pojazdu, takie jak prowadzenie, bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska, a w jego sercu znajduje się unikalny system Symmetrical AWD (napęd na wszystkie koła) firmy Subaru. Dodatkowo, użyteczność Forestera oraz przyjemność z jazdy w warunkach stresu zostały jeszcze bardziej poprawione.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1997 roku, Forester zdobył uznanie na całym świecie za swoją zdolność do jazdy i komfort podróżowania, a także wytrzymałość na trudne warunki drogowe oraz dużą zwrotność.

Hasło marki Subaru „Pewność w ruchu” stanowi fundament rozwoju samochodów tej marki. Subaru zobowiązuje się do doskonałości inżynieryjnej oraz „Przyjemności i spokoju umysłu”, tworząc produkty w harmonii z stylami życia i wartościami klientów. Nowy Forester również wciela w życie kierunek marki Subaru.

Subaru definiuje wartość prawdziwego SUV-a jako: zapewnienie przyjaznych użytkownikowi, wszechstronnych funkcji; charakteru sprzyjającego przyjemności z jazdy oraz komfortu na długich trasach, nawet w trudnych warunkach; a także jazdy bez stresu. Aby to zrealizować, zarówno osiągi jazdy, jak i jakość podróżowania zostały znacznie poprawione dzięki zastosowaniu najnowszych technologii Subaru oraz zwiększonej sztywności nadwozia.

Doskonała efektywność paliwowa i osiągi bezpieczeństwa zapewniają doświadczenie jazdy „w spokoju umysłu”. Komfort i funkcjonalność wnętrza zostały dodatkowo udoskonalone, aby zapewnić pojazd, który jest „przyjemny w użyciu” jako SUV. Utrzymując wysoki poziom podstawowych osiągów pojazdu, nowy system sterowania AWD oferuje nie tylko cechy „przyjemności w prowadzeniu”, ale również komfort i pewność jazdy w każdych warunkach drogowych.


Design zewnętrzny

Nowy Forester został zaprojektowany z myślą o potężnym i przyciągającym wzrok wyglądzie SUV-a, z uwzględnieniem lepszej aerodynamiki i funkcjonalności.

Przednia część pojazdu wyraża „Sportowość, Solidność, Spokój umysłu i Pewność siebie”. Model „2.0XT”, z silnikiem turbo z bezpośrednim wtryskiem, ma unikalny przód, podkreślający sportowy charakter.

Poprzez wydłużenie dolnej części słupka A o 200 mm w stosunku do poprzedniego modelu, osiągnięto elegancką formę.

Projekt przedniej sekcji, paneli drzwiowych i tylnej klapy wyraża masywność i siłę. Kształt nadkoli i obręczy kół podkreśla obecność na drodze oraz zdolności terenowe.

Design wnętrza

Wnętrze sugeruje przestronność, jak również odważny styl, dając mocny wygląd SUV-a, z poczuciem jakości dzięki wyrafinowanej formie i materiałom o miękkim dotyku.

Panel instrumentów został zaprojektowany tak, aby wzbogacić przestronność wnętrza.

Materiały o miękkiej powierzchni poprawiają poczucie jakości w kabinie.

Pakowanie / Użyteczność

Projekt kabiny został starannie przemyślany, aby zapewnić większy komfort i funkcjonalność dla wszystkich pasażerów.

Osiągnięto zarówno przestronność, jak i poczucie otwartości poprzez przemyślane rozmieszczenie słupków i kształtu podłogi w tylnej części. Pozycje siedzeń zostały również całkowicie przeanalizowane, aby zapewnić lepszą widoczność dla wszystkich pasażerów w porównaniu z poprzednim modelem.

Powiększając przestrzeń bagażową i otwarcie tylnej klapy, osiągnięto lepszą funkcjonalność przestrzeni ładunkowej.

Nowy projekt „czystego progu bocznego” chroni pasażerów przed brudem przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu, utrzymując próg w czystości.

Szersze otwarcia drzwi i niższe progi boczne znacznie poprawiają dostępność dla pasażerów.

Monitor wyświetlacza wielofunkcyjnego pokazuje szczegóły dotyczące warunków jazdy pojazdu, aby wspierać oszczędną i bezpieczną jazdę.

Wytrzymałe i funkcjonalne belki dachowe są opcjonalne.

Zastosowano również funkcję wspomagania ruszania na wzniesieniu. Gdy pojazd zatrzymuje się na wzniesieniu, hamowanie jest utrzymywane, aby na chwilę zachować pozycję pojazdu, gdy kierowca zwalnia hamulec. Dzięki tej funkcji kierowca może łatwo ruszyć na stoku.

Tylna klapa z napędem elektrycznym umożliwia automatyczne otwieranie i zamykanie. Wysokość otwarcia klapy może być regulowana, aby nie uderzała w sufit garażu, na przykład. Przeszkody mogą być również wykrywane podczas otwierania i zamykania.

Prowadzenie pojazdu

Ułożenie systemu Symmetrical AWD Subaru z niskim środkiem ciężkości i doskonałym wyważeniem ciała zapewnia komfortową jakość jazdy w różnych warunkach drogowych.

Łącząc silnik Boxer nowej generacji z Lineartronic, osiągnięto zarówno dużą moc silnika, jak i dobrą efektywność paliwową.

Dalsze zwiększenie sztywności nadwozia i podwozia zapewnia komfortową jazdę z „Pewnością umysłu” dla każdego kierowcy.

Silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, DOHC, przeciwsobny, 4-cylindrowy

Nowa generacja silnika Boxer osiąga zarówno szybką reakcję silnika, jak i wysoką efektywność paliwową.

Poprawione osiągi momentu obrotowego przy niskich i średnich prędkościach skupiają się na łatwości użytkowania w codziennych sytuacjach.

Silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, DOHC, przeciwsobny, turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem, 4-cylindrowy „DIT”

Technologia bezpośredniego wtrysku turbo firmy Subaru została przyjęta w nowej generacji silnika Boxer. Dzięki bezpośredniemu wtryskiwaniu paliwa do cylindrów, poprawiona została efektywność spalania, co przyniosło zarówno dużą moc silnika, jak i efektywność paliwową.

Dzięki zastosowaniu nowo opracowanej turbosprężarki typu twin scroll, która ma doskonałą reakcję przy niskich prędkościach obrotowych silnika, osiągnięto wysoką wydajność z dużą mocą silnika i momentem obrotowym wynoszącym 206 kW (280 PS) i 350 Nm przy 2000 obr./min. Posiada również dobre właściwości przyjazne dla środowiska.

Przekładnia – Lineartronic (CVT)

Dalszy rozwój korzyści z napędu CVT opartego na łańcuchu, takich jak lekkość, kompaktowość, doskonała efektywność paliwowa i szeroki zakres przełożeń, sprawił, że Subaru zastosowało CVT o poprawionej prowadzeniu i przyjazności dla środowiska, optymalizując części i układy.

Nowy Lineartronic został zastosowany dla wyższego momentu obrotowego nowo opracowanego silnika turbo o pojemności 2,0 litra z bezpośrednim wtryskiem. Niektóre elementy, takie jak konwerter momentu obrotowego i łańcuchy, zostały zmodyfikowane, aby wytrzymać wysoką wydajność silnika z bezpośrednim wtryskiem turbo.

Nadwozie i podwozie

W dążeniu do liniowej reakcji i pewności prowadzenia, absorbując wszelkie nieregularności nawierzchni, sztywność kluczowych punktów w podwoziu i nadwoziu została poprawiona. Zastosowano zwrotne prowadzenie, komfortową jazdę i redukcję hałasu przy minimalnym przechyle nadwozia.

Podwozie zostało skorygowane specjalnie dla modeli z turbodoładowanym silnikiem. Sztywność zawieszenia została wzmocniona, aby poprawić stabilność podczas jazdy z dużą prędkością. Przechyły pojazdu zostały zminimalizowane dzięki strojeniu amortyzatorów i zwiększeniu średnicy stabilizatora, modele turbo oferują doskonałą stabilność podczas zmiany pasa i pokonywania zakrętów.

X-MODE

Nowy system kontroli AWD „X-MODE” został opracowany do jazdy w nierównych lub śliskich warunkach drogowych. Silnik, przekładnia i VDC są współdziałająco kontrolowane.

System symuluje różne warunki drogowe. Naciskając przycisk „X-MODE”, każdy kierowca może łatwo skorzystać z systemu i uczynić pojazd stabilnym.

System zawiera również tryb kontroli zjazdu ze wzgórza, który może utrzymać tę samą prędkość pojazdu podczas zjeżdżania ze stromej góry.

SI-DRIVE

SI-DRIVE, który jest skuteczny zarówno w przyjemności z jazdy, jak i w oszczędnym prowadzeniu, został przyjęty. Posiada „Tryb inteligentny” oraz „Tryb sportowy”. Kierowca może korzystać z jednego z nich w zależności od sytuacji. Przełącznik SI-DRIVE został umieszczony na kierownicy dla łatwej obsługi.

„SI-DRIVE” został dokładnie dostrojony dla modeli z silnikiem DIT. Posiada „Tryb inteligentny”, „Tryb sportowy” oraz „Tryb S# (Sportowy ostry)”. W przypadku trybu Sport# (S#), kierowca może przełączać pomiędzy 8 krokami. Oprócz płynnej zmiany przełożeń w CVT, kierowca może cieszyć się sportową jazdą, wybierając tryb z bezpośrednim odczuciem jak w pojazdach AT lub MT.

Bezpieczeństwo

Unikalny system wspomagania jazdy Subaru „EyeSight (wersja II)” jest dostępny zarówno w modelach z turbodoładowaniem, jak i bez.

Dzięki efektywnemu wykorzystaniu stali o wysokiej wytrzymałości w strukturze nadwozia, jego waga została zredukowana, jednocześnie osiągając wysoką sztywność. Osiągnięto również doskonałe osiągi bezpieczeństwa w przypadku zderzeń.

Przyjazność dla środowiska

Zastosowanie nowej generacji silnika Boxer i Lineartronic; poprawiona aerodynamika; oraz system Auto Start Stop poprawiły efektywność paliwową.

Monitor wyświetlacza wielofunkcyjnego pokazuje warunki zużycia paliwa, aby wspierać oszczędną jazdę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.