Subaru wprowadziło drugą generację modelu Impreza w 2000 roku, a w latach 2002 i 2007 dodało do niej dwa liftingi.
Zaledwie dwa lata po premierze samochodu, Subaru zmieniło przód, aby uspokoić nastroje. Udało im się stworzyć ładniej wyglądający pojazd. Jednak wydawało się, że mogą zrobić więcej. Tym razem dział projektowy miał więcej czasu na jego zaprojektowanie.
Tak zwana wersja „hawkeye” miała całkowicie przeprojektowany przód. Producent wprowadził nową atrapę chłodnicy, która oddawała hołd byłej firmie-matce, Nakajima Aircraft. Jej kratka nawiązywała do pierwszego samolotu odrzutowego budowanego w Japonii, z centralną częścią przypominającą kadłub, flankowaną przez dwa silniki odrzutowe. Reflektory miały zakrzywione linie połączone w ostrych kątów, podobnie jak oko jastrzębia. Z tyłu Subaru zmieniło światła tylne i przeniosło jasne światła cofania na dolną część, zamiast na górną stronę, jak w wersjach z 2000 i 2002 roku.
W środku producent zachował większość elementów wnętrza z modelu z 2000 roku, ale dodał nowe materiały i kilka zmian. Subaru zmieniło przyciski do sterowania klimatyzacją w centralnym panelu i, w zależności od opcji, zmodyfikowało system audio na lepszy CD-stereo.