Subaru zaprezentowało trzecią generację modelu Impreza na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych, co było szokiem dla wszystkich, ponieważ nie był to już sedan w klasycznym układzie trzech nadwozi.
Subaru w końcu zdecydowało się przeznaczyć więcej pieniędzy na dział projektowania, kiedy zaczęło prace nad trzecią generacją Imprezy. Zniknęły charakterystyczne reflektory i dziwaczny język designu, który nikomu się nie podobał. Ale bycie hatchbackiem miało swoje wady, z których najbardziej kontrowersyjną był fakt, że nie pasowało to do tradycji Imprezy. Dla fanów marki to był szok.
Design był oczywiście największym krokiem naprzód. Z przodu, reflektory w stylu hawkeye i wąski grill, otoczony chromowanymi detalami, wyglądały o wiele lepiej niż nijaki styl swojego poprzednika. Ale wyglądał znacznie łagodniej, nie był tak agresywny jak wcześniej. Z boku, łuk krawędzi okien przechodził w słupek C w opadającym kształcie, co przypominało model Mazda3. Największą wadą były nowe drzwi z tradycyjnymi ramkami okiennymi. Subaru twierdziło, że było to konieczne ze względów bezpieczeństwa.
Wnętrze charakteryzowało się zaokrąglonymi liniami na desce rozdzielczej oraz zintegrowanym systemem infotainment umieszczonym na górze centralnej konsoli. W zależności od wersji, konsola była zajęta przez dźwignię zmiany biegów, dźwignię napędu terenowego oraz ręczny hamulec. Jedną z zalet bycia hatchbackiem była dzielona kanapa tylna, która powiększała bagażnik z 11,3 cu-ft (320 litrów) do 44,4 cu-ft (1,257 litrów).
Pod maską, poza wersją STI, producent zamontował wybór czterech silników. Największą nowością był turbodiesel o pojemności 2,0 litra z silnikiem typu flat-four. Do silników wolnossących Subaru dostarczyło dwubiegową skrzynię rozdzielczą z napędem na wysokim i niskim zakresie.
Fuji Heavy Industries Inc. (FHI), producent samochodów Subaru, ogłosił premierę nowego Subaru Impreza (specyfikacje USA) na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, który odbędzie się od 6 do 15 kwietnia. (Dni prasowe: 4 i 5 kwietnia) Trzecia generacja Imprezy trafi na rynek na całym świecie latem tego roku.
Nowa Impreza została stworzona z myślą o bardziej wysublimowanych projektach, które zapewniają komfort. Oferuje nowoczesny styl, bogate wnętrze, przestronność oraz doskonały komfort i użyteczność, a także przyjemną i bezpieczną jazdę, wspomaganą przez symetryczny napęd na wszystkie koła Subaru (AWD) z silnikiem poziomym.
Zaawansowany mechanizm
Nowa Impreza prezentuje przeprojektowane nadwozie, konstrukcję podwozia oraz układ napędowy, a także znacznie poprawioną wydajność ogólną, pod hasłem „Tylko Subaru może zapewnić tak atrakcyjne osiągi i wartości.”1 Oferuje również przyjemną jazdę, łatwość prowadzenia oraz łączy wydajność z zaawansowanymi aspektami bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
FHI niedawno przedstawiło nową wizję dla samochodów Subaru, która określa cel marki: Subaru zapewnia komfortową, przyjemną jazdę zarówno kierowcy, jak i pasażerom; gwarantuje spokój ducha i niezawodność; a także zwiększa wygodę, użyteczność i funkcjonalność.
Podwozie