Subaru Impreza została przeprojektowana na rok 2012, mając na celu przyciągnięcie szerszego grona klientów.
Nowy model był dostępny w wersji sedan oraz hatchback. Sedan oferowany był w trzech wersjach wyposażeniowych: 2.0i, 2.0i Premium i 2.0i Limited, a hatchback dodał dwie dodatkowe: 2.0i Sport i 2.0i Sport Limited. Wysokowydajne modele, takie jak WRX i STI, nie zostały jednak odnowione na rok 2012.
Podstawowa wersja Imprezy miała standardowe 15-calowe koła, system bezkluczykowy, klimatyzację, komputer pokładowy oraz system audio z czterema głośnikami. Wersja Premium wprowadzała większe felgi aluminiowe, światła przeciwmgłowe, tempomat oraz łączność Bluetooth do telefonu i audio. Dostępne były dwie dodatkowe opcje: pakiet kół aluminiowych i pakiet All-Weather, z których pierwszy dodawał 17-calowe koła i skórzaną kierownicę, a drugi – podgrzewane lusterka i przednie siedzenia.
Wersja Limited zawierała wszystkie funkcje z Premium oraz dodatkowo automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, automatyczne światła oraz wyświetlacz dotykowy.
Specjalna wersja Sport hatchbacka miała 17-calowe koła, relingi dachowe, inną tapicerkę oraz standardowy pakiet All-Weather.
Model z 2012 roku wyposażony był w silnik 2.0 litra o mocy 148 koni mechanicznych. Można go było połączyć z 5-biegową skrzynią manualną jako standardową, lub dostępna była skrzynia CVT, która obiecywała najlepszą efektywność paliwową.
Bezpieczeństwo w modelu z 2012 roku stało na wysokim poziomie, z standardowym systemem kontroli stabilności i trakcji, ABS, poduszkami powietrznymi z przodu i z boku, a także zagłówkami i poduszką powietrzną dla kierowcy w modelach 2.0i.
Jedną z największych zmian na rok 2012 była nowa, całkowicie zmieniona i ulepszona kabina Imprezy w porównaniu do poprzedniej generacji. Na desce rozdzielczej i progach drzwiowych zastosowane zostały materiały o miękkiej fakturze, co nadawało całości czysty i elegancki wygląd.
Subaru zaprezentowało nowy, czwartej generacji model 2012 Subaru Impreza podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 2011 roku. Nowoczesny, dynamiczny design oraz nowe silniki sprawiają, że kompaktowy rywal Subaru oferuje również większą przestrzeń wewnętrzną, wyrafinowanie oraz zwrotność w prowadzeniu.
Nowe funkcje wnętrza, technologia infotainment oraz materiały wyższej jakości obiecują bardziej satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy i posiadania dla klientów modelu 2012 Impreza.
Na rynek brytyjski nowy silnik Boxer o pojemności 1,6 litra będzie dostępny z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub drugiej generacji skrzynią bezstopniową Lineartronic (CVT). Każda nowa Subaru Impreza jest standardowo wyposażona w Symetryczny Napęd na Wszystkie Koła, nieoceniony system poprawiający osiągi i bezpieczeństwo.
Zbudowana na dłuższym rozstawie osi, ale z krótszymi zwisami, nowa Subaru Impreza zapewnia przestronniejsze wnętrze w tym samym zewnętrznym wymiarze co model poprzedni. Nowa kabina pasażerska gwarantuje nie tylko więcej miejsca, ale również lepsze poczucie przestronności i lepszą widoczność niż wcześniej.
Odważny design poprawia również funkcjonalność
Całkowicie nowa Subaru Impreza prezentuje odważniejszy, bardziej pewny siebie design, który podkreśla jej sportowe korzenie oraz standardowy system Napędu na Wszystkie Koła. W profilu, model 2012 Impreza skupia uwagę na swoich kołach dzięki silnym łukom, motywowi, który zadebiutował w modelu Subaru Legacy z 2010 roku.
Z przodu, znak Subaru znajduje się na nowym heksagonalnym grillu, który jest kluczowym elementem wszystkich nowych projektów Subaru. Nowa Impreza ma charakterystyczne, „sokole” reflektory Subaru oraz szereg nowych pokryw kół 15-calowych oraz wzorów kół aluminiowych 16- i 17-calowych.
Liczne elementy designu łączą się, aby nadać Subaru Impreza sportową sylwetkę, oferując jednocześnie kierowcy i pasażerom lepszy widok na drogę. Szyba przednia jest bardziej nachylona niż w poprzednim modelu, a dolna część słupka A została przesunięta o 7,9 cala do przodu. To pozwala na otwarcie drzwi przednich, które jest prawie pięć cali dłuższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, co wspomaga niższy próg drzwi. Tylne drzwi są również większe w obu wersjach: 4- i 5-drzwiowej.
Widoczność kierowcy została znacznie poprawiona dzięki zastosowaniu cieńszych słupków A oraz przeszklonym bocznym szybom drzwi przednich. Miejsce, gdzie tapicerka drzwiowa styka się z oknem, również zostało obniżone, co dodatkowo poprawia widoczność. Deska rozdzielcza jest niższa i płaskowsza niż w poprzednim modelu, co daje szersze pole widzenia i poczucie większej przestronności. Nowe lusterka zewnętrzne mają większą powierzchnię, co poprawia widoczność, a ich przeniesienie z słupków A na drzwi przyczynia się do lepszych linii widzenia.
Większa przestronność i wyrafinowanie
Rozstaw osi nowej Subaru Impreza wynosi 104,1 cala (w porównaniu do 103,2 w modelu poprzednim), a długość i szerokość pozostają takie same.
Połączenie dłuższego rozstawu osi z przeprojektowanym wnętrzem oraz przednimi fotelami doprowadziło do zwiększenia przestrzeni dla pasażerów i ładunku. Pasażerowie na tylnych siedzeniach zyskali niemal dwa cale miejsca na nogi, dzięki dłuższemu rozstawowi osi oraz nowemu, wyprofilowanemu projektowi oparcia przednich siedzeń. Wersja 5-drzwiowa hatchback skorzysta z większej przestrzeni bagażowej i teraz oferuje całkowicie płaską podłogę bagażnika po złożeniu standardowych tylnych oparć w proporcji 60/40.
Łatwiejsze stało się załadunek i rozładunek ciężkich przedmiotów, dzięki usunięciu stopniowanej sekcji pod otwarciem. Pokrywa bagażnika może być teraz schowana pod podłogą bagażnika, tak jak w modelu Forester.
Subaru zwróciło dużą uwagę na poprawę wyrafinowania. Wnętrze jest bogatsze w detale, w tym materiały o miękkiej fakturze na desce rozdzielczej, tapicerce drzwiowej i podłokietniku konsoli centralnej.
Przestrzeń ładunkowa i funkcjonalność zostały poprawione; większe kieszenie drzwiowe mogą pomieścić plastikowe butelki na napoje i duże mapy, a liczne przegródki w i wokół konsoli centralnej pomieszczą różnorodne przedmioty osobiste, takie jak telefony, pendrive’y i odtwarzacze MP3.
Nowe fotele przednie Subaru Impreza gwarantują większy komfort dzięki wyższym oparciom, zwiększonej podpórce lędźwiowej oraz poduszkom lepiej rozkładającym nacisk. Jak w modelu Legacy z 2010 roku, fotele są zoptymalizowane pod kątem kolizji tylnych. Regulowany w dwóch płaszczyznach (nachylenie i teleskopowo) system kierownicy jest standardem we wszystkich modelach 2012 Subaru Impreza.
Wysoki poziom standardowego wyposażenia
Poziom standardowego wyposażenia wzrósł we wszystkich modelach. Wszystkie wersje będą miały elektryczne szyby i lusterka, tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40, wskaźnik temperatury zewnętrznej, wyświetlacz wielofunkcyjny, immobilizer silnika oraz regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę. .
Wyższe wersje będą miały dodatkowe wyposażenie, w tym 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe, przyciski sterowania audio i Bluetooth® na kierownicy, podgrzewane fotele przednie i lusterka, klimatyzację, ulepszone wskaźniki i automatyczne światła. Nowy opcjonalny system nawigacji Subaru Impreza zawiera 6,1-calowy wyświetlacz LCD dotykowy z funkcją sterowania głosowego.
Nowa skrzynia biegów i silnik Boxer
Brytyjskie wersje Subaru Impreza będą napędzane całkowicie nowym, 4-cylindrowym silnikiem Boxer o pojemności 1,6 litra i będą dostępne z nową pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub CVT Lineartronic Subaru. Bez względu na wybór skrzyni biegów, model 2012 Impreza oferuje znacznie lepszą efektywność paliwową w porównaniu do modelu, który zastępuje.
Subaru jeszcze bardziej udoskonaliło swoją skrzynię CVT, tak aby w nowym Subaru Impreza lżejsza i bardziej kompaktowa jednostka zapewniała płynne, linearnie przyspieszenie, bliższe konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, zachowując przy tym korzyści efektywności CVT. Modele Subaru Impreza o wyższej specyfikacji będą wyposażone w CVT z 6-biegową manualną skrzynią, obsługiwaną przez łopatki zmiany biegów na kierownicy.
Nowa Subaru Impreza zyska poprawiony komfort jazdy i prowadzenia dzięki wzmocnionym elementom zawieszenia z przodu i z tyłu oraz nowym hydraulicznym poduszką silnika, które tłumią wibracje. Nowy model utrzymuje swoje tylne zawieszenie typu podwójne wahacze, które teraz zawiera nowe elementy w celu poprawy jakości jazdy i stabilności. Sztywniejsza struktura nadwozia w połączeniu z nowym zawieszeniem zmniejszyła również poziom hałasu, wibracji i twardości (NVH).
Symetryczny Napęd na Wszystkie Koła: klucz do tożsamości marki Subaru
Subaru zaoferuje dwa różne systemy Symetrycznego Napędu na Wszystkie Koła w nowym Subaru Impreza. W modelach wyposażonych w pięciobiegowa manualną skrzynię, system Continuous AWD wykorzystuje sprzęgło wewnętrzne do rozdzielania mocy 50/50 między przód a tył, podczas gdy każda poślizgowa sytuacja skieruje więcej mocy do przeciwnego zestawu.
Modele Subaru Impreza wyposażone w CVT Lineartronic oferują wersję Active Torque Split AWD, która wykorzystuje sprzęgło przekładni do aktywnego kontrolowania rozdziału mocy w odpowiedzi na warunki jazdy.
Uzupełniając korzyści bezpieczeństwa systemu AWD, nowa Subaru Impreza będzie również standardowo wyposażona w System Kontroli Dynamiki Pojazdu Subaru (SVDC) – system, który łączy funkcje kontroli stabilności i trakcji – podczas gdy wszystkie modele są wyposażone w ABS, Elektroniczną Dystrybucję Siły Hamowania (EBD) oraz system asysty hamowania.