Subaru Impreza stanowiło dobrą alternatywę dla innych małych sedanów i hatchbacków w swojej klasie, dzięki standardowemu napędowi na wszystkie koła oraz imponującym wynikom w zakresie bezpieczeństwa.
W 2012 roku Subaru zmodernizowało Imprezę, aby uczynić ją bardziej atrakcyjną. Nowy design przybliżył Imprezę do modeli Outback i Legacy.
Mimo że zewnętrzny wygląd nie był uważany za szczególnie pociągający, to największe zmiany znajdowały się pod maską.
Silnik 2.5 litra o 4 cylindrach, który był montowany w poprzednich generacjach, został zastąpiony silnikiem 2.0 litra o 4 cylindrach, który dawał moc 148 KM. Choć nowy silnik był mniej mocny, oferował znakomitą oszczędność paliwa.
Wersja sedan była dostępna w trzech poziomach wyposażenia, natomiast wersja hatchback miała dodatkowe dwa.
Podstawowy poziom wyposażenia obejmował 16-calowe koła, zdalny dostęp, klimatyzację, komputer pokładowy oraz system audio z 4 głośnikami.
W wyższych poziomach wyposażenia, 2.0i Premium dodawało 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat, światła przeciwmgielne, łączność Bluetooth oraz system audio z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy. Dla wersji 2.0i dostępny był pakiet Alloy Wheel, który oferował większe 17-calowe felgi z skórzaną kierownicą oraz pakiet All-Weather z podgrzewanymi lusterkami i przednimi siedzeniami.
W wersji 2.0i Limited uwzględniono wcześniej wymienione pakiety oraz dodano automatyczne światła, skórzaną tapicerkę, wyświetlacz dotykowy oraz centralny podłokietnik z tyłu.
Wersja 2.0i Sport Premium była wyposażona w 17-calowe felgi aluminiowe, dwukolorowe nadwozie, całkowicie nową tapicerkę, belki dachowe oraz podgrzewane lusterka i przednie siedzenia.
Subaru zaprezentowało całkowicie nowy, czwarty model Subaru Impreza 2012 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2011 roku. Nowa, odważniejsza i bardziej dynamiczna stylistyka oraz nowe silniki sprawiają, że kompaktowy pojazd Subaru oferuje również większą przestrzeń wewnętrzną, wykończenie oraz zwrotność w prowadzeniu.
Nowe funkcje wnętrza, technologia infotainment oraz wyższej jakości materiały obiecują bardziej satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy i posiadania dla klientów nowej Imprezy z 2012 roku.
Na rynek brytyjski nowy silnik Boxer o pojemności 1,6 litra będzie współpracował z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub drugą generacją Lineartronic CVT (skrzynia biegów o zmiennej przekładni). Każda nowa Subaru Impreza jest standardowo wyposażona w Symetryczny Napęd na Wszystkie Koła, cenny system poprawiający osiągi i bezpieczeństwo.
Nowa Subaru Impreza zbudowana jest na dłuższym rozstawie osi, ale z krótszymi zwisami, co zapewnia przestronniejsza kabinę w tym samym zewnętrznym wymiarze, co poprzedni model. Nowa kabina pasażerska nie tylko oferuje więcej miejsca, ale także większe poczucie przestronności oraz lepszą widoczność niż wcześniej.
Odważny design podkreśla funkcjonalność
Całkowicie nowa Subaru Impreza prezentuje odważniejszy i pewniejszy design, który podkreśla jej sportowe dziedzictwo oraz system All-Wheel Drive. Z profilu, Impreza 2012 koncentruje uwagę na kołach za pomocą mocnych łuków, temat ten zadebiutował w modelu Subaru Legacy z 2010 roku.
Z przodu, logo Subaru znajduje się na nowej heksagonalnej kratce, kluczowym elemencie wszystkich nowych wzorów Subaru. Nowa Impreza ma charakterystyczne dla Subaru reflektory w kształcie jastrzębich oczu oraz szereg nowych pokryw kół w rozmiarze 15 cali oraz felg aluminiowych w rozmiarze 16 i 17 cali.
Liczne elementy designu łączą się, aby nadać Subaru Impreza sportowskiego charakteru, jednocześnie oferując kierowcy i pasażerom lepszy widok na drogę. Szyba przednia jest bardziej nachylona niż w poprzednim modelu, a dolna część słupka A została przesunięta o 20 cm do przodu. Umożliwia to otwarcie drzwi, które jest prawie 12 cm dłuższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, wspierane przez niższe progi drzwiowe. Tylnie drzwi są również większe w obu wersjach nadwozia, 4- i 5-drzwiowej.
Widoczność kierowcy została znacznie poprawiona dzięki zastosowaniu cieńszych słupków A oraz podzielonej szyby bocznej drzwi przednich. Miejsce, w którym wykończenie drzwi spotyka się z oknem, również zostało obniżone, co jeszcze bardziej poprawia widoczność. Panel instrumentów jest niższy i bardziej płaski niż w poprzednim modelu, co zapewnia szersze pole widzenia oraz poczucie większej przestronności. Nowe lusterka zewnętrzne mają większą powierzchnię, aby poprawić widoczność, a ich przeniesienie z słupków A na drzwi przyczynia się do poprawy linii widzenia.
Większa przestronność i wykończenie
Rozstaw osi nowej Subaru Impreza wzrasta do 264,1 cm (w porównaniu do 262,6 cm w poprzednim modelu), podczas gdy długość i szerokość pozostają takie same.
Połączenie dłuższego rozstawu osi z przeprojektowanym wykończeniem wnętrza i tylnymi siedzeniami prowadzi do zwiększenia przestrzeni dla pasażerów i bagażu. Pasażerowie tylnych siedzeń zyskują prawie 5 cm miejsca na nogi, dzięki zarówno dłuższemu rozstawowi osi, jak i nowemu, wyprofilowanemu designowi oparcia przednich siedzeń. Hatchback 5-drzwiowy skorzysta na zwiększonej przestrzeni bagażowej i obecnie oferuje całkowicie płaską podłogę bagażnika po złożeniu standardowych tylnych siedzeń w proporcji 60/40.
Łatwiejsze staje się załadunek i rozładunek ciężkich przedmiotów, dzięki usunięciu schodkowej sekcji pod otwarciem. Pokrywa przestrzeni bagażowej może być teraz przechowywana pod podłogą bagażnika, tak jak w modelu Forester.
Subaru poświęciło wiele uwagi poprawie jakości wykończenia. Wnętrze obfituje w materiały o bogatszym wyglądzie, w tym materiały miękkie w dotyku do deski rozdzielczej, wykończenia drzwi i podłokietnika konsoli centralnej.
Przestrzeń ładunkowa i funkcjonalność zostały poprawione w całym wnętrzu; większe kieszenie w drzwiach mogą pomieścić plastikowe butelki z napojami i duże mapy, a liczne przegródki znajdujące się w i wokół konsoli centralnej pomieszczą wszelkiego rodzaju przedmioty osobiste, takie jak telefony, pamięci USB i odtwarzacze MP3.
Większy komfort zapewniają nowe przednie fotele Subaru Impreza z wyższymi oparciami, zwiększoną podporą lędźwiową oraz poduszkami, które skuteczniej rozkładają nacisk. Jak w modelu Legacy z 2010 roku, fotele są zoptymalizowane pod kątem zderzenia tylnego. Standardowa kierownica jest regulowana w płaszczyźnie pionowej oraz teleskopowo we wszystkich modelach Subaru Impreza 2012.
Wysoki poziom standardowego wyposażenia
Poziomy standardowego wyposażenia zostały zwiększone w całej gamie. Wszystkie modele będą wyposażone w elektryczne szyby i lusterka, tylne siedzenia składane w proporcji 60/40, wskaźnik temperatury zewnętrznej, wyświetlacz wielofunkcyjny, immobilizer silnika oraz regulowaną kierownicę.
Modele o wyższych specyfikacjach będą wyposażone w dodatkowe elementy, w tym 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe, sterowanie audio w kierownicy i Bluetooth®, podgrzewane przednie siedzenia i lusterka, klimatyzację, udoskonalone wskaźniki oraz automatyczne światła. Nowy opcjonalny system nawigacji Subaru Impreza zawiera 6,1-calowy wyświetlacz LCD z ekranem dotykowym oraz kontrolą głosową.
Nowa skrzynia biegów i silnik Boxer
Wersje Subaru Impreza przeznaczone na rynek brytyjski będą napędzane całkowicie nowym, czterocylindrowym silnikiem Boxer o pojemności 1,6 litra i będą dostępne z nową pięciobiegową skrzynią manualną lub CVT Linearnym. Bez względu na wybór skrzyni biegów, Impreza 2012 oferuje znacznie lepszą efektywność paliwową w porównaniu do zastępowanego modelu.
Subaru dalej udoskonaliło swoją skrzynię CVT, aby w nowej Subaru Impreza lżejsza i bardziej kompaktowa jednostka zapewniała płynne, liniowe przyspieszenie, zbliżone do konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, zapewniając jednocześnie korzyści wynikające z efektywności CVT. Modele Subaru Impreza o wyższej specyfikacji będą miały CVT z 6-biegową manualną skrzynią, obsługiwaną przez łopatki zmiany biegów na kierownicy.
Nowa Subaru Impreza zyska na poprawionej jakości jazdy i prowadzenia dzięki wzmocnionym komponentom zawieszenia z przodu i z tyłu oraz nowym hydraulicznym mocowaniom silnika, które tłumią wibracje. Nowy model zachowuje podwójne zawieszenie tylne, które teraz charakteryzuje się nowymi komponentami poprawiającymi komfort jazdy i stabilność. Sztywniejsza konstrukcja nadwozia, w połączeniu z nowym zawieszeniem, również zredukowała poziomy hałasu, wibracji i szorstkości (NVH).
Symetryczny Napęd na Wszystkie Koła: klucz do tożsamości marki Subaru
Subaru oferować będzie dwa różne systemy Symetrycznego Napędu na Wszystkie Koła w nowej Subaru Impreza. W modelach wyposażonych w pięciobiegowy manual, system AWD Continuous używa sprzęgła o dużej lepkości do rozdzielania mocy 50/50 z przodu do tyłu, podczas gdy jakiekolwiek poślizgi zwiększą moc wysyłaną do przeciwległej osi.
Modele Subaru Impreza wyposażone w CVT Lineartronic oferują wersję AWD Active Torque Split, która wykorzystuje sprzęgło o zmiennej przekładni do aktywnego kontrolowania rozdziału mocy w odpowiedzi na warunki jazdy.
Uzupełniając korzyści bezpieczeństwa wynikające z systemu AWD, nowa Subaru Impreza będzie również standardowo wyposażona w system Kontroli Dynamiki Pojazdu Subaru (SVDC) – system, który łączy funkcje kontroli stabilności i przyczepności – podczas gdy wszystkie modele są wyposażone w ABS, Elektroniczny Rozdział Siły Hamowania (EBD) oraz system wspomagania hamulców.