Subaru wprowadziło model Impreza w 1992 roku jako następcę Leona, a podobnie jak jego poprzednik, zbudowano go również jako kombi.
Producent zdecydował się na wykorzystanie platformy Legacy do produkcji mniejszego pojazdu segmentu kompaktowego, jakim jest Impreza. Porzucił również kształty w stylu klina z wczesnych lat 80. na rzecz zaokrąglonych form z wczesnych lat 90., zanim na popularności zyskał trend biodesignu. Jednak to nie wszystko.
Dla modelu Impreza Wagon producent starał się zachować jak najwięcej wspólnych części z sedanem. Nie było to łatwe, ponieważ samochód nie miał ramek przy bocznych oknach. Z przodu zachowano wąski zderzak z cienkimi reflektorami i grillem. Silnik o płaskim układzie pozwolił na zmniejszenie profilu maski i zwiększenie wysokości zderzaka, w którym zintegrowano dodatkowy grill. Z tyłu Impreza Wagon miała lekko nachyloną klapę bagażnika, równoległą do słupków C. Straciła co nieco na przestrzeni bagażnika, ale zyskała punkty za wygląd.
Wnętrze pojazdu charakteryzowało się funkcjonalnym i prostym designem w minimalistycznym stylu. Deska rozdzielcza miała zaokrąglony zestaw wskaźników oraz centralną konsolę z pokrętłami do klimatyzacji w górnej części i radiem w dolnej. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód mógł mieć jednostkę klimatyzacyjną i odtwarzacz kasetowy. Pojemność bagażnika wynosiła od 357 litrów (12,6 cu-ft) przy wszystkich siedzeniach na miejscu do 1,755 litrów (62 cu-ft) przy złożonej tylnej kanapie.