Subaru wprowadziło model Impreza w 1993 roku jako następcę Leona, a wraz z nim zaprezentowano również wersję kombi, która została odświeżona razem z pozostałymi modelami w 1998 roku.
Impreza zyskała już renomę na rynku po swoich pierwszych zwycięstwach w rajdach, a wersja GT-Turbo zaczęła być coraz bardziej doceniana na ulicach. Dzięki systemowi napędu na wszystkie koła, samochód udowodnił swoje możliwości, zwłaszcza w górskich rejonach oraz na luźnych i ośnieżonych nawierzchniach.
Model z 1998 roku miał nowy przód, z wąską, odwróconą trapezoidalną kratką, która zastąpiła poprzednią płaską osłonę, blokującą większość przestrzeni między krawędzią maski a zderzakiem. Subaru zmieniło również zderzak, który miał szeroką kratkę w dolnej części oraz dwa boczne wloty, w których umieszczono światła przeciwmgielne. Wersja z turbodoładowaniem miała wlot powietrza oraz cztery wloty na masce, a także dwa duże, okrągłe reflektory na zderzaku.
Wnętrze Subaru całkowicie zmieniło deskę rozdzielczą. W modelu z 1998 roku centralny panel miał płaską powierzchnię dla sterowania klimatyzacją i systemem audio. Podążał za japońskim stylem, z kontrolkami klimatyzacji zamontowanymi w górnej części, co utrudniało dostęp do systemu dźwiękowego. Z tyłu, Subaru zamontowało składany fotel, który zwiększał pojemność bagażnika z zaledwie 356 litrów (12,5 cu-ft) do przyzwoitych 1275 litrów (45 cu-ft).