To był jeden z ikonicznych samochodów w Mistrzostwach Świata w Rally, ulubieniec tłumów i marzenie dla wielu entuzjastów rajdów. Impreza WRX STI była prawdziwym samochodem rajdowym stworzonym do jazdy po drogach.
STI pochodziło z Subaru Technica International, które było działem sportów motorowych Subaru. Stworzono wysokowydajny pojazd, którego zewnętrze było dość niepozorne. Forma podążała za funkcją, ale w japońskim stylu.
Z nielicznymi wyjątkami, takimi jak SVX, Subaru nigdy nie było chwalone za design swoich samochodów. Impreza WRX STI z 1998 roku nie była wyjątkiem. Jej poziome reflektory i mała kratka nad zderzakiem wyglądały dość nijako. Duży zderzak i opisany element miały plastikowe, przykręcane zaślepki zamiast świateł przeciwmgielnych. Przez dolną kratkę widoczny był duży intercooler. Z tyłu, większy niż zwykle spojler poprawiał sportowy wizerunek.
Wnętrze nie zachwycało. Zwykła deska rozdzielcza, normalne wskaźniki na zestawie przyrządów, kierownica i drążek zmiany biegów na podłodze. Sportowe kubełkowe fotele sugerowały, że samochód był bardziej zdolny, niż się wydawał.