Znany również jako Hawkeye Impreza, model WRX STI z 2005 roku był najlepszym samochodem wyścigowym na ulicach na całym świecie.
Do 2005 roku Subaru miało już ogromną rzeszę fanów na całym świecie. Jego sedan z napędem na wszystkie koła przekonał wielu, że turbodoładowany silnik typu boxer jest szybszy, niż można by się spodziewać. Jego nagłe przyspieszenia i przerażające osiągi uczyniły go prawdziwym samochodem wyścigowym. WRX STI był wersją topową i w dobrych rękach był samochodem trudnym do pokonania. Japońscy inżynierowie skonfigurowali skrzynię biegów tak, aby osiągała lepsze czasy na ćwierć mili niż mocniejsze auta.
Przeprojektowana Impreza WRX STI z 2005 roku miała opływowe reflektory przypominające oczy jastrzębia oraz trójdzielny grill przypominający samolot. Z przodu zderzak miał niższy flet z wbudowanym prostokątnym grillem dla intercoolera. Zamiast świateł przeciwmgielnych znajdowały się dwa plastikowe dekielki w kolorze nadwozia z czerwonym logotypem Subaru Tecnica International. Wersja STI miała spoiler na górnej części tylnej szyby oraz skrzydło na klapie bagażnika jako dodatkowe akcesorium.
Wnętrze samochodu utrzymano w sportowym stylu, z kubełkowymi fotelami z wysokimi bokami i wbudowanymi zagłówkami. Na desce rozdzielczej obrotomierz zajmował centralne miejsce, flankowany przez prędkościomierz po prawej stronie oraz wskaźniki paliwa i temperatury płynu chłodzącego po lewej stronie. Wersja STI była dostępna tylko w jednej wersji wyposażeniowej. Samochód miał system audio na górnej części oraz pokrętła klimatyzacji na dolnej części centralnego panelu.