Subaru zaskoczyło świat, gdy podczas Tokyo Motor Show w 2007 roku zaprezentowało model Impreza WRX STI, ale niekoniecznie w dobrym sensie.
Od samego początku historii Imprezy, dostępna była w wersji sedan lub kombi, ale model z 2007 roku był pierwszym, który zaprezentowano jako hatchback.
Przed tą generacją, producent niezbyt skupiał się na designie swojego samochodu, jednak w modelu z 2008 roku sytuacja się zmieniła. Subaru zmusiło swój dział projektowy do stworzenia czegoś wyjątkowego i rzeczywiście, stworzyli coś niezwykłego. Okrągłe kształty i ostre kąty reflektorów, a także wąska kratka nad zderzakiem nadawały samochodowi agresywny wygląd. Wlot powietrza na masce był funkcjonalny i tradycyjny dla modelu WRX STI. W dolnej części, w zderzaku, producent zamontował reflektory przeciwmgielne. Zazwyczaj wcześniejsze wersje STI ich nie miały. W odróżnieniu od pozostałych wersji Imprezy, posiadał poszerzone błotniki z przodu i z tyłu w stylu tuningowym. Z tyłu, na górze klapy bagażnika, producent dodał szerokie skrzydło.
W środku, jakość materiałów była lepsza niż wcześniej. Sportowe fotele kubełkowe pokryte Alcantarą z przodu oraz płaska, dzielona kanapa z tyłu dawały klientom wrażenie, że nie kupili tylko pustej skorupy z silnikiem. Deska rozdzielcza miała ten sam układ co jej poprzednicy, z szerokim prędkościomierzem pośrodku, a po jego bokach znajdowały się obrotomierz z prawej oraz wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego z lewej strony.