SUBARU Justy 2008-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SUBARU Justy 2008-2016

Przejdź do galerii zdjęćSUBARU Justy 2008-2016

Choć to nie był Subaru, model Justy z 2008 roku oznaczał wejście japońskiego producenta na europejski rynek małych samochodów.

Subaru znane było z aut z napędem na wszystkie koła oraz silników typu boxer. Dlatego, gdy podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku zaprezentowano model Justy, publiczność uniosła brwi, zastanawiając się, czy mają do czynienia z przebranym pojazdem, czy z nietypowym Subie. Odpowiedź brzmiała: jedno i drugie. Niestety dla producenta, był to zły moment na wprowadzenie auta, które odbiegało od jego filozofii. Justy był przebranym Daihatsu Charade i dzielił platformę z drugą generacją modelu Yaris, więc pożegnaliśmy się z napędem na wszystkie koła w Subaru Justy.

Z przodu znajdowała się zaokrąglona przestrzeń nad komorą silnikową oraz nachylona, szeroka szyba przednia. Reflektory obejmowały przednie rogi, tuż przed wybrzuszonymi nadkolami. Sam zderzak jasno wskazywał, że to Subaru; był przedłużony w stronę maski i łączył górny oraz dolny wlot powietrza. Projektanci nagle zakończyli prostą linię okien wznosząc ją ku dachowi. Grube słupki C zasłaniały widok na minimalistyczny bagażnik, a wewnątrz ograniczały widoczność kierowcy w stronę tyłu.

Wnętrze Justy’ego miało deskę rozdzielczą z Daihatsu Charade, z eliptycznym zestawem wskaźników, w którym znajdowały się szeroki obrotomierz oraz jeszcze większy prędkościomierz. Mimo zewnętrznego wyglądu, wnętrze było przestronne dla czterech dorosłych, ale wąska szerokość ledwo umożliwiała zmieszczenie trzech pasażerów z tyłu.

Pod maską nie było silnika typu boxer. Komora silnikowa była wypełniona jednostką benzynową od Daihatsu z trzema cylindrami w linii, która przekazywała moc na przednie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.


Fuji Heavy Industries wprowadza nowego Subaru Justy w Europie
Frankfurt, 11 września 2007 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), producent samochodów Subaru, ogłosił, że zaprezentuje nowego Subaru Justy na 62. Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA), a sprzedaż ruszy w Europie zaraz po zakończeniu targów.
Nowy Justy jest klasyfikowany jako samochód wejściowy w ofercie Subaru. Oferując zwinność i przestronność kabiny, nowy Justy szczyci się doskonałą ekonomią paliwową i niskim poziomem emisji, dzięki kompaktowemu silnikowi o pojemności 1,0 litra. Na rynku europejskim dostępne będą dwie wersje: sportowa 1.0S oraz praktyczna 1.0E do jazdy miejskiej. Oba modele mają napęd na przednie koła i 5-biegową skrzynię manualną. Nowy Justy będzie dostarczany przez firmę Daihatsu Motor Co., Ltd., na mocy umowy dotyczącej oryginalnych dostawców sprzętu (OEM) z FHI.

Główne cechy nowego Justy
• Długość całkowita 3,610 mm, Szerokość całkowita 1,665 mm, Wysokość całkowita 1,550 mm
• Silnik benzynowy DOHC 12-zaworowy o pojemności 1,0 litra, Max. moc (DIN): 51 kW / 6,000 rpm, Max. moment obrotowy (DIN): 94 Nm / 3,600 rpm
• Napęd na przednie koła z 5MT
• Opony 155/80R13 z pełnymi osłonami kół (1.0E), 175/65R14 z felgami aluminiowymi (1.0S)
• Poduszki powietrzne SRS* z przodu i boczne dla kierowcy i pasażera
• Poduszki powietrzne SRS* w zasłonach (z przodu i z tyłu, po obu stronach) (1.0S)
• Lusterka elektryczne w kolorze nadwozia
• Chromowana gałka zmiany biegów (1.0S)
• Ręczna regulacja wysokości siedzenia (tylko dla kierowcy) (1.0S)
• ABS z EBD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania)
* SRS: System Uzupełniającego Ograniczenia. Skuteczny, gdy używany w połączeniu z pasami bezpieczeństwa.
O Fuji Heavy Industries Ltd.
Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), producent samochodów Subaru, jest wiodącym producentem w Japonii z długą historią innowacji technologicznych, sięgającą jego początków jako firmy lotniczej. Chociaż branża motoryzacyjna jest głównym filarem działalności, działy FHI zajmujące się lotnictwem, produktami przemysłowymi i technologiami ekologicznymi oferują różnorodny asortyment produktów, od silników uniwersalnych, generatorów prądu i ciężarówek sanitarnych po małe samoloty, kluczowe komponenty dla samolotów pasażerskich oraz systemy wytwarzania energii elektrycznej z wiatru. FHI jest uznawane na całym świecie za swoją technologię AWD (napęd na wszystkie koła) oraz silniki poziome w Subaru, a także prowadzi rozwój proekologicznych produktów, zobowiązując się do przyczyniania się do globalnej ochrony środowiska.

SUBARU WPROWADZA SUPERMINI, KTÓRE UNIKA OPŁAT ZA ZATOR

Całkowicie nowy pięciodrzwiowy supermini Justy o pojemności 1,0 litra
Wyjątkowo dobra ekonomia paliwowa, osiągająca 64,2 mpg w cyklu Extra Urban
Wyjątkowo niska emisja, wynosząca 118 g/km
Powinien być wolny od opłat za zator w Londynie
Wyjątkowo niskie koszty eksploatacji, w tym £35 rocznej opłaty drogowej
Standardowa pięcioletnia gwarancja na 60,000 mil
Wyposażenie na wysokim poziomie, takie jak ABS z EBD, klimatyzacja, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, boczne i cztery poduszki w zasłonach, felgi aluminiowe, wskaźnik obrotów, odczyt ekonomii paliwowej, radio/odtwarzacz CD z gniazdem AUX, czujniki parkowania z tyłu, mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX, cztery elektryczne okna oraz zdalne centralne zamykanie z alarmem
Justy 1.0 R jest już w sprzedaży w cenie tylko £8,495

Nowe supermini Justy od Subaru jest już dostępne w sprzedaży, oferując doskonałą ekonomię paliwową, wyposażenie oraz przestronność, a także ultraniską emisję spalin, co powinno sprawić, że będzie wolne od proponowanej nowej opłaty za zator w Londynie.

Rzeczywiście, z wynikiem 64,2 mpg w cyklu Extra Urban, ultraniską emisją spalin 118 g/km i roczną opłatą drogową w wysokości £35, nowy Justy 1.0 R obiecuje być jednym z najtańszych samochodów z silnikiem benzynowym do eksploatacji na drogach UK.

Jednak pięciodrzwiowa budowa zapewnia przestronność wnętrza z klasy wyżej, podczas gdy efektywny, 69-konnym silnik o pojemności 1,0 litra wystarcza do długodystansowej jazdy. Na przykład maksymalna prędkość wynosi prawie 100 mph, a czas przyspieszenia od 0 do 60 mph to 13,5 sekundy.

Nowe Subaru Justy ma także pięcioletnią gwarancję na 60,000 mil oraz pięcioletnią pomoc drogową w UK i Europie.

Standardowe wyposażenie w tej małej klasie jest wyjątkowe i obejmuje: ABS z EBD, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, boczne oraz w zasłonach z przodu i z tyłu, felgi aluminiowe, klimatyzację, radio/odtwarzacz CD, wskaźnik obrotów, odczyt ekonomii paliwowej, cztery elektryczne okna, czujniki cofania, zdalne centralne zamykanie z alarmem oraz mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX.

Justy z napędem na przednie koła bazuje na japońskim modelu Daihatsu Sirion. Jest dostarczany dzięki umowie z Toyotą, która posiada udziały zarówno w Subaru, jak i Daihatsu.

Wersja Subaru będzie limitowana do zaledwie 6,000 sztuk rocznie w całej Europie i 1,000 sprzedaży w UK, co zapewnia silną wartość rezydualną.

Silna lojalność klientów
Lawrence Good, dyrektor zarządzający Subaru (UK) Limited powiedział: „Wszyscy są bardzo entuzjastycznie nastawieni do nowego Justy, ponieważ przyciąga on ekologicznych kierowców oraz tych szukających ultra-niskich kosztów eksploatacji.

„Dealerzy Subaru cieszą się silną lojalnością klientów, a nowy Justy daje im potrzebny samochód w segmencie wejściowym, który mogą oferować zarówno dotychczasowym klientom, jak i nowym zainteresowanym.”

Nowe Subaru Justy ma pięcioletnią gwarancję mechaniczną na 60,000 mil oraz pięcioletnią pomoc drogową w UK i Europie.

Posiada także 12-letnią gwarancję antykorozyjną, a jego ocena ubezpieczeniowa w grupie 5D jest również niezwykle konkurencyjna.

Przestronne wnętrze
Nowe Subaru Justy ma szczególnie przestronną pięcioosobową kabinę w stylowym nadwoziu z wyjątkowo niskim współczynnikiem oporu powietrza 0,31 Cd, co poprawia ekonomię paliwową oraz komfort jazdy przy wysokich prędkościach.

Szeroko otwierające się drzwi i wysokość siedzeń wynosząca 590 mm umożliwiają łatwe wsiadanie i wysiadanie – szczególnie doceniane przez starszych klientów. Tylne drzwi otwierają się aż do 80 stopni. Przestrzeń bagażowa wynosi 225 litrów z uniesionym tylnym siedzeniem i 630 litrów (VDA) po jego złożeniu, co czyni go praktycznym małym samochodem rodzinnym. Promień skrętu wynosi zaledwie 9,4 metra.

Sprawdzony napęd
Zrywający 1,0 litrowy silnik benzynowy z podwójnym wałkiem rozrządu, współpracujący z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jest nie tylko niezwykle ekonomiczny i niskopaliwowy, ale także sprawdzony.

Rzeczywiście, ten sam silnik trzycylindrowy jest stosowany nie tylko w Daihatsu Sirion, ale również w Toyota Yaris i Aygo, Citroën C1 oraz Peugeot 107.

Osiągając moc 69,3 PS przy 6,000 rpm i moment obrotowy 69,3 lb ft przy 3,600 rpm, jednostka 12-zaworowa oferuje jedne z najwyższych mocy w swojej klasie.

A zmienny czas otwarcia zaworów zwiększa zarówno moc przy niskich prędkościach, jak i reakcję przy wysokich obrotach.

Maksymalna prędkość wynosi konkurencyjne 99,4 mph, z czasem od 0 do 60 mph wynoszącym 13,5 sekundy. Tymczasem wartości ekonomii paliwowej są wyzwaniem dla innych, wynosząc odpowiednio 46,3/64,2 i 56,5 mpg w cyklach miejsko/poza miejskim oraz połączonym.

Dodatkowo, emisje CO2 są jednymi z najniższych dostępnych w samochodzie z silnikiem benzynowym, wynosząc 118 g/km.

To umieszcza Justy w Grupie B dla opłaty drogowej wynoszącej tylko £35 rocznie i powinno skutkować brakiem opłat za zator w Londynie, gdy nowe zmiany wejdą w życie w 2008 roku.

Europejska regulacja zawieszenia
Nowe Subaru Justy korzysta z zawieszenia dostosowanego do europejskich warunków, które charakteryzuje się długim skokiem zawieszenia dla płynnej jazdy. Niezwykle, barierki przeciwstukowe są umieszczone z przodu i z tyłu, co w połączeniu z sztywnym tłumieniem zwiększa zwinność.

Zawieszenie przednie to konstrukcja MacPhersona, a tylne jest równie klasyczne, z belką skrętną i oddzielnymi sprężynami. Jej wspomaganie układu kierowniczego jest elektryczne, co pomaga w oszczędności paliwa, ale zostało dostosowane do lepszego odczucia niż w niektórych konkurencyjnych modelach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.