SUBARU Justy 2008-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SUBARU Justy 2008-2016

Przejdź do galerii zdjęćSUBARU Justy 2008-2016

Choć to nie był Subaru, model Justy z 2008 roku oznaczał wejście japońskiego producenta na europejski rynek małych samochodów.

Subaru znane było z aut z napędem na wszystkie koła oraz silników typu boxer. Dlatego, gdy podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku zaprezentowano model Justy, publiczność uniosła brwi, zastanawiając się, czy mają do czynienia z przebranym pojazdem, czy z nietypowym Subie. Odpowiedź brzmiała: jedno i drugie. Niestety dla producenta, był to zły moment na wprowadzenie auta, które odbiegało od jego filozofii. Justy był przebranym Daihatsu Charade i dzielił platformę z drugą generacją modelu Yaris, więc pożegnaliśmy się z napędem na wszystkie koła w Subaru Justy.

Z przodu znajdowała się zaokrąglona przestrzeń nad komorą silnikową oraz nachylona, szeroka szyba przednia. Reflektory obejmowały przednie rogi, tuż przed wybrzuszonymi nadkolami. Sam zderzak jasno wskazywał, że to Subaru; był przedłużony w stronę maski i łączył górny oraz dolny wlot powietrza. Projektanci nagle zakończyli prostą linię okien wznosząc ją ku dachowi. Grube słupki C zasłaniały widok na minimalistyczny bagażnik, a wewnątrz ograniczały widoczność kierowcy w stronę tyłu.

Wnętrze Justy’ego miało deskę rozdzielczą z Daihatsu Charade, z eliptycznym zestawem wskaźników, w którym znajdowały się szeroki obrotomierz oraz jeszcze większy prędkościomierz. Mimo zewnętrznego wyglądu, wnętrze było przestronne dla czterech dorosłych, ale wąska szerokość ledwo umożliwiała zmieszczenie trzech pasażerów z tyłu.

Pod maską nie było silnika typu boxer. Komora silnikowa była wypełniona jednostką benzynową od Daihatsu z trzema cylindrami w linii, która przekazywała moc na przednie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.


Fuji Heavy Industries wprowadza nowego Subaru Justy w Europie
Frankfurt, 11 września 2007 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), producent samochodów Subaru, ogłosił, że zaprezentuje nowego Subaru Justy na 62. Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA), a sprzedaż ruszy w Europie zaraz po zakończeniu targów.
Nowy Justy jest klasyfikowany jako samochód wejściowy w ofercie Subaru. Oferując zwinność i przestronność kabiny, nowy Justy szczyci się doskonałą ekonomią paliwową i niskim poziomem emisji, dzięki kompaktowemu silnikowi o pojemności 1,0 litra. Na rynku europejskim dostępne będą dwie wersje: sportowa 1.0S oraz praktyczna 1.0E do jazdy miejskiej. Oba modele mają napęd na przednie koła i 5-biegową skrzynię manualną. Nowy Justy będzie dostarczany przez firmę Daihatsu Motor Co., Ltd., na mocy umowy dotyczącej oryginalnych dostawców sprzętu (OEM) z FHI.

Główne cechy nowego Justy
• Długość całkowita 3,610 mm, Szerokość całkowita 1,665 mm, Wysokość całkowita 1,550 mm
• Silnik benzynowy DOHC 12-zaworowy o pojemności 1,0 litra, Max. moc (DIN): 51 kW / 6,000 rpm, Max. moment obrotowy (DIN): 94 Nm / 3,600 rpm
• Napęd na przednie koła z 5MT
• Opony 155/80R13 z pełnymi osłonami kół (1.0E), 175/65R14 z felgami aluminiowymi (1.0S)
• Poduszki powietrzne SRS* z przodu i boczne dla kierowcy i pasażera
• Poduszki powietrzne SRS* w zasłonach (z przodu i z tyłu, po obu stronach) (1.0S)
• Lusterka elektryczne w kolorze nadwozia
• Chromowana gałka zmiany biegów (1.0S)
• Ręczna regulacja wysokości siedzenia (tylko dla kierowcy) (1.0S)
• ABS z EBD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania)
* SRS: System Uzupełniającego Ograniczenia. Skuteczny, gdy używany w połączeniu z pasami bezpieczeństwa.
O Fuji Heavy Industries Ltd.
Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), producent samochodów Subaru, jest wiodącym producentem w Japonii z długą historią innowacji technologicznych, sięgającą jego początków jako firmy lotniczej. Chociaż branża motoryzacyjna jest głównym filarem działalności, działy FHI zajmujące się lotnictwem, produktami przemysłowymi i technologiami ekologicznymi oferują różnorodny asortyment produktów, od silników uniwersalnych, generatorów prądu i ciężarówek sanitarnych po małe samoloty, kluczowe komponenty dla samolotów pasażerskich oraz systemy wytwarzania energii elektrycznej z wiatru. FHI jest uznawane na całym świecie za swoją technologię AWD (napęd na wszystkie koła) oraz silniki poziome w Subaru, a także prowadzi rozwój proekologicznych produktów, zobowiązując się do przyczyniania się do globalnej ochrony środowiska.

SUBARU WPROWADZA SUPERMINI, KTÓRE UNIKA OPŁAT ZA ZATOR

Całkowicie nowy pięciodrzwiowy supermini Justy o pojemności 1,0 litra
Wyjątkowo dobra ekonomia paliwowa, osiągająca 64,2 mpg w cyklu Extra Urban
Wyjątkowo niska emisja, wynosząca 118 g/km
Powinien być wolny od opłat za zator w Londynie
Wyjątkowo niskie koszty eksploatacji, w tym £35 rocznej opłaty drogowej
Standardowa pięcioletnia gwarancja na 60,000 mil
Wyposażenie na wysokim poziomie, takie jak ABS z EBD, klimatyzacja, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, boczne i cztery poduszki w zasłonach, felgi aluminiowe, wskaźnik obrotów, odczyt ekonomii paliwowej, radio/odtwarzacz CD z gniazdem AUX, czujniki parkowania z tyłu, mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX, cztery elektryczne okna oraz zdalne centralne zamykanie z alarmem
Justy 1.0 R jest już w sprzedaży w cenie tylko £8,495

Nowe supermini Justy od Subaru jest już dostępne w sprzedaży, oferując doskonałą ekonomię paliwową, wyposażenie oraz przestronność, a także ultraniską emisję spalin, co powinno sprawić, że będzie wolne od proponowanej nowej opłaty za zator w Londynie.

Rzeczywiście, z wynikiem 64,2 mpg w cyklu Extra Urban, ultraniską emisją spalin 118 g/km i roczną opłatą drogową w wysokości £35, nowy Justy 1.0 R obiecuje być jednym z najtańszych samochodów z silnikiem benzynowym do eksploatacji na drogach UK.

Jednak pięciodrzwiowa budowa zapewnia przestronność wnętrza z klasy wyżej, podczas gdy efektywny, 69-konnym silnik o pojemności 1,0 litra wystarcza do długodystansowej jazdy. Na przykład maksymalna prędkość wynosi prawie 100 mph, a czas przyspieszenia od 0 do 60 mph to 13,5 sekundy.

Nowe Subaru Justy ma także pięcioletnią gwarancję na 60,000 mil oraz pięcioletnią pomoc drogową w UK i Europie.

Standardowe wyposażenie w tej małej klasie jest wyjątkowe i obejmuje: ABS z EBD, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, boczne oraz w zasłonach z przodu i z tyłu, felgi aluminiowe, klimatyzację, radio/odtwarzacz CD, wskaźnik obrotów, odczyt ekonomii paliwowej, cztery elektryczne okna, czujniki cofania, zdalne centralne zamykanie z alarmem oraz mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX.

Justy z napędem na przednie koła bazuje na japońskim modelu Daihatsu Sirion. Jest dostarczany dzięki umowie z Toyotą, która posiada udziały zarówno w Subaru, jak i Daihatsu.

Wersja Subaru będzie limitowana do zaledwie 6,000 sztuk rocznie w całej Europie i 1,000 sprzedaży w UK, co zapewnia silną wartość rezydualną.

Silna lojalność klientów
Lawrence Good, dyrektor zarządzający Subaru (UK) Limited powiedział: „Wszyscy są bardzo entuzjastycznie nastawieni do nowego Justy, ponieważ przyciąga on ekologicznych kierowców oraz tych szukających ultra-niskich kosztów eksploatacji.

„Dealerzy Subaru cieszą się silną lojalnością klientów, a nowy Justy daje im potrzebny samochód w segmencie wejściowym, który mogą oferować zarówno dotychczasowym klientom, jak i nowym zainteresowanym.”

Nowe Subaru Justy ma pięcioletnią gwarancję mechaniczną na 60,000 mil oraz pięcioletnią pomoc drogową w UK i Europie.

Posiada także 12-letnią gwarancję antykorozyjną, a jego ocena ubezpieczeniowa w grupie 5D jest również niezwykle konkurencyjna.

Przestronne wnętrze
Nowe Subaru Justy ma szczególnie przestronną pięcioosobową kabinę w stylowym nadwoziu z wyjątkowo niskim współczynnikiem oporu powietrza 0,31 Cd, co poprawia ekonomię paliwową oraz komfort jazdy przy wysokich prędkościach.

Szeroko otwierające się drzwi i wysokość siedzeń wynosząca 590 mm umożliwiają łatwe wsiadanie i wysiadanie – szczególnie doceniane przez starszych klientów. Tylne drzwi otwierają się aż do 80 stopni. Przestrzeń bagażowa wynosi 225 litrów z uniesionym tylnym siedzeniem i 630 litrów (VDA) po jego złożeniu, co czyni go praktycznym małym samochodem rodzinnym. Promień skrętu wynosi zaledwie 9,4 metra.

Sprawdzony napęd
Zrywający 1,0 litrowy silnik benzynowy z podwójnym wałkiem rozrządu, współpracujący z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jest nie tylko niezwykle ekonomiczny i niskopaliwowy, ale także sprawdzony.

Rzeczywiście, ten sam silnik trzycylindrowy jest stosowany nie tylko w Daihatsu Sirion, ale również w Toyota Yaris i Aygo, Citroën C1 oraz Peugeot 107.

Osiągając moc 69,3 PS przy 6,000 rpm i moment obrotowy 69,3 lb ft przy 3,600 rpm, jednostka 12-zaworowa oferuje jedne z najwyższych mocy w swojej klasie.

A zmienny czas otwarcia zaworów zwiększa zarówno moc przy niskich prędkościach, jak i reakcję przy wysokich obrotach.

Maksymalna prędkość wynosi konkurencyjne 99,4 mph, z czasem od 0 do 60 mph wynoszącym 13,5 sekundy. Tymczasem wartości ekonomii paliwowej są wyzwaniem dla innych, wynosząc odpowiednio 46,3/64,2 i 56,5 mpg w cyklach miejsko/poza miejskim oraz połączonym.

Dodatkowo, emisje CO2 są jednymi z najniższych dostępnych w samochodzie z silnikiem benzynowym, wynosząc 118 g/km.

To umieszcza Justy w Grupie B dla opłaty drogowej wynoszącej tylko £35 rocznie i powinno skutkować brakiem opłat za zator w Londynie, gdy nowe zmiany wejdą w życie w 2008 roku.

Europejska regulacja zawieszenia
Nowe Subaru Justy korzysta z zawieszenia dostosowanego do europejskich warunków, które charakteryzuje się długim skokiem zawieszenia dla płynnej jazdy. Niezwykle, barierki przeciwstukowe są umieszczone z przodu i z tyłu, co w połączeniu z sztywnym tłumieniem zwiększa zwinność.

Zawieszenie przednie to konstrukcja MacPhersona, a tylne jest równie klasyczne, z belką skrętną i oddzielnymi sprężynami. Jej wspomaganie układu kierowniczego jest elektryczne, co pomaga w oszczędności paliwa, ale zostało dostosowane do lepszego odczucia niż w niektórych konkurencyjnych modelach.

1.0 5MT (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc51 Kw @ 6000 Rpm
70 Hp @ 6000 Rpm
68 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 3600 Rpm
94 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna100 Mph (161 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony155/80 R13
Długość142.1 In (3609 Mm)
Szerokość65.5 In (1664 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.8/58 In (1
Rozstaw osi95.6 In (2428 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika7.9 Cuft (224 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna1962 Lbs (890 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3064 Lbs (1390 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.