Po zaledwie sześciu latach obecności na rynku swojego poprzednika, trzecia generacja modelu Legacy pojawiła się w pośpiechu i standardowo była wyposażona w napęd na wszystkie koła w całej gamie.
Subaru było już znaną i szanowaną marką wśród miłośników motoryzacji, szczególnie tych, którzy śledzili Mistrzostwa Świata w Rally. Legacy to samochód, którym można jeździć z rodziną w pełnym zaufaniu po śliskiej nawierzchni. Poza tym oferował komfortową jazdę dzięki niezależnemu zawieszeniu w każdym rogu.
Producent poprawił design samochodu, zdając sobie sprawę, że atrakcyjny wygląd pomoże w jego sprzedaży. Mimo że nie wszystkim przypadł do gustu, pokazał, że starał się uczynić go lepszym. Większe reflektory i wyższy grill nadawały lepszą sylwetkę japońskiemu sedanowi z napędem na wszystkie koła. W zależności od wersji, samochód miał funkcjonalny wlot powietrza na masce, potrzebny do poprawy wentylacji silnika z turbodoładowaniem. Jego okna bezramkowe wciąż były unikalne na rynku i stanowiły atut działu projektowego producenta.
Wewnątrz, japoński producent oferował szczegóły w segmencie premium, takie jak automatyczna klimatyzacja, skórzane fotele i dużo miejsca dla pięciu osób, mimo że tunel transmisyjny przebiegał od przodu do tyłu pojazdu. Subaru poprosiło projektantów o zainstalowanie niskich siedzeń, aby pomóc w pokonywaniu zakrętów dzięki obniżonemu środkowi ciężkości. Aby zrobić dobre wrażenie podczas długich podróży, producent zamieścił standardowo zmieniarkę na 6 płyt CD w wyższych wersjach wyposażenia.