Subaru wprowadziło ostatnie poprawki do modelu Legacy w 2008 roku, co oznaczało nowe silniki oraz nieco zmodyfikowane detale zewnętrzne.
W 2007 roku świat pogrążył się w kryzysie finansowym, co mocno uderzyło w przemysł motoryzacyjny. Subaru próbowało uniknąć problemów i opóźniło premierę piątej generacji modelu Legacy. Zdecydowano się na odświeżenie czwartej generacji, co okazało się mądrym posunięciem. Jednak nie było to łatwe. Producent samochodów musiał również poprawić silniki.
Najskuteczniejszym sposobem na poprawki jest zmiana kształtu zderzaków i reflektorów. Subaru poszło nieco dalej, dodając nowe przednie błotniki oraz nowe felgi aluminiowe. Nie było to nic nadzwyczajnego, ale samochód zyskał lepszy, sportowy wygląd. Szeroka atrapa chłodnicy w dolnej części zderzaka miała agresywny styl inspirowany światem rajdów.
Wnętrze pozostało takie samo jak w wersji przed poprawkami. Model Legacy był dostępny z systemem nawigacji satelitarnej zamontowanym na ukośnym panelu centralnym. Deska rozdzielcza wykonana była z tych samych materiałów i w tym samym kolorze, niezależnie od pozostałej tapicerki wnętrza.
Subaru wprowadziło znaczące poprawki w silniku oraz układzie napędowym. Zastosowano silnik sześciocylindrowy typu flat-six o pojemności 3,0 litra, spełniający nowe normy emisji spalin. Przerobiona wersja silnika czterocylindrowego flat-four o pojemności 2,5 litra spełniała nawet kalifornijskie normy dotyczące zanieczyszczeń. W Europie Subaru wprowadziło silniki Euro 5, a ponieważ Europejczycy byli zachwyceni silnikami diesla, zaprezentowano także turbodoładowany silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra.
Subaru of America, Inc. zaprezentowało północnoamerykańską premierę przystosowanych modeli Subaru Legacy i Outback z 2008 roku na targach motoryzacyjnych 2007 North American International Auto Show w Cobo Hall. Subaru zademonstrowało również swój nowy model flagowy, sedan Subaru Legacy 3.0 R Limited, pierwszy w historii model Legacy z silnikiem sześciocylindrowym na rynek północnoamerykański.
Jako pionier napędu na cztery koła, Subaru jest jedyną marką, która standardowo wyposaża wszystkie swoje modele w Symetryczny Napęd Na Cztery Koła. Model Legacy 3.0 R jest zaprojektowany, aby konkurować z średniej wielkości sedanami o sportowych osiągach i wprowadza układ przekładni sterowany łopatkami oraz system Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) do kontroli wydajności, a także zawieszenie sportowe Bilstein i 18-calowe koła oraz opony.
Linie modeli Legacy i Outback z 2008 roku wyróżniają się nowym stylem, zawierającym nową atrapę grilla z chromowanymi poprzeczkami oraz centralnym logo Subaru, które symbolizuje dziedzictwo inżynieryjne firmy. Nowe Subaru Legacy 2008 charakteryzuje się całkowicie nowym nadwoziem z przodu, większym otworem grilla, nowymi zderzakami z przodu i z tyłu oraz nowymi reflektorami i tylnymi światłami. Nowe zderzaki z przodu i z tyłu mają zmniejszone zwisy, co nadaje im sportowy i nowoczesny wygląd.
W modelu Outback na rok 2008 debiutuje również nowa blacha przednia, ale z większym i bardziej prostokątnym grillem, co nadaje mu odważniejszy wygląd. Połączenie nowego grilla i przedniego zderzaka z przekształconymi błotnikami i maską tworzy bardziej surowy wygląd. Outback ma także unikalne światła przeciwmgielne i nowe koła w modelach XT i sześciocylindrowych.
Wnętrze modeli Legacy i Outback zyskało przeprojektowany panel instrumentów oraz nowe materiały wykończeniowe. Standardem jest teleskopowa kolumna kierownicy oraz zintegrowany kluczyk z systemem dostępu zdalnego. Wyjątkowe wskaźniki elektroluminescencyjne, wcześniej dostępne tylko w modelach turbo Legacy i Outback, będą teraz obecne w sześciocylindrowych modelach na rok 2008. W modelach premium nowa kierownica oferuje dodatkowe przyciski, w tym do sterowania systemem audio, tempomatem, wielofunkcyjnym wyświetlaczem oraz oddzielnymi ustawieniami SI-DRIVE.
W roku 2008 zaawansowany system stabilizacji i trakcji Vehicle Dynamics Control (VDC) będzie dostępny w większej liczbie modeli Legacy i Outback, a system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) stanie się standardem we wszystkich modelach.
Liderstwo w zakresie bezpieczeństwa Legacy i Outback
Subaru Legacy zdobyło najwyższe nagrody od Instytutu Ubezpieczeń na Rzecz Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) – „Top Safety Pick” – w segmencie samochodów średniej wielkości. Zarówno Outback, jak i Legacy uzyskały najwyższą ocenę („Dobrą”) w testach IIHS offsetu czołowego, bocznego i uderzenia z tyłu. Dodatkowo, zarówno Legacy, jak i Outback otrzymały pięciogwiazdkowe oceny dla kierowcy i pasażera z przodu oraz pasażerów tylnej części w testach zderzeniowych National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) w programie oceny nowych samochodów.
Legacy 3.0 R Limited: Doskonały sedan Grand Touring
Sedan Legacy 3.0 R Limited z 2008 roku zajmuje miejsce powyżej modelu 2.5 GT spec.B, będąc flagowym sedanem linii pod względem wydajności i luksusu. Nowy sześciocylindrowy model 3.0 R Limited, wyposażony w silnik Boxer o mocy 245 KM, dzieli podobne zawieszenie Bilstein Sport, ale z innymi komponentami i strojeniem. Całościowo, Legacy 3.0 R Limited zostało zaprojektowane, aby dostarczać wyrafinowaną, elegancką i ekscytującą wydajność typową dla luksusowych europejskich sedanów z napędem na cztery koła.
Legacy 2.5 GT spec.B, wyposażone wyłącznie w 6-biegową skrzynię manualną, nadal będzie podkreślać ekscytujące osiągi turbo, z imponującym przyspieszeniem (0-60 mph w mniej niż sześć sekund) oraz maksymalnym zaangażowaniem kierowcy. Oba te wysokowydajne modele mają 18-calowe felgi aluminiowe, z których każdy model wyróżnia się własnym wzorem felgi.
Nowa skrzynia biegów z łopatkami
W modelach turbo oraz sześciocylindrowych Legacy i Outback wyposażonych w 5-biegową automatyczną skrzynię biegów (standard w modelach sześciocylindrowych), nowe łopatki do zmiany biegów na kierownicy dodają nowy wymiar zaangażowania kierowcy. Kierowca będzie mógł ręcznie kontrolować zmiany biegów, korzystając z przesuwnika w konsoli lub łopatek. Dodatkowym urozmaiceniem tej przekładni jest nowa funkcja „kontrolo zmiany biegów w dół”, która imituje zachowanie doskonale zmienianej skrzyni manualnej. Ta przekładnia oferuje również poprawioną jakość zmiany biegów i wydajność na rok 2008.
SI-DRIVE: Trzy stopnie wydajności w jednym samochodzie
Legacy 3.0 R Limited z 2008 roku dzieli silnik 3.0-litrowy DOHC sześciocylindrowy Boxer z Outback 3.0 R L.L.Bean Edition. Ten płynny silnik wytwarza 245 KM przy 6600 obr./min i 215 lb-ft momentu obrotowego przy 4200 obr./min. System zmiennego sterowania zaworami Active Valve Control System (AVCS), w połączeniu z technologią Active Valve Lift System (AVLS), optymalizuje moc w całym zakresie prędkości obrotowej silnika.
W modelach Legacy 3.0 R Limited i sześciocylindrowych Outback, kierowca będzie mógł korzystać z lepszej kontroli nad tym gładkim silnikiem za pomocą systemu SI-DRIVE. SI-DRIVE, który po raz pierwszy wprowadzono w 2007 roku w modelach turbo Legacy i Outback, pozwala kierowcy maksymalizować wydajność silnika, kontrolę i efektywność, wybierając z trzech dostępnych trybów – „Inteligentny”, „Sport” i „Sport Sharp”. Kierowca wybiera tryb wydajności za pomocą pokrętła na konsoli środkowej lub, nowo dodanego w 2008 roku, przycisku na kierownicy.
System SI-DRIVE umożliwia trzy wyraźne różne tryby charakterystyki wydajności pojazdu poprzez regulację jednostki sterującej silnikiem (ECU) – a także jednostki sterującej skrzynią biegów w modelach z automatyczną skrzynią biegów – oraz poprzez precyzyjne dostosowanie elektronicznie sterowanej przepustnicy.
W trybie „Inteligentny” system zmniejsza moment obrotowy silnika oraz maksymalną moc i przełącza się na bardziej zrelaksowaną charakterystykę reakcji przepustnicy, co jest doskonałym wyborem do łagodniejszej reakcji podczas jazdy w korkach, gdzie może również pomóc zwiększyć efektywność paliwową nawet o 10 procent. Dodatkowo zrelaksowane reakcje trybu „Inteligentny” oraz niższy moment obrotowy czynią go idealnym uzupełnieniem dla zdolności jazdy po niskotrakcyjnych nawierzchniach, które oferuje system Symetrycznego Napędu Na Cztery Koła Subaru.
Tryb „Sport” systemu SI-DRIVE zapewnia szybkie reakcje na przepustnice i mocne, liniowe przyspieszenie. W trybie „Sport Sharp” system SI-DRIVE modyfikuje mapowanie elektronicznej przepustnicy silnika, aby zapewnić najszybszą reakcję i większą moc wcześniej. Aby dostarczyć maksymalnej przyjemności z jazdy, tryb „Sport Sharp” jest idealny do pokonywania krętych dróg oraz do pewnego włączania się lub wyprzedzania innych pojazdów na autostradzie.
Przy 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów (standard w modelach sześciocylindrowych), SI-DRIVE wpływa na wzorce zmiany biegów w zależności od wybranego trybu wydajności i utrzymuje każdy bieg dłużej w zakresie obrotów oraz szybciej zmienia bieg w dół przy mocnym przyspieszeniu, co czyni go idealnym towarzyszem wydajności dla nowej automatycznej skrzyni biegów z łopatkami.
System SI-DRIVE zawiera wyświetlacze na panelu instrumentów, które pozwalają kierowcy monitorować wydajność. Wyświetlacz wieloinformacyjny umiejscowiony na tarczy obrotomierza – oprócz funkcji komputera pokładowego – wskazuje wybrany tryb SI-DRIVE oraz dostarcza aktywną krzywą momentu obrotowego. Gdy wybrany jest tryb „Inteligentny”, wskaźnik „ECO” zachęca do oszczędnych nawyków jazdy, a w pojazdach z manualną skrzynią biegów, wskaźnik zmiany biegu miga, aby sygnalizować optymalny punkt zmiany biegu dla maksymalnej efektywności paliwowej.
Zawieszenie sportowe Bilstein
Zawieszenie sportowe Bilstein wyposaża model Legacy 3.0 R Limited w amortyzatory dostosowane do osiągów, co poprawia pokonywanie zakrętów. Choć jest podobne do zawieszenia sportowego Bilstein stosowanego w modelu Legacy 2.5 GT spec.B, system na 3.0 R Limited różni się komponentami i strojeniem oraz jest skonfigurowany dla unikalnej równowagi między komfortem a prowadzeniem.
W Legacy 3.0 R Limited z 2008 roku standardowe 18-calowe felgi aluminiowe zostały wyposażone w opony Bridgestone Potenza RE92 wielosezonowe (opony letnie Bridgestone Potenza RE050A w tym samym rozmiarze w modelu 2.5 GT spec.B). System hamulców tarczowych z ABS (system zapobiegający blokowaniu kół) jest standardem we wszystkich modelach Legacy. Model 3.0 R Limited ma te same wentylowane tarcze hamulcowe jak modele 2.5 GT Limited i 2.5 GT spec.B.
Dyskretny design, luksusowe wnętrze
Zewnętrzna część Legacy 3.0 R Limited wyróżnia się subtelnymi aerodynamicznymi listwami z chromowanymi wykończeniami. Model ten ma także ekskluzywny wzór felgi aluminiowej o 7 ramionach i 18 calach. Ten nowy, wyrafinowany model sportowy prezentuje jeszcze bardziej „niewidoczny” wygląd niż jego brat 2.5 GT spec.B, nie mając funkcjonalnego wlotu powietrza, który występuje we wszystkich doładowanych modelach Subaru.
Model Legacy 3.0 R Limited i 2.5 GT spec.B różnią się także designem wnętrza. 3.0 R Limited kładzie większy nacisk na subtelniejsze, luksusowe wnętrze z perforowanymi skórzanymi siedzeniami w standardzie. System nawigacyjny Subaru będzie także standardem w 3.0 R Limited.
Standardowe luksusowe funkcje w 3.0 R Limited obejmują fotele przednie z regulacją elektryczną o sportowym designie z 2-pozycyjnym systemem pamięci dla kierowcy, automatyczną klimatyzację w dwóch strefach, elektryczne szyberdach z przezroczystego szkła, 4-stopniowe podgrzewanie przednich siedzeń oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne. Standardowy system audio obejmuje odtwarzacz CD z 6 płytami oraz możliwość odbioru radia satelitarnego.
Symetryczny napęd na cztery koła
Systemy napędu na cztery koła Subaru są zorganizowane pod marką „Symetryczny Napęd Na Cztery Koła”. Symetryczny Napęd Na Cztery Koła to całościowy system integrujący lekką silnik poziomy (Boxer) oraz całkowity system rozdziału mocy.
Subaru ponownie zaoferuje trzy różne wersje Symetrycznego Napędu Na Cztery Koła w modelach Legacy i Outback z 2008 roku, każda dostosowana do rodzaju skrzyni biegów. Modele sześciocylindrowe z 2008 roku (i modele turbo Legacy oraz Outback wyposażone w 5-biegową automatyczną skrzynię biegów) wykorzystują wersję tego systemu nazwaną Variable Torque Distribution (VTD). Centralny dyferencjał typu planetarnego współpracuje z elektronicznie sterowanym, ciągłym hydrauliczny sprzęgłem transferowym, aby zarządzać rozdziałem mocy. System VTD normalnie kieruje więcej mocy na tylne koła (45:55), aby poprawić zwinność w prowadzeniu, a on ciągle dostosowuje rozdział mocy, reagując na warunki jazdy i drogowe.
Modele z systemem VTD są również wyposażone w zaawansowany system stabilizacji i trakcji Vehicle Dynamics Control (VDC). VDC ma za zadanie pomóc utrzymać pojazd w kierunku, w którym kierowca prowadzi, szczególnie w śliskich warunkach drogowych. System VDC można dezaktywować w warunkach wymagających pewnego slippage kół, na przykład przy wydostawaniu samochodu z głębokiego śniegu. VDC będzie dostępny w dodatkowych modelach Legacy i Outback na rok 2008.