Siódma generacja Subaru Legacy, z sukcesami swojego poprzednika, została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Chicago w 2019 roku jako model na 2020 rok. Nowy model, przechodząc na platformę Subaru Global Platform (SGP), różni się mechanicznie niemal w każdym aspekcie od swojego poprzednika, mimo że zachowuje bardzo podobny wygląd zewnętrzny.
Nowocześniejsza architektura pozwala Legacy na oferowanie znacznie wyższej sztywności skrętnej, bezpieczeństwa, dynamiki oraz redukcji poziomów hałasu, drgań i szumów (NVH), nie wspominając o znacznie ulepszonych technologiach wspomagania jazdy. Pod oznaczeniem XT dostępny jest zupełnie nowy silnik turbo, który oznacza powrót turbosprężarek w gamie modelu Legacy.
Sześcio cylindrowy silnik benzynowy Boxer o pojemności 2.4 litra generuje nie mniej niż 260 koni mechanicznych i 277 lb-ft momentu obrotowego, zastępując przestarzały silnik wolnossący 3.6 litra z poprzednika. W rzeczywistości amerykańska wersja nowego Legacy ma tylko dwa silniki w ofercie, przy czym nowy silnik turbo jest wspierany przez wolnossący silnik o pojemności 2.5 litra o mocy 182 koni mechanicznych i momencie obrotowym 176 lb-ft.
Obie wersje silników są połączone z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic CVT i przekazują moc na obie osie dzięki symetrycznemu napędowi na wszystkie koła Subaru z aktywną wektoryzacją momentu obrotowego.
Wnętrze wyróżnia się 11.6-calowym pełnoekranowym wyświetlaczem multimedialnym w jakości HD, który oferuje sterowanie klimatyzacją, rozrywką i ustawieniami pojazdu. Cała atmosfera wewnątrz jest znacznie bardziej luksusowa, a po raz pierwszy w Legacy dostępne jest również połączenie Wi-Fi w samochodzie.
Subaru of America zaprezentowało nową, siódmą generację sedana Legacy 2020 – najbardziej zaawansowaną wersję Subaru Legacy w 30-letniej historii modelu. W standardzie oferuje napęd na wszystkie koła Subaru Symmetrical All-Wheel Drive oraz technologię wspomagania kierowcy EyeSight®, a także dostępny tabletowy ekran multimedialny o wysokiej rozdzielczości 11,6 cala SUBARU STARLINK™, system redukcji rozproszeń kierowcy DriverFocus™, oraz nowe modele XT z mocą 260 koni mechanicznych. Model 2020 Legacy zapewnia większe możliwości technologiczne, lepsze osiągi, bezpieczeństwo i dopracowanie niż kiedykolwiek wcześniej.
Zbudowane na Globalnej Platformie Subaru, która oferuje zwiększone bezpieczeństwo, dynamikę i ciszę, nie wspominając o redukcji hałasu, wibracji i drgań (NVH), Subaru Legacy będzie dostępne w modelach Base, Premium, Sport, Limited, Limited XT oraz Touring XT, gdy trafi do sprzedaży u dealerów Subaru tej jesieni. Nowe oznaczenia XT oznaczają powrót silnika turbo do oferty Legacy, dzięki silnikowi SUBARU BOXER® o pojemności 2,4 litra z bezpośrednim wtryskiem, generującemu 260 koni mechanicznych, a pozostałe modele wyposażone są w ulepszony silnik BOXER o pojemności 2,5 litra i mocy 182 koni mechanicznych. Każde Legacy 2020 wyposażone jest w bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic® (CVT), system auto stop/start oraz symetryczny napęd na wszystkie koła Subaru z aktywnym wektorem momentu obrotowego.
STOUT STRUKTURA I BEZPIECZEŃSTWO
Wprowadzona w 2017 roku Globalna Platforma Subaru została zoptymalizowana dla średniej wielkości modelu Legacy, oferując strukturę o 70% sztywniejszą w zakresie sztywności skrętnej i sztywności przedniego zawieszenia, oraz o 100% sztywniejszą w zakresie sztywności bocznej przedniego i tylnego podwozia w porównaniu do wcześniejszej platformy Legacy. Znaczący wkład w zwiększenie sztywności mają wykorzystanie ultra-wytrzymałej stali, 371% większa ilość kleju strukturalnego (w porównaniu do początkowej wersji Globalnej Platformy Subaru) oraz, po raz pierwszy w Subaru, wypełniony podłużnik podłogi o wysokiej sztywności z lekkiego materiału piankowego. W innowacyjnym podejściu, Legacy wykorzystuje pełną konstrukcję ramy wewnętrznej, w której tylko zewnętrzne panele są spawane do konstrukcji po zmontowaniu całej ramy nadwozia, co różni się od tradycyjnego procesu produkcji, w którym górne i dolne części nadwozia są montowane osobno i następnie łączone. Ta nowa konstrukcja wewnętrznej ramy jest znacznie sztywniejsza i lżejsza od konwencjonalnej struktury wcześniejszego modelu Legacy.
Sztywniejsza platforma Legacy przynosi wiele korzyści w rzeczywistości. Wraz ze wzmocnionym zawieszeniem i obniżonym środkiem ciężkości, zwiększona sztywność nadwozia Legacy zapewnia lepsze prowadzenie i skrętną reakcję, płynniejszą i cichszą jazdę oraz lepsze unikanie zagrożeń w sytuacjach awaryjnych. Ochrona przed zderzeniami również uległa znacznemu poprawieniu, gdyż nowe nadwozie pochłania ponad 40% więcej energii w zderzeniach czołowych/bocznych niż obecny model. Gdy zderzenie jest nieuniknione, Subaru Legacy zapewnia ochronę za pomocą ośmiu standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrznej dla kolan kierowcy. Subaru oczekuje, że Legacy osiągnie najwyższe wyniki w testach bezpieczeństwa, w tym ocenę Top Safety Pick+ od Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa na Drogach (IIHS).
Bezpieczeństwo bierne to tylko część równania ochrony, a Legacy ponownie przewodzi w segmencie technologii bezpieczeństwa aktywnego. W standardzie na wszystkich wersjach znajduje się technologia wsparcia kierowcy EyeSight, wyposażona po raz pierwszy w USA w funkcję centrowania pasa ruchu. Korzystając z zaawansowanej funkcji adaptive cruise control EyeSight, funkcja centrowania pasa ruchu zapewnia wsparcie w kierowaniu, gdy pojazd zjeżdża poza swój pas, pomagając kierowcy utrzymać prostą drogę. System redukcji rozproszeń DriverFocus, opcjonalny w wersji Limited i standardowy w obu wersjach XT, wykorzystuje dedykowaną kamerę oraz oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, aby zidentyfikować oznaki zmęczenia kierowcy lub jego rozproszenia. Jeśli system wykryje, że kierowca jest rozproszony lub zasypia, na wyświetlaczu pojawi się ostrzeżenie, aby zaalarmować kierowcę i pasażerów.
W kolejnej nowości w Legacy, model 2020 oferuje monitor widoku z przodu. Standardowy w Touring XT, monitor widoku z przodu rejestruje obrazy w martwych punktach przed pojazdem i wyświetla 180-stopniowy widok na ekranie 11,6 cala, zapewniając bezpieczeństwo i wsparcie podczas sprawdzania warunków na drodze z przodu lub parkowania. Dodatkowe technologie wspomagające kierowcę obejmują reflektory LED reagujące na kierunek jazdy (Limited, Touring), automatyczne hamowanie przy cofaniu oraz kontrolę martwego pola z asystą zmiany pasa i ostrzeżeniem o ruchu krzyżowym z tyłu.
DYNAMICZNE OSIĄGI
Po raz pierwszy od 2012 roku oferta Subaru Legacy będzie zawierała silnik turbo. Standardowy w modelach XT, silnik BOXER o pojemności 2,4 litra zapewnia dynamiczne przyspieszenie i mocne osiągi, generując 260 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 377 Nm momentu obrotowego w zakresie 2,000-4,800 obr./min. Połączony z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic CVT z trybem manualnym i przełącznikami na kierownicy, silnik 2,4 litra przyspiesza Legacy XT od 0 do 60 mph w około 6,1 sekundy. Efektywność paliwowa silnika turbo jest równie imponująca, szacowana przez producenta na 24/32 mpg w mieście i na autostradzie. W modelu 2020 hydrauliczny system CVT Legacy wykorzystuje olej o niższej lepkości, co redukuje straty mocy o 32% w porównaniu do wcześniejszego modelu, co pozwala nowemu modelowi osiągnąć zarówno wyższą efektywność paliwową, jak i lepsze osiągi podczas jazdy.
Wybór modelu Legacy bez turbo nie oznacza rezygnacji z satysfakcjonujących osiągów. Standardowy silnik wolnossący to dokładnie przemyślany silnik BOXER o pojemności 2,5 litra, który zadebiutował w modelu 2019 Forester. Z bezpośrednim wtryskiem i prawie 90% nowych części, silnik 2,5-litra generuje 182 konie mechaniczne przy 5,800 obr./min i 239 Nm momentu obrotowego przy 4,400 obr./min. W połączeniu z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic CVT, silnik 2,5-litra przyspiesza do 60 mph w około 8,4 sekundy, a przy pomocy standardowych zasłon aktywnych grillów, producent szacuje efektywność paliwową na 27/35 mpg w mieście i na autostradzie.
Uzupełnieniem mocniejszych i bardziej dopracowanych układów napędowych jest nowoczesne zawieszenie, które jest lżejsze, mocniejsze i bardziej responsywne. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona z nowym wewnętrznym sprężyną powrotną, aluminiowymi dolnymi ramionami w kształcie litery L oraz nową pustą belką stabilizatora o średnicy 23 mm. Z tyłu zawieszenie cechuje się układem podwójnej wahaczowej z podwoziem, sprężynami śrubowymi i nową pustą belką stabilizatora o średnicy 19 mm. W połączeniu z oponami całorocznymi klasy V na 17- lub 18-calowych felgach aluminiowych oraz wentylowanymi hamulcami tarczowymi, Subaru Legacy 2020 osiągnęło najwyższe poziomy wydajności dynamicznej i komfortu jazdy w swojej historii.
ELEGANCKIE, WYPOSAŻONE WE WSZYSTKIE TECHNOLOGIE WNĘTRZE
Na pierwszym planie i podkreślającym eleganckie wnętrze Legacy, znajduje się zupełnie nowy tabletowy ekran multimedialny o przekątnej 11,6 cala w pełnej rozdzielczości HD, największy i najbardziej zaawansowany ekran informacyjny w historii Subaru. Standardowy w modelach Premium, Sport i Limited, multimedia Plus 11,6 cala oferuje bezpośrednie sterowanie dotykowe dla multimediów, HVAC i ustawień pojazdu oraz obsługuje komunikację w bliskim zasięgu (NFC). Tak jak w smartfonie, ikony aplikacji mogą być przemieszczane i konfigurowane zgodnie z osobistymi preferencjami. Najwyższej klasy multimedia 11,6 cala z nawigacją dodaje nawigację napędzaną przez TomTom® (3-letnie bezpłatne aktualizacje map) oraz nawigację aktywowaną głosowo, i jest opcjonalna dla modeli Premium, Sport i Limited, oraz standardowa dla Touring. Nowością w Subaru jest możliwość wyświetlania dwóch typów informacji jednocześnie na podzielonym ekranie – np. nawigacja i audio – co poprawia interakcję z użytkownikiem. Zarówno multimedia Plus, jak i multimedia z nawigacją mają dwa pokrętła obrotowe, w tym jedno do regulacji głośności. Model Base również otrzymuje nowy system multimedialny z dwoma ekranami 7,0-calowymi Wide Video Graphics Array (WVGA), które dzielą kontrole multimediów i HVAC.
SUBARU STARLINK In-Vehicle Technology oferuje zintegrowane doświadczenie w kabinie, umożliwiając kierowcy kontrolowanie rozrywki i ustawień pojazdu za pomocą dużego ekranu dotykowego. Wszystkie systemy multimedialne STARLINK dla Legacy 2020 oferują ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości; nowe kontrolki na ekranie dla audio, HVAC i funkcji pojazdu; integracja z miernikiem kombinacyjnym; integracja ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay™, Android™ Auto oraz nowych aplikacji STARLINK SmartDeviceLink™; Bluetooth® do połączeń telefonicznych i odtwarzania audio; radio AM/FM; tylna kamera; sygnał radiowy SiriusXM® All Access (4-miesięczna bezpłatna subskrypcja) oraz SiriusXM Travel Link® (3-letnia bezpłatna subskrypcja); radio HD® i aktualizacje przez internet są standardowe.
Po raz pierwszy w Legacy dostępna jest łączność Wi-Fi w samochodzie, która zapewnia płynny dostęp do internetu za pomocą szybkiej komunikacji LTE™, poszerzając wachlarz opcji rozrywkowych dostępnych dla pasażerów tylnych korzystających z urządzeń mobilnych. Dla bezpieczeństwa, ochrony i wygody, SUBARU STARLINK Connected Services oferuje trzy pakiety, które należą do najtańszych w branży. Pakiet STARLINK Safety Plus obejmuje pomoc w nagłych wypadkach SOS, ulepszoną pomoc drogową, automatyczne powiadamianie o kolizjach, powiadomienia o konserwacji, miesięczne raporty o stanie pojazdu i powiadomienia diagnostyczne (3-letnia bezpłatna subskrypcja). Dla jeszcze większego spokoju, pakiet STARLINK Safety Plus & Security Plus dodaje zdalne uruchamianie silnika z kontrolą klimatyzacji i ogrzewania siedzeń (w modelach wyposażonych w Keyless Access i przycisk uruchomienia), usługę odzyskiwania skradzionego pojazdu, powiadomienia o alarmie zabezpieczeń pojazdu, zdalne blokowanie/odblokowywanie, zdalne uruchamianie klaksonu i świateł, zdalne lokalizowanie pojazdu oraz funkcje rodzicielskie, w tym powiadomienia o granicach, prędkości i czasie curyfrykowania (6-miesięczny bezpłatny okres próbny). Pakiet STARLINK Concierge dodaje wygodę asysty w pojeździe przy rezerwacji restauracji i hoteli, zakupie biletów na wydarzenia sportowe/teatralne oraz umawianiu wizyt serwisowych.
Ramka dużego ekranu multimedialnego to nowy, wielowarstwowy panel wskaźników z powierzchnią pokrytą miękkim dotykiem, z opcjonalnym prawdziwym podwójnym szwem dla wysokiej jakości wyglądu. Materiał pokrywający i szwy stosują tę samą kombinację kolorów, co fotele i wykończenie drzwi, co zapewnia jednolity wygląd i odczucie. Modele Limited i Touring wyposażone są w 10-kierunkowe fotele przednie z podparciem lędźwiowym, regulowaną długością siedziska (tylko dla kierowcy) oraz ogrzewane fotele przednie/tylne. W modelu 2020 ogrzewanie siedzeń posiada trzy poziomy regulacji temperatury oraz wydłużoną powierzchnię do ramion dla poprawy komfortu. Modele Touring dodatkowo oferują wentylowane fotele przednie i ogrzewaną kierownicę, z tym ostatnim dostępnym w modelu Limited. Dostępny system audio Harman Kardon® z 12 głośnikami, technologią Clari-Fi™ przywracania skompresowanego dźwięku oraz głośnikami i wzmacniaczem GreenEdge™ wysokiej wydajności, zapewnia dźwięk premium.
Cieszenie się wysokiej jakości dźwiękiem może być w pełni odczuwalne dzięki cichej kabinie, która jest o prawie 3 dB cichsza przy prędkościach autostradowych. Inżynierowie Subaru intensywnie pracowali nad redukcją niepożądanego hałasu w kabinie, wyposażając Subaru Legacy w nowe uszczelki drzwiowe, które mają tłumik w środkowej sekcji oraz podwójne wargi po stronie dachu dla poprawy ciszy. Nawet struktura montażu uszczelek została zmodyfikowana, aby zredukować zmienność montażu i poprawić izolację akustyczną. Przyjęto także szkło dźwiękochłonne, które wykorzystuje wewnętrzną folię dźwiękochłonną dla szyb przednich i drzwi, a grubość szkła we wszystkich miejscach została zwiększona dla najlepszej w klasie ciszy.
Komfort i wygoda w Legacy zostały zoptymalizowane, z zwiększoną przestrzenią na ramiona z przodu, przestrzenią biodrową z przodu/tyłu oraz nogami z tyłu. Aby zasilać i łączyć osobiste urządzenia, pasażerowie mogą korzystać z czterech portów USB (dwa z przodu, dwa z tyłu) oraz jednego gniazda wejściowego AUX z przodu. Dodatkowo, wszystkie modele Legacy z wyjątkiem Base otrzymują dwa gniazda zasilania 12 V DC (jedno w konsoli środkowej, drugie w schowku).
ODWAŻNY DESIGN
Zgodnie z filozofią „Dynamiczne x Solidne”, projektanci Subaru wcielili w życie koncepcję „Odważny w Ruchu” podczas projektowania nowego Subaru Legacy. Efektem jest ekspresyjna, smukła sylwetka, która wydaje się być w ruchu, nawet gdy stoi w miejscu. Z większą grubością na powierzchniach paneli profilowych oraz grubszy wygląd od podniesionego pokrywy bagażnika, która ma gładkie połączenie z słupkiem C, Legacy ucieleśnia solidną wytrzymałość i dynamiczny, aktywny wizerunek. Szersze błotniki podkreślają obecność opon i kół, podczas gdy bezramkowa heksagonalna kratka i dolny wlot kratki, który został uformowany, aby nawiązywać do obrazu samolotu, dodają szerokości i sportowego charakteru agresywnemu stawieniu Legacy. Zmodyfikowany design lusterka bocznego poprawia nie tylko wygląd, ale także aerodynamikę i ciszę. Lusterka boczne mogą być również powiązane z pamięcią pozycji siedzeń, co skraca czas potrzebny na dostosowanie luster przed jazdą. Dodatkowo wersja Touring oferuje funkcje automatycznego składania i odchylania lusterka bocznego podczas cofania.
Wcieleniem koncepcji „Odważny w Ruchu” Legacy są nowe modele Touring oraz zaktualizowane modele Sport. Touring, standardowo wyposażony w silnik 2,4-litrowy turbo BOXER, oferuje luksusowe wykończenia wewnątrz i na zewnątrz, w tym prawdziwą skórę Nappa (pierwszy raz w Subaru), błyszczące czarne wykończenia słupków, chromowane klamki oraz lusterka boczne w satynowym kolorze. Sport, standardowo wyposażony w silnik 2,5-litrowy BOXER, ma zewnętrzny design skoncentrowany na wydajności, w tym ekskluzywny tylny zderzak, przednią kratkę z błyszczącą czarną listwą, błyszczące czarne lusterka boczne, spojler na klapie bagażnika oraz ciemne metaliczne 18-calowe felgi aluminiowe. Wewnątrz, model Sport ma aluminiowe pedały oraz czerwone przeszycia na desce rozdzielczej, wykończeniach drzwi, fotelach, pokrywie dźwigni zmiany biegów oraz skórzanej kierownicy. Sport korzysta również z przełącznika SI-DRIVE do zmiany charakterystyki mocy silnika między trybami I (Inteligentny) a S# (Sportowy Szpic), przy czym S# zapewnia lepszą reakcję na przyspieszenie.
WSZECHSTRONNOŚĆ UŻYTKOWA