Subaru próbowało stworzyć samochód, który mógłby konkurować z średniej wielkości kombi na rynku, oferując pojazd z napędem na wszystkie koła, który mógłby robić więcej niż tylko wożenie dzieci do szkoły i z powrotem.
Choć japoński producent był znany z budowy niezawodnych pickupów dla małych rolników oraz samochodów rajdowych, inny pojazd zasługiwał na większą uwagę: Legacy. Był dostępny w wersji sedan oraz kombi, a także w bardziej terenowej wersji o nazwie Outback. Legacy Wagon z 1998 roku był częścią trzeciej generacji linii Legacy. Była to znacząca, ale mniej zauważalna ewolucja.
Producent zrozumiał, że nie może kontynuować w tym samym stylu, więc wprowadził zmiany na lepsze. Jego większe reflektory i wyrazista atrapa chłodnicy przestały być subtelne, jakby była to hańba być Subaru. Wyglądał odważnie i solidnie. Długa linia dachu z pochyloną ku przodowi klapą bagażnika dopełniała wizerunek pojazdu idealnego dla rodziny – nie zbyt agresywnego, ale też nie wstydzącego się długich podróży. Jednym szczególnym elementem Subaru był bezramkowy design okien, który został zachowany i był unikalny na rynku.
Wnętrze japoński producent oferował szczegóły charakterystyczne dla segmentu premium, takie jak automatyczna klimatyzacja, skórzane siedzenia oraz dużo miejsca dla pięciu osób. Duży panoramiczny dach był dostępny w opcji i rozjaśniał kabinę. Producent włączył 6-cd zmieniarkę jako standard w wyższych wersjach wyposażeniowych, aby uczynić wszystko jeszcze lepszym.