SUBARU Legacy Wagon 2003-2006

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SUBARU Legacy Wagon 2003-2006

Przejdź do galerii zdjęćSUBARU Legacy Wagon 2003-2006

Subaru wprowadziło na rynek czwartą generację modelu Legacy w 2003 roku, oferując ją w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i kombi, które dzieliły tę samą platformę co SUV Tribeca.

Podczas gdy linia Impreza była samochodem, który zdobił akademiki i zdobywał rajdowe etapy na całym świecie, Legacy zostało zaprojektowane jako rodzinny sedan, ale nie zapomniano o jego osiągnięciach w wyścigach. W wersji kombi Legacy wyglądało na bardziej zaangażowane w zapewnienie wszystkiego, czego rodzina może potrzebować od samochodu.

Jeszcze przed Legacy z 2003 roku, niewielu osobom podobał się design Subaru. Japoński producent samochodów sprawiał wrażenie, jakby wydawał duże pieniądze na inżynierów, a na projektantów jedynie na lunch. Jednak Legacy z 2003 roku było inne. Nadal miało drzwi bezramowe, ale zyskało inspirującą przednią część nadwozia z ostrymi, zakrzywionymi reflektorami. Grille wyróżniał skrzydlaty znak firmowy, a zderzak przedni miał szeroki wlot powietrza pośrodku oraz cztery boczne wloty. Z tyłu Subaru zastosowało ukośnie opadające tylne drzwi z spojlerem na górze, a szerokie i niskie otwarcie w zderzaku ułatwiało załadunek i rozładunek bagażu.

Wewnątrz niskie siedzenia przypominały pasażerom, że znajdują się w Subaru, a nie w jakimś starym pudełku na kołach. Przednie fotele kubełkowe oferowały, w zależności od wersji, wysokie oparcia. Producent zamontował dzieloną tylną kanapę dla maksymalnie trzech pasażerów, jednak środkowy miał mniej miejsca z powodu tunelu skrzyni biegów, który przebiegał przez kombi od przodu do tyłu.

Pod maską Subaru zamontowało swoje słynne symetryczne napęd na wszystkie koła, który był połączony z wyborem pięciu silników typu boxer o mocy od 138 do 260 KM, w zależności od rynku.

 Subaru Legacy to samochód średniej wielkości, który został wprowadzony przez japońskiego producenta Subaru w lutym 1989 roku jako większy, bardziej luksusowy towarzysz modelu Subaru Leone/Loyale. Oferowany był z silnikiem o pojemności 2,0 L i był dostępny z napędem na wszystkie koła, który później stał się standardem na całym świecie. W Australii, gdzie sprzedawany jest jako Subaru Liberty (z powodu odmowy użycia tej nazwy przez organizację Legacy w Australii), zdobył tytuł Samochodu Roku według magazynu Wheels w 1994 i ponownie w 1998 roku. Po wprowadzeniu wersji Turbo na rynek australijski twierdzono, że jest to najszybciej przyspieszający samochód poniżej 100 000 dolarów na australijskim rynku samochodowym. 

W Ameryce Północnej model Legacy wprowadzono w 1990 roku, oferując silnik 2,2 L oraz opcjonalne napędy na przednią oś i wszystkie koła. Dostępne były zarówno modele sedana, jak i kombi. W 1991 roku pojawił się turboładowany model sedana, chociaż jego silnik różnił się nieco od innych dostępnych na rynku. W 1992 roku zadebiutowało turboładowane kombi jako edycja specjalna. Wszystkie modele turbo w Ameryce Północnej zakończyły produkcję wraz z wprowadzeniem drugiej generacji Legacy, która rozpoczęła się w 1995 roku. Model Outback w Ameryce Północnej, dzięki sprytnemu marketingowi, powstrzymał spadające sprzedaże i odegrał kluczową rolę w przyciągnięciu zainteresowania inwestycyjnego ze strony General Motors. Modele GT, które po raz pierwszy oferowano jako pakiet wyposażeniowy w 1994 roku, stały się pełnoprawnym ulepszeniem w 1996 roku, korzystając z nowego silnika DOHC 2,5 L. Modele GT są kontynuowane w obecnym modelu, a dostępne są edycje Limitowane, oferujące skórzaną tapicerkę i szyberdach. Wprowadzenie modelu z 2005 roku na rynek Ameryki Północnej przywróciło turboładowane Legacy do tego regionu, co bardzo ucieszyło fanów modelu.

Na Północno-Zachodnim Wybrzeżu, w regionie Gór Skalistych i Nowej Anglii, Legacy zyskało znaczną popularność jako ikona stylu życia na łonie natury. Legacy (a zwłaszcza Outback) typowe jest dla rynku stylu życia na świeżym powietrzu w USA; to wizerunek Subaru, który znacznie różni się od tego, jaki ma reszta świata. Wzrost popularności sportowego modelu Impreza w ostatnich latach przyczynił się do zmiany wizerunku marki, podkreślając osiągi oraz bezpieczeństwo, jak również funkcjonalność.

W Japonii Legacy ma reputację przystępnego, szybkiego i zwinnego samochodu. Subaru stara się naśladować sukces Imprezy na całym świecie z modelem Legacy, oferując modele turboładowane w Japonii i Amerykach. Najnowszy model Legacy nigdy nie miał wersji turboładowanej w Europie z powodu problemów z emisją.

23 kwietnia 1998 roku Subaru Legacy ustanowiło nowy światowy rekord prędkości dla seryjnie produkowanych turboładowanych samochodów osobowych (klasa 1600 cc-2000 cc), osiągając 270,532 km/h na jednym kilometrze na autostradzie 10 w La Junta, Colorado. Rekord ten został wcześniej ustanowiony przez model Legacy II generacji w 1993 roku z wynikiem 249,981 km/h.

Oryginalny rekord prędkości Legacy został ustanowiony między 2 a 21 stycznia 1989 roku, z japońskim modelem RS sedan w Arizona Test Center niedaleko Phoenix w Arizonie. Pobił on rekord FIA w kategorii Światowego Rekordu Wytrzymałości lądowej, utrzymując średnią prędkość 138,780 mph (223,345 km/h) przez 447 godzin, 44 minuty i 9,887 sekundy, co daje 18,5 dnia. Pit stopy były wykonywane co dwie godziny z wymianą kierowcy i tankowaniem, podczas gdy zmiany opon były przeprowadzane co 96 godzin, lub co 13 400 mil przejechanych.

14 marca 2005 roku Subaru sprzedało swoje trzy miliony Legacy na całym świecie.

Silniki

Silnik z serii EJ po raz pierwszy został wprowadzony w modelu Legacy. Oferuje wiele ważnych ulepszeń w stosunku do poprzednich silników, takich jak pięć głównych łożysk zamiast trzech. Wszystkie silniki Legacy są silnikami płaskimi z poziomym przeciwstawieniem, z przynajmniej jednym wałem rozrządu na stronę. Ciekawą cechą serii EJ jest jej uniwersalność – każdy silnik w stylu EJ będzie pasował do każdego Subaru wyprodukowanego w latach 1990-2006.

Istnieją silniki czterocylindrowe o pojemności 1,6 L i 1,8 L przeznaczone na rynek światowy. Niektóre z nich prawdopodobnie mają gaźniki lub są wyposażone w pojedynczy centralny wtryskiwacz paliwa.
Silniki 2,0 L i 2,2 L były dostępne w formie normalnie aspiracyjnej, wtryskowej w większości rynków. Jest to najczęściej stosowany silnik w modelu Legacy. Wersja 2,0 L z czterema wałkami rozrządu 16 zaworów generuje moc 123 kW.
Silniki czterocylindrowe o pojemności 2,0 L turboładowane i z intercoolerem były standardem w Legacy na rynkach światowych. Modele z pojedynczym i podwójnym turbosprężarkami były dostępne tylko na rynkach światowych, nigdy nie były oferowane w Ameryce Północnej. Podwójne turbosprężarki były używane do 2003 roku, kiedy to Subaru przyjęło pojedynczą turbosprężarkę o podwójnej spirali z tytanu dostarczoną przez IHI i Mitsubishi dla modeli z automatyczną skrzynią biegów (bardzo podobną do tej używanej w Mitsubishi Lancer Evo VII i później).
Silniki czterocylindrowe turbo o pojemności 2,2 L były dostępne w modelu Legacy w Ameryce Północnej między 1991 a 1994 rokiem. Była to unikalna wersja, nie wyposażona w intercooler, z pojedynczym wałem rozrządu. Ma wiele podobieństw do silników wersji RA na rynkach światowych.
Silniki czterocylindrowe o pojemności 2,5 L, DOHC, normalnie aspiracyjne i wtryskowe były dostępne na rynku amerykańskim od 1996 roku. Zmieniona wersja, z pojedynczym wałem rozrządu, była dostępna w modelach północnoamerykańskich od 2000 roku. Niektóre wersje hybrydowe były znane z modeli Outback w latach 1998-99. Rynki światowe otrzymały wersje tego silnika z zmiennym czasowaniem zaworów już w 2001 roku.
Silniki czterocylindrowe o pojemności 2,5 L, DOHC, turboładowane i z intercoolerem są dostępne w modelach GT na rynku amerykańskim, począwszy od 2005 roku. Silnik ten dzieli wiele części z innymi wersjami Imprezy WRX STi, Forester XT i Baja Turbo, jak również z Outback XT, które są dostępne tylko na rynku północnoamerykańskim.
Silniki szesnastocylindrowe o pojemności 3,0 L, DOHC, normalnie aspiracyjne, stały się dostępne na rynku japońskim w 2000 roku, a na rynku północnoamerykańskim w 2001 roku. Była to całkowita przebudowa, która dzieli jedynie niektóre elementy z wcześniejszymi silnikami płaskimi lub boxerowymi. Silnik ten jest opcjonalnie dostępny w modelu Outback na rynku północnoamerykańskim. Zaktualizowana wersja silnika 3,0 L, znana jako EZ30R, ma zmienne czasowanie zaworów zwane AVCS. Ta wersja weszła na rynek północnoamerykański wraz z wprowadzeniem modelu Outback z 2005 roku.
Modele sportowe

Subaru wyprodukowało wersje wysokowydajne modelu Legacy z zawieszeniem Bilstein oraz strojeniem turboładowanych silników równym do homologowanej wersji rajdowej WRX STI (generującym 205 kW według danych producenta dla silnika 2,0 L z manualną skrzynią biegów). Ostatnie silniki o pojemności 3,0 L zbliżają się do wydajności silnika 2,0 L turbo i również korzystają z zawieszenia Bilstein. Modele z silnikiem 2,0 L turbo z zawieszeniem Bilstein były nazywane GT-B (dla kombi), Spec B lub RSK-B4 (dla sedanów). Nowy model z 2003 roku przeniósł wiele modeli na prostsze oznaczenia B4 lub nawet GT w niektórych krajach. Odznaka Spec B nadal istnieje w Wielkiej Brytanii, gdzie model 3.0R jest premierowym modelem MY06.

W Ameryce Północnej wczesne sportowe modele znane były po prostu jako Sport Sedan i Touring Wagon. Późniejsze modele otrzymały nomenklaturę GT i GT Limited. Model Legacy z 2006 roku wprowadził ograniczoną serię 500 modeli Spec B. Model ten charakteryzuje się ulepszonym zawieszeniem, nawigacją, większymi kołami i innymi poprawkami w prowadzeniu oraz aerodynamice w porównaniu do modelu GT.

2.0L R 5MT AWD (165 KM)

ParametrWartość
CylindryB4
Pojemność1994 Cm3
Moc121 Kw @ 6800 Rpm
165 Hp @ 6800 Rpm
162 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 3200 Rpm
187 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55/R16
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3009.3 Lbs (1365 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4265.9 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2212 G/Km

2.5L i 5MT AWD (165 KM)

ParametrWartość
CylindryB6
Pojemność2457 Cm3
Moc121 Kw @ 5600 Rpm
165 Hp @ 5600 Rpm
162 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy167 Lb-Ft @ 4400 Rpm
226 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45/R17
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3009.3 Lbs (1365 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4265.9 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto20.4 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2198 G/Km

3.0L R 5AT AWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryB6
Pojemność3000 Cm3
Moc180 Kw @ 6600 Rpm
245 Hp @ 6600 Rpm
241 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy219 Lb-Ft @ 4200 Rpm
297 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45 R17
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3295.9 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519.5 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto17.2 Mpg Us (13.7 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2234 G/Km

3.0L R Spec.B 6MT AWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryB6
Pojemność3000 Cm3
Moc180 Kw @ 6600 Rpm
245 Hp @ 6600 Rpm
241 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy219 Lb-Ft @ 4200 Rpm
297 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna145 Mph (233 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45 R18
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3295.9 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519.5 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto13.7 Mpg Us (17.2 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2285 G/Km

GT 2.0L 4AT AWD (260 KM)

ParametrWartość
CylindryB4
Pojemność1998 Cm3
Moc191.2 Kw @ 6000 Rpm
260 Hp @ 6000 Rpm
256 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy240 Lb-Ft @ 5000 Rpm
325 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.1 Cuft (428 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3009.3 Lbs (1365 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4265.9 Lbs (1935 Kg)
Emisja CO2198 G/Km

2.0L 4AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryB4
Pojemność1998 Cm3
Moc132.4 Kw @ 4400 Rpm
180 Hp @ 4400 Rpm
178 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy145 Lb-Ft @ - Rpm
196 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45R17
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.1 Cuft (428 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3009.3 Lbs (1365 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4265.9 Lbs (1935 Kg)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2198 G/Km

2.0L i 5MT AWD (138 KM)

ParametrWartość
CylindryB4
Pojemność1994 Cm3
Moc101 Kw @ 5600 Rpm
137 Hp @ 5600 Rpm
135 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 4400 Rpm
187 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2943.2 Lbs (1335 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4243.9 Lbs (1925 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa38.5 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2183 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.