Subaru wprowadziło modernizację swojej klasy średniej, modelu Legacy, w 2006 roku, a wraz z sedanem poprawiono także wersję kombi.
Podczas gdy jego znane rodzeństwo, Impreza, właśnie doczekało się drugiego liftingu i zaczęło przypominać normalny samochód, Legacy nie miało tego problemu, ponieważ od samego początku było dobrze zaprojektowane. Subaru zauważyło, że jego design odpowiada preferencjom klientów i nie chciało zepsuć sukcesu nową linią czy mocno zmienionymi reflektorami. Zamiast tego wprowadzono drobne zmiany estetyczne oraz ograniczono liczbę dostępnych silników, co ułatwiło produkcję.
Subaru postanowiło zastosować zasady „101 na temat modernizacji samochodu” na modelu Legacy, ale nie przeczytało ich wszystkich. Zmieniło reflektory, które stały się łagodniejsze na krawędziach, zderzaki, które otrzymały światła przeciwmgielne, oraz tylne światła, które miały szersze przezroczyste soczewki dla świateł cofania. Dodatkowo, w wybranych wersjach, dodano podwójne wydechy.
W środku producent poprawił system audio i zaoferował jednostkę zmieniającą płyty CD w desce rozdzielczej. Oznaczało to, że środkowy panel musiał zostać przeprojektowany, a zespół projektowy w związku z tym zajął się całym asortymentem. Zespół wprowadził również kilka modyfikacji panelu instrumentów, który otrzymał czerwone pierścienie wokół wskaźników, przypominające, że samochód to nie tylko zwykły „pojazd do szkoły”.