Subaru wprowadziło pierwszą generację modelu Levorg na rynek japoński w 2014 roku, a rok później zadebiutował na pozostałych rynkach świata.
Japończycy stworzyli Levorga jako crossover, który zastąpił wersję kombi modelu Legacy. Mimo że oparty był na tej samej platformie, zespół marketingowy uznał, że nowa nazwa w ofercie zwiększy sprzedaż.
Zazwyczaj Subaru nie przykładało dużej wagi do designu swoich samochodów. Więcej pieniędzy wydawano na narzędzia niż na ołówki. W ten sposób, ich samochody były dobrze zaprojektowane pod względem technicznym, ale gorzej pod względem estetycznym. To się jednak zmieniło, a Levorg zyskał lepiej wyglądający przód. C-kształtne światła do jazdy dziennej umieszczone wewnątrz reflektorów podkreślały wymiary pojazdu. Flankowały one odważną, heksagonalną kratkę otoczoną chromowaną ramką, a u dołu producent zamontował węższą dodatkową kratkę oraz lampy przeciwmgielne LED. Z profilu, samochód prezentował lekko opadający dach zakończony spojlerem zamontowanym na górnej stronie ukośnej tylnej klapy. W ten sposób, auto oferowało wizerunek sportowej wersji kombi, co było podkreślone przez wydatne tylne błotniki.
Wnętrze wyposażono w kubełkowe siedzenia z przodu, które miały wysokie boki. W końcu, Subaru było znane ze swojego sportowego zachowania na drodze. Z tyłu, dzielona tylna kanapa oferowała wystarczającą przestrzeń dla trzech pasażerów.
Pod maską, Subaru zamontowało wybór dwóch turbodoładowanych silników benzynowych: oszczędny 1.6-litra oraz mocny 2.0-litra. Oba miały układ cylindrów w poziomie i były sprzężone z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, która przekazywała moc na wszystkie koła.
Model Subaru Levorg, który zadebiutował na europejskim rynku podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2015 roku, wcześniej został wprowadzony na rynek japoński, gdzie cieszył się dużą popularnością wśród dotychczasowych klientów i zdobył wielu nowych zwolenników marki. W Wielkiej Brytanii jest dostępny w cenie 27 495 funtów (na drogę)
Levorg to duchowy następcą uwielbianego modelu Subaru Legacy Tourer czwartej generacji (2003-2008), obiecuje kompaktowe wymiary na drodze, jednak z większą przestrzenią wewnętrzną niż jego poprzednik. Samochód będzie dostępny w jednej wersji wyposażeniowej zwanej GT, z bogatym standardowym wyposażeniem, w tym z kultowym napędem na wszystkie koła (AWD) Subaru.
Najbardziej wyszukane wnętrze Subaru
Inżynierowie i projektanci Subaru obiecują, że Levorg zaoferuje jedno z najbardziej dopracowanych wnętrz stworzonych przez firmę, z większym użyciem wysokiej jakości materiałów. Sportowe fotele obszyte skórą z charakterystycznym dla Levorg niebieskim przeszyciem będą standardem, a także nowy system informacyjno-rozrywkowy z fabrycznie zamontowanym 7-calowym wyświetlaczem dotykowym, systemem łączności i nawigacji. Skórzane wykończenie będzie używane w obfitości we wnętrzu, w tym w trimsach drzwiowych, na konsoli środkowej oraz na górnej części wskaźnika wielofunkcyjnego na desce rozdzielczej.
Wysoka praktyczność w kompaktowej konstrukcji
Choć Subaru Levorg ma mniejsze wymiary zewnętrzne niż czwartej generacji Legacy Tourer, nowy model sportowego kombi oferuje kupującym większą praktyczność.
Użytkownicy mogą cieszyć się większą przestrzenią na nogi, głowę i ramiona niż w ostatnim Legacy Tourer, a pojemny bagażnik o pojemności 522 litrów – wzrastający do 1 446 litrów po złożeniu tylnej kanapy – zapewnia wystarczająco dużo miejsca na sprzęt sportowy, rowery, bagaż i zwierzęta. Levorg został zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania i praktyczności, więc właściciele nie powinni narzekać na brak przestrzeni, mimo kompaktowych wymiarów samochodu.
Nowy silnik 1.6-litra DIT Boxer i CVT Lineartronic
W Wielkiej Brytanii Levorg dostępny jest z jednym silnikiem: nowo opracowanym silnikiem benzynowym 1.6-litra DIT (Bezpośredni Wtrysk Turbo) Boxer, charakterystycznym formatem dla japońskiego producenta. W połączeniu z niezwykle płynną skrzynią biegów Lineartronic (CVT), Levorg oferuje kupującym wysoce dopracowany układ napędowy.
Nowy jednostka napędowa 1.6-litra DIT oferuje taką samą moc jak istniejący silnik Boxer o pojemności 2.5-litra, mimo że jest o 36% mniejszy. Zaprojektowany specjalnie do zastosowania w Levorg, nowy silnik czterocylindrowy produkuje 170 PS i 250 Nm momentu obrotowego. Nowy silnik czterocylindrowy oferuje płynne, bezszwowe dostarczanie mocy i większą efektywność niż istniejące silniki Subaru. Elastyczność jest kluczowa dla jego charakterystyki, zapewniając moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, doskonale pasując do roli samochodu sportowego kombi.
Subaru Levorg przyspiesza od 0 do 62 mph w 8.9 sekundy, osiągając prawie 40 mpg na cyklu mieszanym. Emisja wynosi 164 g/km. Dzięki słynnemu systemowi Symetrycznego Napędu na Wszystkie Koła, Kontroli Dynamiki Pojazdu i wektoryzacji momentu obrotowego, układ napędowy Levorg zapewnia niezrównaną stabilność we wszystkich warunkach.
Mocna konstrukcja i zestaw aktywnych technologii bezpieczeństwa
Nowy Subaru Levorg będzie kontynuować tradycję Subaru jako producenta jednych z najbezpieczniejszych samochodów na drogach, z mocną, lekką konstrukcją nadwozia oraz szerokim zakresem pasywnych i aktywnych technologii bezpieczeństwa.
Nowy model ma wyższy udział stali o ultra-wysokiej wytrzymałości niż inne modele w ofercie Subaru, takie jak Impreza, przy 50% nadwozia składającego się z mocnych, ale lekkich stopów stali, co zapewnia jak najwyższe bezpieczeństwo w czasie kolizji.
Subaru Levorg jest standardowo wyposażony w nowy system 'Subaru Rear Vehicle Detection’ (SRVD), który ostrzega kierowców o nadjeżdżających pojazdach za nimi. Kompleksowy zestaw bezpieczeństwa, SRVD łączy trzy technologie: Wykrywanie Martwego Punku, które informuje kierowców o pojazdach znajdujących się w ich martwym punkcie; Asystent Zmiany Linii, który ostrzega kierowców o szybko nadjeżdżających pojazdach, gdy kierowca zamierza zmienić pas; oraz Ostrzeżenie o Ruchu Poprzedzającym, które wykrywa pojazdy przejeżdżające z tyłu podczas wycofywania z miejsca parkingowego.
Levorg posiada również SI Drive (Subaru Intelligent Drive), który umożliwia kierowcy, za pomocą przełącznika na kierownicy, wybór między dwoma trybami w zależności od nastroju lub warunków jazdy – tryb Inteligentny i tryb Sportowy.
Aby zapewnić najlepsze w klasie właściwości jezdne, Levorg dołącza do WRX STI i nowego Outbacka, będąc wyposażonym w Aktywną Wektoryzację Momentu Obrotowego (ATV). ATV skutecznie hamuje wewnętrzne koła podczas pokonywania zakrętów i przydziela większy moment obrotowy na zewnętrzną stronę samochodu, redukując podsterowność i nadsterowność, co pozwala na bardziej przewidywalny i kontrolowany tor jazdy przez zakręty.
Dzięki szeregowi technologii wspierających bezpieczeństwo, a także poduszkom powietrznym przednimi, bocznymi, zasłonowymi i kolanową, fotelom z redukcją szyjnych urazów, oraz Asystentowi Świateł Długich, Levorg spodziewany jest do otrzymania pięciogwiazdkowej oceny bezpieczeństwa Euro NCAP.
Bogate standardowe wyposażenie w pojedynczej wersji na rynek UK
Levorg oferuje typowo hojne standardowe wyposażenie Subaru. Oprócz kompleksowego zestawu funkcji bezpieczeństwa wymienionych powyżej, standardowe wyposażenie będzie również obejmować: