Subaru stworzyło model Rex/Mini Jumbo jako kei car przeznaczony na rynek krajowy w Japonii, ale eksportowało go z większymi silnikami na niektóre inne rynki.
Rynek wewnętrzny był kluczowy dla Subaru. Japońskie przepisy oferowały dobre zachęty dla kei-cars, dlatego Subaru wprowadziło model Rex na rynek już w 1972 roku. W 1986 roku samochód dotarł do swojej trzeciej generacji, a zaledwie dwa lata później został odświeżony.
Poza jednym lub dwoma pojazdami, Subaru nie zaprojektowało samochodów nagradzanych za design. Rex, znany również jako Mini Jumbo, miał kształt zbliżony do prostokąta, przypominający sześcian na małych kołach. Jego kanciasty wygląd zainspirował do tańszego procesu produkcji, wymagającego mniej tłoczników niż w przypadku większości innych samochodów na rynku. Jednak kubistyczny design, z opadającą maską i prostymi bokami, sprawiał, że przypominał pudełko na kołach z prostokątnymi reflektorami.
Wnętrze kontynuowało temat prostych linii z zewnątrz. Subaru zainstalowało osiem przycisków do różnych funkcji po bokach zestawu wskaźników, takich jak światła czy odmrażacz tylnej szyby. Przynajmniej klakson znajdował się na środku kierownicy. Rex/Mini Jumbo mógł pomieścić do czterech osób, ale z ograniczonym miejscem na nogi.