Subaru Outback został zaprojektowany z myślą o aktywnych osobach, które uwielbiają wędrówki. To podwyższona wersja kombi dla sedana Legacy. Model z 2015 roku wykazał znaczną poprawę w prawie wszystkich aspektach.
Outback z 2015 roku nie miał wyglądać jak robustny pojazd terenowy. Był crossoverem i nie wstydził się tego od pierwszego spojrzenia. Miał kilka detali inspirowanych off-roadem, takich jak czarne plastikowe elementy na błotnikach czy masywne listwy boczne, ale był po prostu crossoverem zbudowanym na podwoziu sedana.
Wygląd zewnętrzny został zmieniony, z nachyloną szybą czołową i relingami na dachu. Sprytne rozwiązanie pozwalało kierowcy schować poprzeczne belki wewnątrz długich relingów, co zmniejszało hałas wiatru, gdy nie były używane. Lepsza aerodynamika sprawiła, że samochód był cichszy na drodze, co czyniło podróże bardziej przyjemnymi.
Wnętrze wyposażono w nową jednostkę multimedialną z ekranem dotykowym do nawigacji i sterowania audio. Mieściło pięć osób, ale przestrzeń na nogi dla pasażera na środkowym tylnym siedzeniu była ograniczona z powodu tunelu przekładniowego.
Jak zwykle, Outback był wyposażony w symetryczny system AWD. Oferowano go z dwoma opcjami silnikowymi. Model podstawowy z silnikiem typu flat-four o pojemności 2.5 litra był standardowo połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Najmocniejsza wersja 3.6-litrowa była taka sama jak wcześniej i była połączona wyłącznie z automatyczną skrzynią CVT. Zainstalowano tryb manualny z 6 predefiniowanymi biegami oraz łopatki zmiany biegów za kierownicą.
Subaru of America, Inc. zaprezentowało zupełnie nowego Outbacka 2015, piątą generację pierwszego na świecie sportowego wagonu SUV®, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 2014 roku, w Centrum Jacoba K. Javitsa. Outback 2015 oferuje najprzestronniejsze wnętrze, najbardziej zaawansowane podwozie oraz najwyższą efektywność paliwową w 20-letniej historii modelu. Jego odważny nowy design zapewnia jeszcze lepsze połączenie zwinności na drodze, kontroli poza utwardzonymi trasami, komfortu jazdy, wyrafinowania wnętrza oraz technologii bezpieczeństwa.
Nowy Outback trafi do salonów Subaru latem 2014 roku. Model Outback 2.5i o mocy 175 KM jest dostępny w wersjach Standard, Premium i Limited, a także w najwyższej wersji 6-cylindrowej 3.6R Limited z mocą 256 KM. Wszystkie wersje wyposażone są w dodatkowe standardowe udogodnienia, wygody oraz nowe systemy infotainment.
Oryginalny Outback ustanowił wzór dla wielu konkurencyjnych modeli crossover, które pojawiły się później, a nowa generacja Outbacka 2015 jeszcze bardziej wzmacnia połączenie cech samochodu osobowego i SUV, którego szukają nabywcy crossoverów. Outback 2015 to przykład mistrzostwa Subaru w inżynierii pojazdów stworzonych z myślą o przygodach na świeżym powietrzu, nie tylko dzięki standardowemu napędowi Symmetrical All-Wheel Drive i zwiększonemu prześwitowi, ale także dzięki licznym detalom, które ułatwiają załadunek i transport bagażu, a także przedmiotów, takich jak kajaki i rowery. Nowy standardowy system X-Mode, kontrola zjazdu ze wzgórza i asystent startu na wzniesieniach wspomagają Symmetrical All-Wheel Drive, pomagając kierowcy w pokonywaniu trudnych dróg, śliskich nawierzchni czy stromy wzniesień.
Nowością w 2015 roku jest to, że wszystkie modele Outbacka są standardowo wyposażone w bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic CVT, która posiada przyciski do zmiany biegów i jest kluczowa dla znaczącej poprawy efektywności paliwowej. Szacunkowe oceny producenta wynoszą 25 mpg w mieście / 33 mpg na autostradzie / 28 mpg w cyklu mieszanym, w porównaniu do 24/30/26 w modelu 2014. Te liczby umieszczają Outbacka 2015 2.5i na szczycie klasy średniej crossover, przewyższając wersje z napędem na przednie koła niektórych konkurencyjnych crossoverów.
Nowy system aktywnej żaluzji grilla w Outbacku 2.5i pomaga poprawić efektywność paliwową poprzez zmniejszenie oporu powietrza, gdy jest zamknięty. Elektryczne wspomaganie kierownicy i poprawiona aerodynamika również przyczyniają się do zwiększenia efektywności we wszystkich modelach. W dużej mierze dzięki nowej skrzyni biegów Lineartronic CVT, 6-cylindrowy Outback 3.6R Limited również poprawia efektywność paliwową, z szacunkowymi wartościami producenta wynoszącymi 20 mpg w mieście / 27 mpg na autostradzie / 22 w cyklu mieszanym w porównaniu do 17/25/20 w poprzedniej wersji.
Odważny nowy design przynosi nową funkcjonalność
Całkowicie nowy Outback 2015 wprowadza odważniejszy wygląd z wyraźnymi, rzeźbionymi liniami, które odzwierciedlają jego zdolności terenowe i podwyższone wyrafinowanie. Nowy przód łączy heksagonalną osłonę chłodnicy i zderzak w jedną gładką całość. Aluminiowa maska zmniejsza wagę nad przednimi kołami, co pomaga w poprawie reakcji kierownicy. W Outbacku 3.6R Limited nowe standardowe reflektory HID o niskim świetle nadają samochodowi bardziej wyróżniający się wygląd nocą. Modele w wersji Limited mają zewnętrzne lusterka z sygnalizacją kierunkowskazów.
Szyba przednia Outbacka 2015 ma bardziej spłaszczony kąt, przesunięty o 2 cale do przodu u podstawy. Nowy kąt szyby, wyższe punkty siedzenia, nowe szyby dzielące z przodu oraz lusterka boczne montowane w drzwiach pomagają poprawić widoczność. Outback 2015 ma podobną powierzchnię do modelu, który zastępuje. Rozstaw osi został powiększony o zaledwie 0,2 cala, długość całkowita o 0,6 cala, a szerokość o 0,7 cala. Mimo że zmiany są niewielkie, zapewniają większą przestronność kabiny pasażerskiej, wynoszącą 108,1 cu. ft. (wzrost z 105,4 cu. ft.). Dodatkowe miejsce obejmuje zyski w zakresie przestrzeni na ramiona, w biodrach z przodu i z tyłu oraz kolanach. Obszar ładunkowy Outbacka został powiększony do 35,5 cu. ft. za tylnymi siedzeniami, w porównaniu do 34,3, podczas gdy maksymalna pojemność z złożonymi standardowymi tylnymi siedzeniami 60/40 wynosi teraz 73,3 cu. ft., w porównaniu do 71,3. Dodatkowo, podłoga ładunkowa dzięki obniżonym siedzeniom teraz leży płaskiej, a nowe dźwignie zwalniające oparcia tylnych siedzeń w obszarze ładunkowym zwiększają wygodę.
Outback nadal ma prześwit wynoszący 8,7 cala, co jest wyższe niż w przypadku niektórych SUV-ów, ale z niską wysokością wejścia dla komfortu. Nowe progi drzwiowe w stylu krokodyla umożliwiają pewne stanie, kiedy zabezpieczamy przedmioty na relingach dachowych z wbudowanymi, chowanymi poprzecznymi belkami i zaczepami. Zasilana tylna brama z pamięcią wysokości jest po raz pierwszy dostępna w Outbacku.
Nowa technologia bezpieczeństwa i zabezpieczeń od lidera w dziedzinie bezpieczeństwa
Outback 2015 opiera się na doskonałych wynikach bezpieczeństwa poprzedniego modelu, dodając nowe poduszki powietrzne w siedziskach przednich foteli, które pomagają utrzymać pasażerów w miejscu w razie zderzenia czołowego. Wszystkie wersje wyposażone są standardowo w kamerę cofania, a nowy czujnik przewrócenia może uruchomić poduszki powietrzne kurtynowe w przypadku wykrycia zbliżającego się przewrócenia.
Dla dodatkowego bezpieczeństwa w nocy, Outback 2015 posiada nową standardową funkcję Welcome Lighting, która automatycznie włącza oświetlenie kabiny oraz światła zewnętrzne, gdy kierowca zbliża się do pojazdu lub od niego odchodzi. Wersja Limited oferuje system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania z dostępem za pomocą kodu PIN.
Nowy system wykrywania pojazdów z tyłu Subaru, który jest standardowy w wersjach Limited i dostępny dla 2.5i Premium, oferuje trzy funkcje. Czujnik martwego pola wykrywa pojazdy po bokach, w martwych polach kierowcy; asystent zmiany pasa wykrywa szybko nadjeżdżające pojazdy w sąsiednich pasach, a ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu wykrywa pojazdy zbliżające się z prostopadłego kierunku podczas cofania, np. z podjazdu. Diody LED w lusterkach bocznych informują kierowcę. Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu wykorzystuje wskaźnik w wyświetlaczu kamery cofania.
Outback 2015 oferuje najnowszą wersję systemu wspomagania kierowcy EyeSight®, najwyżej ocenianego systemu zapobiegania wypadkom czołowym przez Instytut Ubezpieczeń na Drogach (IIHS). Dostępny dla wersji Outback Premium i Limited, EyeSight® wykorzystuje technologię stereo kamery opracowaną przez Subaru i integruje tempomat adaptacyjny, hamowanie przedkolizyjne oraz ostrzeżenie o wyjeździe z pasa ruchu. Outback 2015 ma szansę na zdobycie nagrody IIHS Top Safety Pick+, tak jak miało to miejsce w przypadku Outbacka 2014.
Modele wyposażone w EyeSight® mają także nowe reflektory przeciwmgielne dostosowujące się do kierunku jazdy. Funkcja ta działa tylko wtedy, gdy światła przeciwmgielne są wyłączone, aktywując lewy lub prawy reflektor przeciwmgielny niezależnie, w zależności od prędkości pojazdu i kąta skrętu, aby zapewnić lepsze oświetlenie w kierunku zakrętu. Reflektory przeciwmgielne są wstępnie ustawione dla maksymalnego pokrycia na zakrętach.
Czterocylindrowy lub sześciocylindrowy silnik BOXER
Outback 2015 2.5i jest napędzany silnikiem BOXER o pojemności 2,5 litra serii FB z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC), który zadebiutował w 2013 roku i teraz przeszedł liczne ulepszenia w celu zmniejszenia wagi, poprawy wydajności i cichszej pracy. Moc wzrosła nieznacznie, do 175 KM w porównaniu do 173 KM wcześniej. Moment obrotowy pozostaje na poziomie 174 lb-ft, ale jest rozłożony na szerszy zakres obrotów silnika, co zapewnia bardziej responsywną wydajność w każdej sytuacji jazdy.
W Outbacku 3.6R Limited silnik BOXER o pojemności 3,6 litra generuje 256 KM i 247 lb-ft momentu obrotowego. Warto zauważyć, że silnik 3.6 utrzymuje co najmniej 225 lb-ft momentu obrotowego od 2000 do 6000 obrotów, co sprawia, że Outback 3.6R Limited jest wyjątkowo gładki i responsywny w codziennej jeździe.
Standardowa skrzynia Lineartronic CVT
W 2015 roku wszystkie modele Outbacka są teraz standardowo wyposażone w bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic CVT, w której model 6-cylindrowy korzysta z wersji o wysokim momencie obrotowym. Zmiany wprowadzone w celu zmniejszenia tarcia w CVT przyczyniają się do wyższej efektywności paliwowej. Ponieważ CVT nie zmienia biegów, kierowca cieszy się płynniejszą pracą w każdej sytuacji jazdy. Wybieralny tryb manualny skrzyni CVT oferuje sześć wcześniej wybranych przełożeń, umożliwiających kierowcy „zmianę biegów” ręcznie za pomocą przycisków na kole kierownicy. Funkcja ta może zapewnić dodatkową kontrolę kierowcy, na przykład podczas zjazdu.
Zwiększona zwinność i cichsza jazda
Subaru w znacznym stopniu zrewidowało i dostroiło zawieszenie przedniego MacPhersona oraz tylne podwójne wahacze, aby osiągnąć większą zwinność w prowadzeniu i bardziej wygodną jazdę – trudna równowaga do osiągnięcia. Nowe elektryczne wspomaganie kierownicy z szybką przekładnią zapewnia doskonałe odczucia i pomaga również zmniejszyć zużycie paliwa. Outback 2.5i jest wyposażony w standardowe 17-calowe koła, a wersja Limited ma 18-calowe koła aluminiowe.
Aktywne rozdzielanie momentu obrotowego, ulepszenie systemu kontroli stabilności i trzymania pojazdu (VDC), sprzyja bardziej neutralnemu pokonywaniu zakrętów poprzez zastosowanie ciśnienia hamulca na wewnętrznej przedniej oponie. Outback 2.5i korzysta teraz z większych hamulców, które wcześniej były dostępne tylko w modelu 6-cylindrowym, a wszystkie modele mają teraz wentylowane tylne tarcze hamulcowe zamiast stałych tarcz, które były wcześniej stosowane. System wspomagania hamowania automatycznie stosuje maksymalne ciśnienie hamulca w przypadku nagłego hamowania.
Kabina blokuje więcej źródeł hałasu dzięki nowej akustycznej szybie, cylindrom silnika wypełnionym cieczą, grubszym panelom w kluczowych miejscach (podłoga, deska rozdzielcza, tylny fartuch, wewnętrzne błotniki) oraz rozszerzonemu zastosowaniu izolacji z pianki i materiału otłumiającego podłogę.
Większy komfort i wyrafinowanie
Nowe materiały o miękkiej fakturze, grubsza wyściółka dla podłokietników i konsoli środkowej oraz nowe style wykończenia nadają Outbackowi 2015 bardziej luksusowe odczucie. Kierowca ma przed sobą zdecydowanie sportowe panele wskaźników, podkreślone dwoma dioptriami w stylu lornetki z centralnym wyświetlaczem LCD informacji – 3,5 cala w samochodach bez systemu wspomagania kierowcy EyeSight® i 5 cali w samochodach z EyeSight®. Wskaźnik ECO wskazuje i promuje paliwooszczędne nawyki jazdy za pomocą pasków kolorowych. Poziomy Premium i Limited mają wskaźniki z eleganckim niebieskim podświetleniem.
Panel sterowania ogrzewaniem łączy wyświetlacz cyfrowego zegara oraz temperatury powietrza zewnętrznego, a czas jest automatycznie korygowany przez GPS w modelach wyposażonych w nawigację. Nowa funkcja jednego dotyku do zmiany pasa dla kierunkowskazów zwiększa wygodę. Poziomy Premium i Limited są wyposażone w standardowe okna kierowcy i pasażera z przodu, które można automatycznie opuszczać i podnosić z systemem ochrony przed przycięciem.
Outback 2.5i Premium oferuje imponujący komfort z 10-kierunkowym regulowanym fotelem kierowcy (z regulacją lędźwiową); automatyczną klimatyzację z dwiema strefami; pakiet All-Weather (trzy tryby podgrzewania przednich siedzeń, podgrzewane lusterka zewnętrzne i odmrażacz wycieraczek); ulepszony system infotainment; system filtracji powietrza; skórzaną kierownicę; reflektory przeciwmgielne, przyciemniane szkło ochronne i inne.
Modele w wersji Limited oferują najwyższy poziom luksusu, jaki kiedykolwiek oferowano w Outbacku, dodając do zawartości wersji Premium: perforowaną skórzaną tapicerkę; dwa poziomy pamięci dla 10-kierunkowego regulowanego fotele kierowcy; 4-kierunkowy fotel pasażera z przodu; podgrzewane tylne siedzenia z dwiema strefami oraz zasilaną tylną bramę z pamięcią wysokości.
Nowe systemy infotainment
Subaru znacząco ulepszyło możliwości infotainment w Outbacku 2015. Nowy system infotainment 6.2 w Outbacku 2.5i zapewnia radio AM/FM oraz HD Radio®; system transmisji danych z radia; odtwarzacz CD z jednopłytowym napędem; 6,2-calowy wielofunkcyjny wyświetlacz dotykowy z obsługą gestów; integrację smartfona Subaru STARLINK z infotainment Aha™, Pandora® Radio i iHeart® Radio; kamerę tylnej wizji; bezprzewodową łączność telefoniczną Bluetooth® oraz przesyłanie audio; możliwość sterowania iPoda®; port USB oraz gniazdo aux.
Ulepszony system infotainment dla Outbacka 2.5i Premium dodaje system audio z sześcioma głośnikami; 7-calowy wyświetlacz dotykowy z funkcją wielodotykową, oferujący kontrolę przez gesty przesunięcia i przewijania; sterowanie głosowe; radio satelitarne SiriusXM®; wyświetlacz informacji o pojeździe; wiadomości SMS, możliwość tagowania iTunes® oraz dwa porty USB.
Nowy, wysokiej klasy system audio standardowy dla Outbacka Limited łączy system AM/FM/HD Radio z ulepszonym 576-watowym wzmacniaczem harman/kardon® GreenEdge. System ma 12 głośników harman/kardon, w tym przedni głośnik centralny i tylny subwoofer. Technologia GreenEdge zapewnia zwiększoną wydajność audio i efektywność wzmacniacza przy jednoczesnym zużyciu mniejszej ilości energii i redukcji wydzielania ciepła.
Dostępny system nawigacji posiada interaktywny system poleceń głosowych, który akceptuje naturalny język i zwroty, a ta funkcjonalność może również obsługiwać system automatycznej klimatyzacji z dwiema strefami.
Podłokietnik konsoli środkowej zapewnia miejsce, które może pomieścić iPada®. Ukryty i podświetlany schowek z przodu konsoli zawiera port USB, gniazdo AUX 3,5 mm oraz port zasilania 12V. Modele z audio wysokiej jakości lub nawigacją mają dwa porty USB, co umożliwia jednoczesne odtwarzanie muzyki i ładowanie dwóch podłączonych urządzeń.
Standardowy napęd na wszystkie koła Symmetrical i zwiększone możliwości
Nowa, udoskonalona wersja systemu Symmetrical AWD z aktywnym rozdzielaniem momentu obrotowego jest standardowa we wszystkich modelach Outbacka 2015. Elektronicznie zarządzane sprzęgło transferowe o zmiennej prędkości aktywnie kontroluje rozkład momentu obrotowego w odpowiedzi na warunki jazdy i poślizg kół. Przyjmując dane z czujników przyspieszenia, kąta skrętu i prędkości bocznej, system Active Torque Split AWD optymalizuje trakcjię i reakcję kierownicy podczas przyspieszania w zakrętach, szczególnie gdy nawierzchnia drogi jest śliska.
Wszystkie modele Outback 2015 standardowo wyposażone są w system X-Mode, który zadebiutował w modelu Forester 2014. Po włączeniu przełącznikiem na konsoli, X-Mode optymalizuje moc silnika i pozycję przełożenia CVT, zwiększa zaangażowanie napędu na wszystkie koła i wykorzystuje ulepszoną logikę sterowania dla systemu kontroli dynamiki pojazdu (VDC), aby zredukować indywidualne poślizgi kół.