SUBARU R2 1969-1972

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Długo przed tym, jak Subaru zyskało sławę dzięki symetrycznemu napędowi na cztery koła, japoński producent zbudował przystępny cenowo i oszczędny samochód miejski: R-2.

W 1969 roku Subaru było małym producentem samochodów, który oferował pojazdy spełniające potrzeby do codziennych dojazdów. Czegoś, co łatwo utrzymać w ruchu, nie obciążającego budżetu i łatwego do zaparkowania. R-2 był tym, czego szukało wiele osób z różnych krajów. Podczas gdy w Europie dominowali francuscy i włoscy producenci, a Volkswagen Garbus wciąż był montowany, oferta na rynku japońskim była znacznie skromniejsza. W rezultacie, zaledwie miesiąc po premierze R-2, Subaru otrzymało ponad 25.000 zamówień.

Podobnie jak w późniejszych latach, Subaru nie przejmowało się zbytnio designem zewnętrznym auta. Po prostu zamontowano dwa okrągłe reflektory na samochodzie w kształcie bańki z krótkim przodem, i to wszystko. Wsiadanie i wysiadanie z samochodu przez dwa drzwi było łatwe. Dzięki zaokrąglonemu dachu, samochód oferował przyzwoitą przestrzeń na głowę z tyłu, trochę jak Fiat 600 na rynku europejskim. Subaru zaproponowało dwie wersje deski rozdzielczej: jedną z dwoma wskaźnikami i drugą z trzema, w tym obrotomierzem.

0.4L 4MT (31 KM)

ParametrWartość
CylindryL2
Pojemność356 Cm3
Moc22.4 Kw @ 6500 Rpm
31 Hp @ 6500 Rpm
30 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy27 Lb-Ft @ 5500 Rpm
37 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna75 Mph (121 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Długość117.9 In (2995 Mm)
Szerokość51 In (1295 Mm)
Wysokość52.6 In (1336 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)44.3/43.7 In (1
Rozstaw osi75.6 In (1920 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Masa własna970 Lbs (440 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.