SUBARU XV 2012-2015

Oparty na uznawanej jednostce napędowej Subaru Impreza, model XV z 2012 roku został zaprojektowany jako crossover, z wyższym prześwitem i standardowym napędem na cztery koła.

Subaru XV zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2012 roku, a jego celem były klienci z miast, którzy prowadzą aktywny styl życia. Samochód charakteryzował się większym prześwitem, ale kompaktowymi rozmiarami, dzięki czemu dobrze sprawdzał się zarówno w mieście, jak i na wiejskich drogach. Mimo wyglądu hatchbacka na podwyższonym podwoziu, XV był bardziej przestronny, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Chromowane wykończenia na przedniej osłonie grilla i skrzydłach były częścią nowego wizerunku Subaru, kiedy XV wprowadzono na rynek. Reflektory były w pewnym sensie podobne do koncepcji projektu Imprezy. Wygląd hatchbacka i proporcje były oparte na tym samym wspaniałym samochodzie rajdowym. Standardowo zamontowane były 17-calowe aluminiowe felgi. Aby zasłonić dużą szczelinę między kołem a nadkolem, dodano czarną plastikową listwę.

Wewnątrz XV oferował miejsce dla pięciu dorosłych pasażerów, chociaż centralny tunel skrzyni biegów był dość inwazyjny w kabinie. Deska rozdzielcza była zaaranżowana w inny sposób niż w większości samochodów na rynku. Podczas gdy zestaw wskaźników miał klasyczny wygląd, jednostka infotainment pozostała na konsoli centralnej, ale dodatkowy ekran zamontowano na górze deski rozdzielczej dla komputera pokładowego.

Subaru XV było oferowane z trzema opcjami silnikowymi: dwoma benzynowymi i jednym turbodieslem. Standardową 5-biegową skrzynię manualną można było wymienić na opcjonalną skrzynię CVT „Lineartronic”.

Subaru XV to nowy typ crossovera SUV, który nie tylko robi duże wrażenie pomimo swojego kompaktowego, sportowego designu, ale także może poszczycić się wieloma nowymi funkcjami, które nigdy wcześniej nie pojawiły się w SUV-ach. Proporcje Subaru XV emanują elegancją i lekkością, a jego zewnętrzny design łączy wysokie prześwity, duże koła oraz wszystkie pozostałe cechy, które zwykle oczekuje się w SUV-ach. Co więcej, doskonałe osiągi na drodze i wydajność paliwowa, możliwe dzięki jednostce napędowej nowej generacji Subaru, łączą się tutaj z doskonałą zwrotnością, z której Subaru jest znane, oraz niezwykle wysokim poziomem funkcjonalności. Dzięki symetrycznemu napędowi na cztery koła i zaawansowanej koncepcji kontroli podwozia Subaru Dynamic Chassis Control – dwóm kluczowym technologiom Subaru – pojazd ten sprawia, że podróżowanie nim jest niezwykle bezpieczne i komfortowe. W ten sposób nowy XV dodaje unikalną wartość Subaru do stale rosnącego segmentu crossoverów C. Nie tylko Subaru umożliwia zapewnienie „bezpieczeństwa i przyjemności”, jak określono w naszym nowym haśle marki „Pewność w ruchu”, ale w tym nowym modelu strategicznym zrealizowano unikalną osobowość Subaru – osobowość, którą Subaru zamierza dalej rozwijać. Subaru jest pewne, że Subaru XV w pełni zaspokoi potrzeby różnorodnych klientów.

Podstawową koncepcję produktu, którą Subaru przyjęło dla modelu XV, można wyrazić w dwóch prostych słowach – „Miejska Przygoda.” W szczególności stworzono pojazd, który doskonale nadaje się do ekscytującego, energetycznego użytkowania w miejskim krajobrazie. Oto dlaczego Subaru dążyło do optymalnego zrównoważenia zwiększonej podstawowej wydajności paliwowej z przyjemnością prowadzenia (Fun to Drive) oraz stylowym, wysoce charakterystycznym designem zewnętrznym. W miarę jak rodzina crossoverów Subaru rośnie, stylowy Subaru XV wyróżnia się tym, że może być zarówno sportowy, jak i codzienny. W tym celu łączy pięć kluczowych atutów.

Smukły, ale muskularny – inteligentny, mocny design: Subaru nadało XV wysoce charakterystyczny wygląd, który łączy unikalny profil Subaru z sportową, energetyczną obecnością.
Osiągnięcie zwinnej jazdy i przyjazności dla środowiska: Pomimo ogólnej wysokości, Subaru XV sprawia wrażenie niezwykle stabilnego, a dzięki nowemu silnikowi i skrzyni biegów, które współpracują ze sobą w celu zwiększenia przyjazności dla środowiska, ten SUV oferuje niezawodne doznania na drodze, które są typowe dla Subaru.
Wysoka wydajność bezpieczeństwa: Oprócz zapewnienia kierowcy doskonałego pola widzenia, Subaru zastosowało swoje znaczne doświadczenie w dziedzinie unikania kolizji i ochrony pasażerów.
Przestronna, relaksująca kabina: Subaru XV oferuje niezwykle przestronną kabinę, ładownię, która jest zarówno przestronna, jak i wygodna, oraz doskonały komfort jazdy.
Wydajność i wyposażenie dostosowane do życia w mieście: Nie tylko ten SUV jest wyjątkowo łatwy do wsiadania i wysiadania, ale także może poszczycić się zaawansowanym, wygodnym systemem informacyjno-rozrywkowym, który wspiera kierowcę na wiele sposobów.

Subaru XV: Oferta modeli

1.6i: W porównaniu z silnikiem 1.5-litra w aktualnych modelach Subaru, nowo opracowany silnik 1.6-litra w tym modelu podstawowym zwiększa moc w całym zakresie prędkości, jednocześnie zapewniając dużo lepszą równowagę pomiędzy wydajnością paliwową a przyjemnością z szybkiej reakcji na operację pedału gazu.

2.0i: Oprócz świetnej dynamiki, ten model jednocześnie oferuje najlepszą w klasie wydajność paliwową i luksusową jazdę. Co więcej, dysponuje wysokim momentem obrotowym w zakresie niskich i średnich prędkości, które są najczęściej używane w codziennych, praktycznych sytuacjach. Model podstawowy został wyposażony w silnik, który zapewnia reakcję natychmiastowego przyspieszenia, nawet przy tylko nieznacznym wciśnięciu pedału gazu.

2.0D: Wyposażony w poziomo przeciwny silnik diesla, który jest lekki, kompaktowy oraz wyjątkowo Subaru, model 2.0D oferuje wysoki moment obrotowy nawet przy niskich prędkościach i doskonałą reakcję na operację pedału gazu. Ten model również cechuje się doskonałą wydajnością paliwową oraz niską emisją CO2.

Przestronność i komfort wnętrza

Uzyskano odpowiednią długość rozstawu osi bez konieczności zwiększania długości pojazdu. Dzięki przesunięciu słupków A do przodu, kabina pasażerska emanuje cudownym poczuciem przestronności. Przestrzeń zdobyta dzięki wydłużeniu rozstawu osi została wykorzystana do zwiększenia miejsca na kolana pasażerów siedzących z tyłu, którzy mogą teraz również umieścić stopy w dużych otwartych przestrzeniach pod przednimi siedzeniami. Dzięki tym usprawnieniom nowy Subaru XV ma więcej miejsca na kolana z tyłu niż jakikolwiek inny pojazd w swoim segmencie. Oczywiście, przekłada się to na wyższy poziom komfortu.

Udoskonalenia w strukturze wewnętrznej drzwi pozwoliły zwiększyć przestrzeń w kierunku poprzecznym wewnątrz kabiny pasażerskiej. Dzięki większej przestrzeni na ramiona i łokcie, kierowca oraz pasażerowie korzystają z przestronności, która jest najlepsza w klasie.

Dolna krawędź słupków A została również przesunięta do przodu, aby uwydatnić poczucie przestrzeni. Dodatkowo pole widzenia zostało maksymalnie odblokowane poprzez optymalizację przekroju samego słupka i zastosowanie trójkątnych szyb w przedniej części lusterka wstecznego. Równocześnie jednostka grzewcza i kanały także zostały przestawione w dążeniu do uzyskania bardziej przestrzennego wnętrza, co obniżyło górną część deski rozdzielczej. Luki między progiem a podłogą również zostały wypełnione. A wyższa pozycja siedzeń, która jest bardziej typowa dla SUV-ów, ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Przestrzeń ładunkowa

Podłoga obszaru ładunkowego oraz struktura jego dachu charakteryzują się całkowicie nowym designem. Dzięki włączeniu zestawu naprawczego do opon, udało się zapewnić dużą odległość od podłogi do dachu.

Jedna połowa podłogi może być nachylona przez połączenie jej pasków z specjalnie dostarczonymi hakami. W ten sposób można zredukować wysokość stopnia przy otwarciu, co obecnie znacznie ułatwia wnoszenie ciężkich przedmiotów, zwierząt domowych itp. Dodano również 15-litrową podprzestrzeń bagażową (w modelach wyposażonych w zestaw naprawczy do opon). Umożliwia to dużo wygodniejsze przechowywanie mniejszych przedmiotów, co pomaga zachować przestronność obszaru ładunkowego.

Dzięki eliminacji różnic poziomów z podłogi obszaru ładunku, załadunek i rozładunek stały się znacznie łatwiejsze. Dzięki wprowadzeniu tego nowego designu, właściciele Subaru XV skorzystają z wyższego poziomu wygody podczas zakupów, korzystania z pojazdu do sportów i aktywności na świeżym powietrzu w wakacje, a także podczas podróży z zwierzętami domowymi.

Funkcje siedzeń

Aby zapewnić komfortową jazdę niezależnie od tego, gdzie siedzi pasażer, fotele zostały opracowane w taki sposób, aby lepiej i bardziej stabilnie formować się wokół ciała.

Fotele przednie: Dzięki wyższej pozycji bioder, nowy projekt foteli przednich znacznie poprawia wrażenia z prowadzenia. Co więcej, siedzenie kierowcy jest standardowo wyposażone w sześciokierunkowy mechanizm regulacji. Co więcej, zagłówki można podnosić i opuszczać, a ponadto są one wyposażone w mechanizm regulacji kąta. Również oparcia zostały podwyższone, aby zapewnić lepsze wsparcie górnej części pleców. Zastosowanie sprężyn płaskich również przyczynia się do wyższego poziomu wsparcia. Dopasowanie sprężyn pod pasażerem pomogło poprawić poczucie bezpiecznego trzymania, a boki zostały przeprojektowane, aby nie sprawiały wrażenia ciasnych. Do sekcji poduszki wybrano również materiał z niską sprężystością, aby lepiej trzymać sylwetkę pasażera i tłumić drobne wibracje produkowane podczas jazdy.

Fotele tylne: Przestrzeń do siedzenia z tyłu jest znacznie bardziej przestronna w Subaru XV. Znaczące usprawnienia obejmują wklęsłe powierzchnie na tylnej części przednich siedzeń i większe otwarte przestrzenie pod nimi, co ułatwia pasażerom tylnym wygodne siedzenie i relaks. Co więcej, pole widzenia kierowcy wstecz zostało poprawione dzięki zastosowaniu składanych zagłówków. A z wbudowanymi zaczepami do fotelików dziecięcych w oparciach foteli, ładowanie i rozładowywanie tylnych siedzeń stało się znacznie łatwiejsze.

Użyteczność

Subaru XV został wyposażony w wiele funkcji dostosowanych do stylu życia w mieście, z typowymi przykładami będącymi zaawansowanym systemem informacyjno-rozrywkowym oraz praktycznymi przestrzeniami do przechowywania wszystkich rodzajów przedmiotów w zasięgu ręki. Przy projektowaniu tego pojazdu, wysoki poziom wygody dla różnorodnych właścicieli był jednym z naszych głównych zadań.

Wyjątkowa dostępność

Dzięki starannemu podejściu projektowemu, które uwzględniło także koncepcje uniwersalnego projektowania, Subaru osiągnęło pojazd, który jest niezwykle łatwy do wsiadania i wysiadania. Subaru nie tylko powiększyło otwory drzwiowe, ale także podniosło kąt u góry przedniej szyby, zapewniając więcej miejsca między górną częścią a karoserią. Nawet gdy drzwi nie mogą zostać całkowicie otwarte, zapewniono wystarczającą przestrzeń do swobodnego przejścia górnej części ciała. Dodatkowo, zredukowano także wysokość, na jaką trzeba unieść nogi, aby wsiąść i wysiąść, co zwiększa wygodę. Odległość między podłogą a górną krawędzią progu bocznego również została zmniejszona, co oznacza, że kierowca i pasażerowie nie muszą już tak szeroko rozkładać nóg, gdy wsiadają i wysiadają. A także dzięki wyższej pozycji siedzeń, ogólny projekt został zoptymalizowany, aby dostępność pojazdu była znacznie mniej stresującym doświadczeniem dla wszystkich użytkowników.

Przestrzenie do przechowywania z przodu

Z myślą o wygodzie, Subaru zapewniło odpowiednio dużo miejsca na małe przedmioty w idealnych lokalizacjach wokół miejsca kierowcy. Te przestrzenie są odpowiednio wielkie, aby pomieścić portfele, telefony komórkowe, przenośne odtwarzacze muzyki i inne przedmioty, które zwykle nosi się przy sobie; ponadto w centralnej konsoli znajdują się uchwyty na długopisy, karty, paragony itp., co zwiększa wygodę.

Zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy

Kompaktowy system nawigacji w Subaru XV charakteryzuje się dużą zdolnością do łączenia się i kompatybilności z różnymi mediami cyfrowymi. Równocześnie „Wyświetlacz wielofunkcyjny” (MFD), który służy do wizualnego powiadamiania kierowcy, występuje w wersji standardowej oraz wyższej, wyposażonej w kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 4,3″.

Design Zewnętrzny

Zainspirowany terminami „profesjonalne narzędzie” i „modny design”, koncepcja designu „Protren” Subaru symbolizuje fuzję funkcjonalności SUV-a z miejską osobowością.

Stylowa forma

Subaru XV charakteryzuje się nowym typem crossovera, który łączy stylowy, płynny kształt z wysoką karoserią i bocznymi osłonami, które zwiększają poczucie bezpieczeństwa. Pokazując wnętrze pasażerskie w całej jego okazałości, elegancka sylwetka wzbogacona jest kreatywnie zaprojektowanymi kołami, wyciętymi osłonami oraz wieloma innymi cechami, które sugerują radosną osobowość. W rezultacie zaprojektowano wygląd zewnętrzny, który jest jednocześnie sportowy i atrakcyjny. Dzięki obecności charakterystycznych akcentów z naszych innych pojazdów, takich jak sześciokątna kratka i reflektory w stylu jastrzębim, Subaru XV sprawia wrażenie crossovera nowej generacji, typowego dla Subaru.

Przednia kratka ma sześciokątny design – jeden z znaków rozpoznawczych pojazdów Subaru. Dzięki swojemu większemu rozmiarowi i nowemu wykończeniu, kratka nie tylko sprawia, że Subaru XV wygląda jak u siebie wśród innych modeli w naszej flocie, ale także nadaje mu namacalne poczucie siły.

Reflektory, przypominające oczy jastrzębia, skutecznie oświetlają szeroki obszar i oferują wiele innych funkcjonalnych usprawnień.

Atrakcyjny design reflektorów przeciwmgielnych sprawia, że wpasowują się one doskonale w przedni zderzak.

Innowacyjnie zaprojektowane aluminiowe felgi Subaru XV przekazują prawdziwe poczucie głębi, zachowując jednocześnie modny miejski charakter. Dzięki kontrastowi pomiędzy srebrnymi szprychami a czarnymi otoczkami, pojazd prezentuje różne wrażenia zarówno w ruchu, jak i gdy jest zatrzymany.

Zamiast nakładać charakterystyczne osłony boczne dookoła, jak w przeszłości, Subaru strategicznie zrezygnowało z niektórych, aby zwiększyć poczucie dynamizmu i komfortu Subaru XV. Opracowano także nowy wzór, aby uwydatnić efekt światła i cienia. W rezultacie Subaru udało się stworzyć sportowe, a jednocześnie niezawodnie bezpieczne wrażenie, sprawiając, że opony wyglądają na większe niż są w rzeczywistości.

Krawędzie przednich i tylnych zderzaków zostały zaprojektowane z myślą o specjalnych krawędziach, które poprawiają aerodynamiczne osiągi pojazdu. Oczywiście przyczynia się to również do lepszej wydajności paliwowej.

Zamiast umieszczać przewód intercoolera dla modeli diesla wewnątrz otworu nad silnikiem, został on starannie zintegrowany pod maską.

Design Wnętrza

Przy projektowaniu kabiny pasażerskiej Subaru XV, naszym celem było stworzenie relaksującej przestrzeni, która przekazuje poczucie komfortowej przestronności i jakości materiałów. Wraz z luksusowym wnętrzem, które doskonale balansuje różne cechy dotykowe i emocjonalne skóry, metalu i materiału, Subaru zastosowało projekt deski rozdzielczej, który akcentuje horyzontalność, aby przekazać poczucie przestrzeni we wszystkich czterech kierunkach, tworząc aurę namacalnej jakości.

Wyświetlacz wielofunkcyjny (MFD) W wersji standardowej lub wyższej, wyświetlacz wielofunkcyjny (MFD) zyskuje dużą widoczność w górnej części deski rozdzielczej. Mając na celu zachęcenie właścicieli Subaru XV do lepszej integracji z pojazdem i czerpania przyjemności z przyjaznych dla środowiska praktyk jazdy, zawartość wyświetlacza zaprojektowano z myślą o koncepcie Miejskiej Przygody.

Standardowy MFD (1.6i, 2.0i i 2.0D)

Standardowy MFD dostarcza kierowcy i pasażerom informacji niezbędnych do praktycznej jazdy – takich jak temperatura powietrza na zewnątrz, czas itp. – w wysoce intuicyjnym formacie. Na przykład wskaźnik wydajności paliwowej może pokazywać wydajność w czasie rzeczywistym, średnią wydajność lub ciągły dystans podróży, a także może być wyłączany; ponadto, jeśli pojazd wyposażony jest w system automatycznego start-stop, wyświetlacz pokazuje czas zatrzymania silnika oraz łączny czas zatrzymania (zarówno całkowity, jak i w tej podróży).

Wysokiej jakości MFD (opcjonalnie dla 1.6i, 2.0i i 2.0D)

Wyposażony w duży wyświetlacz LCD w kolorze 4,3″, wysokiej jakości MFD nie tylko dostosowuje się do praktycznych sytuacji, ale także posiada szereg funkcji wspierających inteligentniejsze prowadzenie.

Wyświetlacz ekologiczny

Jeśli chodzi o jazdę przyjazną dla środowiska, wysokiej jakości MFD wykracza daleko poza jedynie wskazywanie wydajności paliwowej; zamiast tego, jego ekran ekologiczny pomaga kierowcy poprawić wydajność paliwową za pomocą sześciu różnych narzędzi, takich jak wskaźnik ekologiczny i ekran wartości ekologicznej. Inne informacje dla pojazdów z systemem automatycznego start-stop wskazują czasy zatrzymania i ilość zaoszczędzonego paliwa. W ten i inne sposoby, ekran ekologiczny dostarcza kierowcy wizualnej reprezentacji jego lub jej przyjaznej dla środowiska jazdy.

Wyświetlacz informacji o pojeździe

Kiedy zajdzie taka potrzeba, MFD zapewnia kierowcy powiadomienia o ważnych informacjach, takich jak czas ciągłej jazdy, czynniki środowiskowe, takie jak temperatura powietrza na zewnątrz lub warunki nawierzchni w chłodne dni, oraz status różnych systemów pojazdu. Równocześnie, jeśli wykryty zostanie problem w którymkolwiek z tych systemów, kierowca zostaje powiadomiony zarówno za pomocą powiadomienia na ekranie, jak i lampki ostrzegawczej w zestawie wskaźników. Obraz z kamery tylnej może również być wyświetlany na MFD, aby zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę.

Wskaźnik kombinowany Wyróżnia się dwoma wersjami: modelami wyższej oraz standardowej jakości. Podświetlenie w modelu wyższej jakości jest białe; w modelu standardowym jest czerwone.

Zrealizowano projekt reliefowy za pomocą metalowych akcentów; tymczasem użycie metalowych wykończeń poprawia ogólną jakość.

Wskazówki mają funkcję przesuwania, w której wskaźniki poruszają się do maksymalnej pozycji, gdy kluczyk zapłonowy jest ustawiony na ON, a następnie szybko wracają, aby zwiększyć emocje związane z prowadzeniem.

W centrum wskaźnika znajduje się duży monitor LCD, który dostarcza informacji najważniejszych dla jazdy: aktualny bieg, wskaźnik paliwa itp. Wszystkie najważniejsze informacje można uzyskać jednym spojrzeniem na środek zespołu wskaźników podczas jazdy, co pozwala kierowcy jeszcze bardziej skupić się na prowadzeniu.

Kierownica

Kierownica pokryta skórą daje poczucie luksusu i zawiera dekoracyjne srebrne wykończenie. Koło pokryte urethanem sugeruje sportowy charakter ze względu na poprawioną powierzchnię dotykową dzięki zastosowaniu materiału o przyjemnej fakturze. Kierownica posiada przyciski do MFD, audio i tempomatu. Dodatkowo, rozmiary i kształty przycisków zostały przemyślane w celu poprawy wygody obsługi. Dla wersji Lineartronic, kompaktowy przesuwny przełącznik przymocowany do kierownicy jest standardem. Dzięki poprawionej obsłudze podczas jazdy można cieszyć się także manualną zmianą biegów, a elementy wokół kierownicy są starannie zaprojektowane. Zastosowano srebrne wykończenie, aby podkreślić luksusowy charakter.

Lineartronic

Uchwyt przełącznika ma luksusowy wygląd dzięki dodatkom skórzanym, dekoracyjnemu panelowi metalowemu oraz metalowej pokrywie. Kształt uchwytu został zaprojektowany tak, aby był wygodny do trzymania, zarówno gdy trzymany jest od góry, jak i z boku. W połączeniu z odpowiednią pozycją uchwytu, układ ścieżki, po której porusza się dźwignia zmiany biegów, został zoptymalizowany.

Sześciobiegowa/pięciobiegowa skrzynia manualna

Posiada sportowy uchwyt dla sześciobiegowej/pięciobiegowej skrzyni manualnej. Dla wyższej wersji dostępny jest skórzany uchwyt.

Kolor nadwozia

Oprócz nowego koloru nadwozia „Tangerine Orange Pearl”, dostępnych jest dziesięć kolorów: Tangerine Orange Pearl, Ice Silver Metallic, Satin White Pearl, Dark Gray Metallic, Obsidian Black Pearl, Camellia Red Pearl, Sky Blue Metallic, Deep Cherry Pearl, Marine Blue Pearl, Sage Green Metallic.

Silniki SUBARU BOXER benzynowe 1.6-litra i 2.0-litra DOHC z naturalnym wtryskiem

Po raz pierwszy od 21 lat Subaru opracowało nowy silnik, który zastąpi obecnie stosowany silnik „EJ” we wszystkich modelach osobowych Subaru. Opracowany w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na funkcjonalność przyjazną dla środowiska, nowy silnik „FB” zachowuje udowodnione zalety silnika poziomego, jednocześnie „zwiększając wydajność paliwową” oraz „dostarczając lepiej dostosowane osiągi do praktycznego użytku, koncentrując się na momencie obrotowym w zakresie niskich i średnich prędkości.” Ten kluczowy silnik oznacza początek nowej ery dla Subaru.

Silniki 1.6-litra i 2.0-litra są dostępne na rynek europejski. Oba silniki wykorzystują prawie te same urządzenia, z wyjątkiem bloków silnikowych, co pomogło osiągnąć równowagę pomiędzy wydajnością paliwową a mocą wyjściową.

Silnik SUBARU BOXER DIESEL 2.0-litra DOHC z turbo doładowaniem

SUBARU BOXER DIESEL, który został specjalnie opracowany na rynek europejski, uzyskał bardzo korzystne opinie. Jego wysoka sztywność, wysoka jakość płynności, lekka, kompaktowa konstrukcja, doskonała reakcja na przyspieszenie z wysokim poziomem momentu obrotowego nawet przy niskich prędkościach, niższe emisje CO2 oraz lepsza wydajność paliwowa to jedne z najczęściej cytowanych korzyści. Nowy Subaru XV obejmuje ten silnik Boxer Diesel w ofercie, aby zaspokoić silne zapotrzebowanie klientów dbających o środowisko.

Symetryczny AWD (napęd na 4 koła)

Dwa rodzaje mechanizmów różnicowych środkowych, które są kluczowe dla AWD, są dostarczane w zależności od typu przekładni.

Aktywny rozdział momentu AWD (modele Lineartronic)

Bez względu na poziom umiejętności lub doświadczenia kierowcy, unikalny system AWD Subaru pozwala maksymalnie wykorzystać zalety napędu na cztery koła przy wysokim poziomie bezpieczeństwa. Elektronika kontrolująca system AWD Subaru integruje napęd MP-T (przekładnia z wieloma tarczami) używaną do rozdziału momentu obrotowego na tylne koła. Działając na podstawie wzoru rozdziału momentu obrotowego 60:40 (przód:tył), jednostka kontrolująca przekładnię reaguje na warunki jazdy, takie jak przyspieszenie, wspinaczka i zakręty, aby dostosować rozdział momentu obrotowego w czasie rzeczywistym. Zawsze, gdy wykryte zostanie poślizg przednich kół, system zwiększa ilość momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła, zapewniając tym samym wystarczającą przyczepność.

Centralny mechanizm różnicowy AWD z LSD o działaniu lepkościowym (modele 5MT i 6MT)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.