Toyota wcześniej współpracowała z innymi producentami samochodów przy budowie pojazdów. Wyprodukowała AE86 we współpracy z Subaru, Suprę z BMW oraz Roomy z Daihatsu.
W 2021 roku Toyota rozszerza swoją współpracę i dzieli linię montażową Rav4 Hybrid z Suzuki Across. Między tymi dwoma pojazdami było niewiele różnic, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Projektanci nadali Rav4 nowe oblicze, sprawiając, że wyglądał jak Suzuki. To nie było tylko wymienienie znaczka. Maska musiała być taka sama jak w modelu Toyoty, ale reszta została zmieniona. W rezultacie smukłe reflektory LED z dziennymi światłami umieszczonymi na górze przypominały parę gniewnych oczu. Zderzak miał dużą, plastra miodu kratkę w kształcie litery A, która rozciągała się w dół. Na dole zainstalowano srebrną plastikową osłonę, aby przypomnieć klientom, że Suzuki kiedyś produkujeło bardzo wytrzymałe małe samochody terenowe, takie jak Samurai, Vitara czy Jimny. Z tyłu model Across miał takie same światła tylne jak jego brat, ale zderzak był nieco inny.
Wewnątrz, kierownica była typowa dla Suzuki. Na górze centralnej konsoli, model Across oferował 9-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment. Kabina zapewniała wystarczającą przestrzeń dla pięciu dorosłych oraz ich bagażu. Ponieważ system napędu na wszystkie koła oparty był na silnikach elektrycznych dla tylnej osi, tunel centralny był krótszy, dzięki czemu trzecia osoba mogła siedzieć pośrodku na kanapie.
Pod maską znajdował się ten sam hybrydowy system Toyoty. Zainstalowano silnik o pojemności 2,5 litra z cyklem Atkinsona, który współpracował z skrzynią biegów e-CVT. Podczas gdy system hybrydowy napędzał przednie koła, tylna oś była wyposażona w silnik elektryczny.
Suzuki wprowadza nowy model Across jesienią 2020 roku, solidnego i sportowego SUV-a, który jest wyposażony w zaawansowany system Plug-in Hybrid oraz elektroniczny napęd 4×4 E-Four. Oferuje on doskonałe osiągi i efektywność, a jednocześnie charakteryzuje się wyglądem pełnoprawnego nowoczesnego SUV-a.
Suzuki Across to pierwszy model dostarczony przez Toyota Motor Corporation w ramach umowy o współpracy między Toyotą a Suzukim. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii ma wystartować w listopadzie 2020 roku, a później zadebiutuje drugi nowy model współpracy, Swace, oparty na modelu Corolla Estate Hybrid, produkowany w Wielkiej Brytanii.
IMPONUJĄCY DESIGN SUV-A
Odważny i sportowy design Suzuki Across budzi zaufanie z każdej perspektywy. Solidne, wielokątne motywy na nadwoziu formują wyrazistą sylwetkę, która jest dodatkowo podkreślona charakterystycznymi nadkolami SUV-a, dużą otwartą kratką oraz przednim zderzakiem z wyraźnym srebrnym akcentem, który uwydatnia wszechstronność pojazdu.
Inne istotne cechy to nowoczesne reflektory LED z projektorem bi-beam (łączącym światła mijania i drogowe) oraz diodowe światła do jazdy dziennej. W standardzie znajdują się wysokiej jakości 19-calowe felgi aluminiowe z czarnym lśniącym wykończeniem oraz charakterystycznym polerowanym przodem.
Przestrzeń bagażowa
Choć przestrzeń w kabinie zaprojektowano z myślą o komforcie w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, nie oszczędzano na przestrzeni bagażowej. Duży bagażnik o pojemności 490 litrów oferuje mnóstwo miejsca na bagaż, co sprawia, że spełni oczekiwania różnych stylów życia i potrzeb. Dla większej wszechstronności, prawa strona bagażnika została wyposażona w gniazdko elektryczne z napięciem sieciowym (220V) oraz gniazdo akcesoryjne 12V.
Kolory nadwozia
Suzuki Across jest dostępny w sześciu różnych kolorach – Białym Perłowym, Srebrnym Metalicznym, Czarnym Mica, Czerwonym Mica, Szarym Metalicznym i Ciemnoniebieskim Mica.
NOWOCZESNE OSIĄGI PLUG-IN HYBRID
Serce systemu Plug-in Hybrid stanowi mocny silnik elektryczny z przodu, który dostarcza znaczną moc przy niskich prędkościach i współpracuje z potężnym silnikiem benzynowym o pojemności 2.5 litra, zapewniając szybkie przyspieszenie przy wyższych prędkościach.
Przy maksymalnej mocy 134 kW i 270 Nm momentu obrotowego, przedni silnik elektryczny czerpie energię z wysokowydajnej baterii litowo-jonowej o pojemności 18.1 kWh (50.9 Ah), umieszczonej pod podłogą. Dzięki temu uzyskuje klasowy zasięg elektryczny wynoszący 75 km (46.6 mil).
Silnik
W parze z silnikiem elektrycznym działa silnik A25A-FXS Dynamic Force, który pełni rolę ładowarki dla baterii oraz wspomaga silnik elektryczny podczas jazdy z dużą prędkością, jeśli zajdzie taka potrzeba. Zaprojektowany z myślą o wysokiej mocy oraz doskonałej efektywności paliwowej, silnik charakteryzuje się długim skokiem tłoka i wysokim stopniem sprężania, a także zastosowaniem zarówno bezpośredniego wtrysku paliwa (DI), jak i wtrysku do kolektora (PFI), które zmieniają się w zależności od warunków jazdy, aby zwiększyć moc i efektywność paliwową, przy jednoczesnym obniżeniu emisji.
System Plug-in Hybrid wyposażony jest w cztery tryby: Domyślny tryb EV, tryb Auto EV/HV, tryb HV oraz tryb ładowarki, które kierowca może wybierać w zależności od warunków jazdy i stanu naładowania baterii. W trybie EV pojazd jest napędzany wyłącznie przez silnik elektryczny, nawet przy pełnym przyspieszeniu. W trybie Auto EV/HV oraz HV, silnik wspomaga dostarczanie mocy w razie potrzeby, na przykład przy mocnym naciśnięciu pedału gazu. Aby magazynować energię na tryb EV przy niskim naładowaniu, tryb ładowarki uruchamia silnik, aby w pełni naładować baterię. Potężna bateria litowo-jonowa ma 96 ogniw, napięcie 355V oraz pojemność 50.9 Ah.
ZAawansowane możliwości 4×4
Nowoczesny system E-Four elektronicznego napędu 4×4 w modelu Across zapewnia kierowcom prawdziwe osiągi 4×4 oraz utrzymuje doskonałą efektywność paliwową.
System ten zawiera niezależny silnik tylni o mocy 40 kW, który współpracuje z silnikiem przednim, aby zapewnić zmienność momentu obrotowego między przodem a tyłem w zakresie od 100:00 do 20:80. Korzyści z tego systemu obejmują lepszą stabilność podczas startu na śliskich nawierzchniach, takich jak oblodzone drogi, oraz pewne prowadzenie podczas zakrętów na różnych powierzchniach drogi.
Zintegrowane zarządzanie AWD (AIM)
Centralnym elementem systemu E-Four jest wysoce zaawansowane zintegrowane zarządzanie AWD (AIM), które kontroluje nie tylko rozkład mocy napędowej, ale również kontrolę przepustnicy silnika, harmonogram zmiany biegów, wsparcie Electric Power Steering (EPS) oraz hamowanie, w zależności od warunków jazdy.
Tryb Trail
ZAawansowane funkcje bezpieczeństwa i technologii