Mały model Alto doczekał się piątej generacji w 1998 roku, gdy Suzuki wprowadziło go na rynek, a następnie eksportowało do kilku krajów.
Suzuki miało fabrykę w Indiach, gdzie zaczęło produkcję tego pojazdu. Wkrótce japońskie kierownictwo postanowiło eksportować samochody wyprodukowane w Indiach na rynek europejski, jednak z logo Suzuki, a nie Maruti-Suzuki. W związku z tym indyjski producent samochodów rozpoczął eksport do krajów europejskich.
Model ten przeszedł również modernizację, a w porównaniu do wersji z 1998 roku było kilka zmian. Z przodu Alto miało zintegrowany plastikowy zderzak z górnymi i dolnymi wlotami powietrza. Nowe reflektory wyposażone były w kierunkowskazy umieszczone w narożnikach z przezroczystymi soczewkami. Po bokach znajdowały się dodatkowe pomarańczowe światła. Bez względu na wersję wyposażenia, Alto miało czarne, niepomalowane klamki drzwi i lusterka. W wersji pięciodrzwiowej dodano dodatkowe drzwi z tyłu, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie z samochodu.
W środku nie było niespodzianką, że kabina była ciasna, a materiały wyglądały na tanie. Twarda plastikowa deska rozdzielcza miała bardziej rozbudowany zestaw wskaźników, który obejmował również centralną konsolę. Zostały przeniesione z większego modelu, Swifta, sterowanie systemem wentylacji oraz radio. Ze względu na krótki rozstaw osi, nie było łatwo pomieścić więcej niż cztery osoby w Alto, ale producent zamontował dwa siedzenia z przodu oraz ławkę z tyłu.