SUZUKI Alto 2009-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Suzuki zaprezentowało siódmą generację modelu Alto na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku, a był to najmniejszy członek rodziny, ale wystarczająco duży, aby pomieścić czterech dorosłych pasażerów.

Mimo ogromnej konkurencji w segmencie małych pojazdów, Suzuki mogłoby wydawać się, że zagraża własnym produktom. Oprócz Alto, japoński producent oferował również modele Swift i Celerio, które były nieco większe od Alto z 2009 roku.

Producent starał się nadać samochodowi przyjazny wygląd dzięki dwóm reflektorom z opadającymi konturami. Jego atrapa chłodnicy zajmowała większość zderzaka, przerywana jedynie poziomą belką potrzebną do zamocowania tablicy rejestracyjnej. Jako opcja zamontowano parę małych świateł przeciwmgielnych. Boki Alto ozdobione były wznoszącą się linią z wybrzuszeniem nad tylnymi drzwiami, podczas gdy tył miał prawie pionowy spadek klapy bagażnika.

Wewnątrz Suzuki zainstalowało dość skomplikowaną deskę rozdzielczą, której projekt zawierał głęboki schowek po stronie pasażera oraz dużą centralną konsolę, która obejmowała sterowanie audio i wentylacją, a także parę nawiewów na ich szczycie. W obszarze kierowcy znajdował się mały zestaw wskaźników, pokazujący jedynie prędkościomierz oraz wyświetlacz LCD na dole, obrazujący poziom paliwa i komputer podróży. Dodatkowy obrotomierz był dostępny jako opcja. Dzięki wysokim siedzeniom i pionowym bocznym panelom, Alto oferowało miejsce dla aż pięciu średniej wielkości dorosłych, mimo niewielkich rozmiarów. Z tyłu, dzielone siedzenie 50/50 mogło powiększyć przestrzeń bagażową.

Suzuki zainstalowało pod maską silnik o pojemności 1,0 litra, współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną. Dla wybranych rynków producent oferował Alto z napędem na wszystkie koła.

Na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku, Suzuki zaprezentowało zupełnie nowy model Suzuki Alto — piątą i najmniejszą członkinę znanej gamy światowych modeli strategicznych. Nowe Suzuki Alto łączy w sobie przyciągający wzrok styl oraz łatwość poruszania się po mieście, oferując jednocześnie znakomite osiągi pod względem efektywności paliwowej i emisji CO2, spełniając tym samym potrzeby współczesnych kierowców oraz globalną potrzebę zgodności z środowiskiem. Dodatkowo, jest to jeden z najprzyjemniejszych w prowadzeniu miejskich samochodów, będący doskonałym przykładem filozofii „Way of Life!” Suzuki.

Jako drugi model w drugiej fazie strategii globalnej Suzuki (fazy skoncentrowanej na użyteczności i zapewniającej większe możliwości dla członków rodziny), nowe Suzuki Alto oferuje wysoki poziom komfortu i wygody w kompaktowych wymiarach.

Co więcej, design, który łączy sportowe, inspirowane europejskim stylem wygląd z doskonałą aerodynamiką, sprawia, że nowe Suzuki Alto jest najbardziej stylowym samochodem w swojej klasie.

Nowe Suzuki Alto odzwierciedla niezrównaną wiedzę Suzuki na temat samochodów miejskich, co przyczyniło się do jego sukcesu z minipojazdami w Japonii oraz samochodami kompaktowymi, takimi jak Swift, na całym świecie. Suzuki Alto to zdecydowana odpowiedź na potrzebę przyjemnej, ekologicznej jazdy. Suzuki planuje osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 60 000 jednostek w Europie, po wprowadzeniu na rynek wiosną 2009 roku.

Nowe Alto jest skierowane głównie do miejskich kierowców, którzy pragną małego samochodu oferującego styl i radość z jazdy przy jednoczesnych znakomitych osiągach ekologicznych, a także odzwierciedla idee drugiej fazy strategii globalnej Suzuki. W sercu koncepcji nowego Suzuki Alto leży przekonanie Suzuki, że ludzie powinni mieć możliwość korzystania z ekonomicznej, przyjaznej dla środowiska jazdy bez rezygnacji z stylu, komfortu, praktyczności czy wydajności. Kompaktowe wymiary (nowe Suzuki Alto jest najmniejsze w gamie modeli strategicznych Suzuki) odgrywają dużą rolę w osiąganiu doskonałej efektywności ekologicznej poprzez minimalizację wagi, nie rezygnując przy tym z użyteczności.

Design, Komfort i Praktyczność

Nowe Suzuki Alto ma sportowy, solidny wygląd, który emanuje miejską energią, mimo kompaktowych wymiarów nadwozia. Design jest elegancki i piękny, dzięki aerodynamicznym konturom łączącym napięcie z wyrazistymi krzywiznami. Idealnie odpowiada europejskim gustom, a z współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym zaledwie 0,30 sprzyja efektywności paliwowej i niskiej emisji CO2.

Układ wnętrza przydziela większość przestrzeni na przednie siedzenia, ale nadal zapewnia wystarczająco miejsca dla czterech dorosłych pasażerów. W całej kabinie znajdują się praktyczne miejsca do przechowywania drobnych przedmiotów. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, nowe Alto dysponuje użyteczną przestrzenią bagażową za tylnymi siedzeniami, a złożenie tylnego oparcia zwiększa przestrzeń do codziennego użytku.

Wydajność i Zgodność z Ekologią

Nowe Suzuki Alto jest napędzane trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 litra, który z powodzeniem był wykorzystywany w modelu Suzuki Splash. Jednostka ta jest lekka i kompaktowa, z niskotribotycznymi cechami. Maksymalna moc wynosi 68PS (50kW), a maksymalny moment obrotowy to 90Nm. Zużycie paliwa jest niskie, wynosząc 62,7 mpg w cyklu mieszanym, a emisja CO2 to zaledwie 103g/km. Standardowa skrzynia biegów to pięciobiegowa manualna, a dostępna jest również czterobiegowa automatyczna (rzadka w samochodach o pojemności 1 litra) z dźwignią zmiany biegów w formie bramki.

Zawieszenie

Z przodu zastosowano zawieszenie typu MacPherson, a duża rama zawieszenia o wysokiej sztywności jest dodatkowo wzmocniona w obszarach mocowania kolumny, co zapewnia lepszą stabilność. Tylne zawieszenie ma własną konstrukcję Suzuki z trzema linkami i zawiera liczne udoskonalenia dla nowego modelu. Sprężyny śrubowe i tłumiki zostały dostosowane do optymalnej stabilności jazdy poprzez intensywne testy na drogach w Europie.

Suzuki skoncentrowało się na osiągnięciu przyjemnej wrażeń z jazdy w miejskich warunkach, co sprawia, że kierowcy cieszą się liniowym reakcją, delikatnymi przemieszczeniami nadwozia, lekkim poczuciem prowadzenia oraz dobrym tłumieniem wstrząsów i drgań. Te korzyści odzwierciedlają doświadczenie, jakie Suzuki zdobyłem w motorsporcie na całym świecie.

Nowe Suzuki Alto ma minimalny promień skrętu wynoszący zaledwie 4,5 m, co ułatwia manewrowanie i parkowanie w ciasnych przestrzeniach.

Bezpieczeństwo

Aby pomóc kierowcy unikać zagrożeń na drodze, nowe Suzuki Alto jest dostępne z systemem Elektronicznego Programu Stabilizacji (ESP®), który moduluje wydajność silnika i uruchamia hamulce podczas pokonywania zakrętów i przyspieszania.

W przypadku nieszczęśliwego wypadku, nadwozie nowego Suzuki Alto odzwierciedla koncepcję technologii Total Effective Control Technology (TECT) w postaci struktur, które pochłaniają energię uderzenia, elementów ramy, które rozpraszają energię uderzeniową z dala od pasażerów oraz mocnej struktury kabiny. Użycie stali o wysokiej wytrzymałości dla głównych części nadwozia oznacza, że wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerów nie dodaje nadmiernej wagi do nadwozia.

Do dyspozycji są poduszki powietrzne SRS z przodu, z boku oraz kurtyny, aby zmniejszyć ciężkość skutków zderzeń ponoszonych przez pasażerów w razie kolizji. Materiały wykończeniowe, które absorbują energię, zapewniają dodatkową ochronę głowy.

Dane techniczne

1.0L 4AT (68 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność997 Cm3
Moc50 Kw @ 6000 Rpm
68 Hp @ 6000 Rpm
67 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy66 Lb-Ft @ 4800 Rpm
89 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h17 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/65 R14
Długość137.8 In (3500 Mm)
Szerokość63 In (1600 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.3/55.1 In (1
Rozstaw osi92.9 In (2360 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika4.6 Cuft (130 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna1940 Lbs (880 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2756 Lbs (1250 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

1.0L 5MT (68 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność997 Cm3
Moc50 Kw @ 6000 Rpm
68 Hp @ 6000 Rpm
67 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy66 Lb-Ft @ 4800 Rpm
89 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna96 Mph (154 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/65 R14
Długość137.8 In (3500 Mm)
Szerokość63 In (1600 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.3/55.1 In (1
Rozstaw osi92.9 In (2360 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika4.6 Cuft (130 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna1885 Lbs (855 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2756 Lbs (1250 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2103 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.