Suzuki wprowadziło model Equator na rynek lekkich pick-upów w 2009 roku, jako pojazd inspirowany Nissanem Frontier.
Suzuki produkowało szeroką gamę motocykli terenowych i quadów, ale nie miało ani jednego pojazdu, który mógłby je przewieźć do „placu zabaw” i z powrotem. Tworzenie nowego pojazdu nie miało sensu, więc zapytali swoich sąsiadów z Nissana, czy mogliby dla nich coś stworzyć. Tak narodził się model Equator.
Pod względem estetycznym, Equator miał zupełnie inną przednią osłonę niż Frontier. Szeroka i wyższa atrapa chłodnicy z przodu oraz inna para reflektorów stanowiły główną różnicę, oprócz znaku S. Z boku, Frontier i Equator wyglądały identycznie, z podniesioną linią okien tylnych drzwi. Łóżko z tyłu nie było wystarczająco długie, aby pomieścić motocrossowy jednoślad z zamkniętą klapą, ale Suzuki zamontowało klatkę, aby utrzymać motocykl na miejscu.
Wnętrze Equatora było wyposażone w cechy przypominające SUV-y, takie jak automatyczna klimatyzacja, skórzane podgrzewane fotele i system nawigacji. Można było również zamontować kamerę tylnego widoku. Kierownica Suzuki była główną różnicą między tymi dwoma pojazdami.
Pod maską, Nissan zainstalował dwa warianty silnikowe dla Equatora. Podstawowa wersja miała czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra, podczas gdy szczytowa wersja napędzana była silnikiem V6 o pojemności 4,0 litrów.
Wyprodukowany w zakładzie Nissana w Smyrna w stanie Tennessee, Suzuki Equator wyposażony jest w oszczędny silnik 2.5-litrowy DOHC z czterema cylindrami, który generuje 152 koni mechanicznych i 171 lb-ft momentu obrotowego, lub opcjonalny silnik V6 DOHC o pojemności 4.0-litry, produkujący najlepsze w swojej klasie 261 KM i 281 lb-ft momentu obrotowego. Zaprojektowany z myślą o doskonałej wydajności i trwałości, silnik V6 Equatora posiada aluminiowy blok z żeliwnymi wkładkami cylindrów, stalowy wał korbowy, mikro-wykończony wał korbowy i wałki rozrządu, tłoki pokryte Teflonem®, zmienny rozrząd oraz cichą, podwójną łańcuchową przekładnię rozrządową.
Suzuki Equator jest połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z elektronicznym sterowaniem (I4 i V6) lub pięciobiegową skrzynią manualną (I4), a także oferuje dostępny system napędu na cztery koła z elektronicznie sterowaną, częściową skrzynią biegów o dwóch prędkościach. Dla zwiększenia możliwości terenowych, wytrzymały Equator oferuje kompleksowy system trakcji terenowej, w tym czterokołowy ograniczony poślizg, elektronicznie blokowany dyferencjał tylny, kontrolę dynamiki pojazdu (VDC), kontrolę zjazdu ze wzniesienia oraz asystenta startu na wzniesieniu.
Mocna, w pełni zamknięta rama Equatora opiera się na długim rozstawie osi wynoszącym 125,9 cala (Extended Cab lub Crew Cab/regularna skrzynia), co poprawia komfort i stabilność kierowcy oraz pasażerów, podczas gdy jego całkowita długość wynosząca 205,5 cala (Extended Cab lub Crew Cab/regularna skrzynia) zapewnia idealną równowagę między użytecznością, zwrotnością i stabilnością dla średniej wielkości pickupa. Suzuki Equator wyposażony jest w podwójne zawieszenie przednie typu wishbone ze stali i tylne zawieszenie z solidnym osią z sprężynami liściastymi i długim skokiem zawieszenia dla optymalnych parametrów terenowych. Maksymalna zdolność holownicza wynosi 6500 funtów. Szacunkowe dane dotyczące oszczędności paliwa EPA są nadal w fazie wstępnej.
Inne elementy napędu Suzuki Equator obejmują układ kierowniczy z wspomaganiem, który reaguje na prędkość silnika, zapewniając dobrą responsywność oraz standardowe hamulce tarczowe na czterech kołach z systemem ABS i elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD). Equator oferuje również różnorodne pakiety kół i opon, w tym 16-calowe koła w stylu terenowym z wytrzymałymi oponami 265/75R16 oraz 17-calowe koła z oponami 265/65R17.
Styl i Użyteczność
Całkowicie nowy Equator charakteryzuje się nowoczesnym designem zewnętrznym z wieloma unikalnymi elementami Suzuki, w tym maską, przednimi błotnikami, grillem, zderzakami, przednim pasem i tylną klapą. Modele Equator Extended Cab i Crew Cab oferują wysoką użyteczność skrzyni ładunkowej, która zawiera fabrycznie nałożoną posypkę na dno oraz rozbudowany system mocowania z regulowanymi torami, co zapewnia maksymalną elastyczność przewozu ładunków dzięki użyciu pięciu specjalnych szyn w kształcie „C” zamontowanych w skrzyni (dwa kanały w dnie skrzyni i po jednym na bokach i na panelu górnym skrzyni). Demontowalne uchwyty użytkowe wsuwa się w kanały, co zapewnia szeroki zakres punktów mocowania do zabezpieczania ładunków – w tym motocykli lub ATV Suzuki. Suzuki zaoferuje również specjalne akcesoria do skrzyni, które ułatwią załadunek, zabezpieczenie i transport motocykla lub ATV w porównaniu do wielu konkurencyjnych samochodów. Aby jeszcze lepiej zaspokoić potrzeby aktywnego stylu życia, Suzuki zaproponuje swoim klientom pełną gamę bardziej tradycyjnych akcesoriów do systemu kanałów, w tym przegrody skrzyni, wysuwane tace ładunkowe i modułowe jednostki magazynowe. Modele Crew Cab będą miały dostępny bagażnik dachowy.
Wnętrze
Suzuki Equator oferuje kierowcy i do czterech pasażerów funkcjonalne wnętrze, które łączy wszechstronność, użyteczność ładunkową, komfort i wygodę. Zarówno styl nadwozia Extended Cab, jak i Crew Cab mają fotele tylne, które można odwracać, składany fotel pasażera z przodu oraz demontowalne skrzynki do przechowywania ukryte pod tylnymi siedzeniami, co zapewnia dodatkową pojemność ładunkową. Equator oferuje dodatkowe funkcje wygody, takie jak podwójna schowek z zamkiem, tłumikiem i lampką, schowek w konsoli środkowej oraz miejsce na butelkę o pojemności jednego litra zintegrowane w przednich drzwiach. Liczne uchwyty na kubki i punkty zasilania są standardem w całym samochodzie. Model Equator Crew Cab także będzie oferował skórzane fotele, w tym elektrycznie regulowany fotel kierowcy, fotele podgrzewane, podgrzewane lusterka oraz fabrycznie zamontowany szklany dach. Dodatkowe dostępne udogodnienia wewnętrzne obejmują system Bluetooth® do wolnych rąk, system audio zasilany przez Rockford Fosgate z sześciopłytowym odtwarzaczem CD, opcjonalne radio satelitarne oraz możliwość odtwarzania MP3 oraz gniazdo aux-in dla odtwarzacza MP3.
Bezpieczeństwo i Pakiety
Całkowicie nowy Equator zawiera kompleksową listę standardowego wyposażenia bezpieczeństwa, w tym konstrukcję nadwozia strefy zgniotu z przednimi i tylnymi strefami zgniotu, poduszki powietrzne wspomagające w podwójnej fazie z czujnikami pasów bezpieczeństwa i czujnikiem klasyfikacji pasażera z przodu, trzy punkty pasów bezpieczeństwa z przodu z napinaczami i ogranicznikami siły oraz system monitorowania ciśnienia w oponach. Aby wzmocnić aspekt bezpieczeństwa, Equator jest wyposażony w dodatkowe boczne poduszki powietrzne w siedzeniach przednich oraz dodatkowe poduszki powietrzne zasłonowe dla ochrony przed uderzeniem bocznym i wywróceniem dla pasażerów tylnych i przednich. Dodatkowo, modele Extended Cab i Crew Cab zapewniają trzy punkty pasów bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów siedzących z tyłu, w tym centralnej pozycji dla Crew Cab. System mocowania fotelików dziecięcych LATCH (dolne zaczepy i linki) jest dostępny w tylnym siedzeniu modelu Crew Cab.
Equator RMZ-4, Quay i Pojazdy Koncepcyjne Quad
Zaprojektowany tak, aby dopasować się do motocrossowych motocykli Suzuki, koncept RMZ-4 oferuje wytrzymałe osiągi terenowe w Crew Cab. Ten oparty na Equatorze koncept, zbudowany przez Carlab z Orange w Kalifornii, charakteryzuje się szeregiem modyfikacji zewnętrznych, w tym rozszerzeniem skrzyni dostarczanym przez Amp Research, atrakcyjnymi grafikami, 18-calowymi czarnymi kołami z chromowanym wykończeniem oraz specjalnymi reflektorami Luzlab. Uderzająca estetyka pojazdu idzie w parze z równie imponującym systemem dźwiękowym, który obejmuje jednostkę Alpine HD-Radio połączoną z wzmacniaczem i głośnikami Rockford Fosgate.
Kolejne dzieło Carlab, które zadebiutuje w Chicago, koncept Quay jest stworzony z myślą o rekreacyjnym żeglarstwie i sportach wodnych, z dostosowanym malowaniem odzwierciedlającym wygląd silników morskich Suzuki. Z Extended Cab, długą skrzynią i dużymi możliwościami holowniczymi, samochód jest również wyposażony w nowoczesną jednostkę nawigacyjną Visteon nav-control, która zapewnia radio satelitarne, MP3 oraz możliwości nawigacyjne, a także komponenty wzmacniacza i głośników Rockford Fosgate. Quay ma także specjalne koła o średnicy 20 cali oraz dopasowaną zapięcie na twardą klapę skrzyni.