SUZUKI Escudo / Vitara 3 drzwiowe 2005-Present
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

ZielonaSkrzynka - ocena: 4/5

"Suzuki Vitara to fajny samochód, zwłaszcza w terenie. Ma swoje wady, ale jako samochód do codziennego użytku sprawdza się bardzo dobrze. Komfort jazdy jest na przyzwoitym poziomie."

SUZUKI Escudo / Vitara 3 drzwiowe 2005-Present

Przejdź do galerii zdjęćSUZUKI Escudo / Vitara 3 drzwiowe 2005-Present

Suzuki wprowadziło trzecią generację modelu Escudo/Vitara w 2005 roku, oferując go w wersjach z trzema lub pięcioma drzwiami, w zależności od rynku.

Dłuższa wersja, pięcio-drzwiowa, nosiła nazwę Grand Vitara, natomiast model trzy-drzwiowy zrezygnował z „Grand” w nazwie z oczywistego powodu: był krótszy. Może nie był zbyt praktyczny do przewożenia rodziny i przyjaciół, ale łatwiej było zaparkować go w ciasnych miejscach. Dodatkowo, kierowcy nie musieli się martwić, czy uderzą w krawężnik lub czy napotkają jakieś systemy odwadniające, które mogłyby unieruchomić ich samochody.

Odeszły zaokrąglone kształty ery bio-designu, a Suzuki wykorzystało to, tworząc Vitara. Ostre linie i wygięte panele wpasowały się w nowoczesny trend designu, który zdobył rynek. Z przodu Vitara miała duże, prostokątne reflektory umieszczone wysoko nad wysokim zderzakiem, co chroniło je przed wózkami na zakupy i krzakami. Z profilu, wersja dwu-drzwiowa miała pochylony do przodu słupek B, który nie był zamontowany w jej dłuższym odpowiedniku. To sprawiło, że tylni pasażerowie mieli mniejsze boczne okna, kończące się przy pochylonych słupkach C. Suzuki zdecydowało się na zamontowanie zapasowego koła na klapie bagażnika, co zostawiło więcej miejsca w strefie bagażowej.

Wewnątrz, mimo że w większości paneli i desce rozdzielczej użyto twardego plastiku, kabina oferowała przyjemną atmosferę. Czysty design zakłócały jedynie liczne przyciski na centralnej konsoli, na której znajdowały się przyciski do systemów audio i klimatyzacji. Z tyłu przestrzeń dla pasażerów była bardzo ograniczona, a bagażnik był wystarczająco duży jedynie na kilka plecaków.

1.6L 5MT (106 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1586 Cm3
Moc78 Kw @ 5900 Rpm
106 Hp @ 5900 Rpm
105 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy103 Lb-Ft @ 4100 Rpm
140 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna99.4 Mph (160 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony225/70R16
Długość157.7 In (4006 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość66.7 In (1694 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.4 In (1
Rozstaw osi96.1 In (2441 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika6.4 Cuft (181 L)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna2965.2 Lbs (1345 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968.3 Lbs (1800 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2210 G/Km

1.9L DDiS 5MT (129 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1870 Cm3
Moc95 Kw @ 3750 Rpm
129 Hp @ 3750 Rpm
127 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 2000 Rpm
300 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna105.6 Mph (170 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony225/70R16
Długość157.7 In (4006 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość66.7 In (1694 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.4 In (1
Rozstaw osi96.1 In (2441 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna3240.8 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4122.6 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2195 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.