Suzuki Forenza to samochód bazujący na pierwszej generacji Daewoo Lacetti, który japoński producent sprzedawał w Ameryce Północnej przez swoją sieć dealerską.
Daewoo już miało problemy finansowe i próbowało znaleźć sposób na zwiększenie dochodów. Wprowadzenie modelu Forenza okazało się dobrą opcją. Dzięki temu Suzuki mogło rozszerzyć swoją ofertę, a Daewoo miało szansę na oddech i nadzieję na lepsze czasy. To rozwiązanie wydawało się korzystne dla obu stron, jednak okazało się inne. Daewoo nie przetrwało i zostało zakupione przez GM, podczas gdy Suzuki musiało pokryć koszty związane z wadliwymi samochodami, a tych było naprawdę sporo.
Wersję kombi zaprojektowało studio Pininfarina, a samochód wyglądał dobrze jak na swoją klasę. Z przodu, jednorzędowa atrapa chłodnicy z chromowaną ramką u góry sugerowała, że mamy do czynienia z pojazdem premium. Zderzak przedni i spojler zostały przeprojektowane przez Suzuki. Pininfarina stworzyła pojazd z wyraźnymi, ostrymi liniami oraz wysoką klapą bagażnika z niską krawędzią, która wchodziła w zderzak.
Wnętrze Forenzy oferowało dobre wyposażenie, takie jak przednie i boczne poduszki powietrzne, elektryczne szyby, lusterka i zamki, a także radio CD/MP3 z przyciskami na kierownicy. Fotele kubełkowe zaprojektowano z myślą o rynku europejskim, ale miały niewielkie boczne podparcia, podczas gdy z tyłu samochód zapewniał wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych pasażerów. Dzięki płaskiemu składaniu tylnej kanapy, bagażnik Forenzy osiągał pojemność 1,410 litrów (49.8 cu-ft).