Suzuki Ignis był jednym z pierwszych crossoverów stworzonych przez japońskiego producenta samochodów. Ale nie powstał samodzielnie – powstał we współpracy z GM i Subaru.
Obie japońskie marki samochodowe znane były jako duzi producenci małych pojazdów. Suzuki specjalizowało się w autach terenowych, natomiast Subaru zdobyło uznanie jako zwycięzca rajdów na całym świecie z gamą modeli Impreza. Sojusz między nimi zaowocował powstaniem Ignisa z 2003 roku – Justy. Napęd na wszystkie koła został przejęty od Subaru.
Mały, z wyższym prześwitem, Ignis był nietypowy jak na swoją klasę i czasy. Przedni zderzak charakteryzował się prostokątnymi reflektorami, które były lekko cofnięte nad maską. Widoczną różnicą w porównaniu do Subaru Justy była atrapa grilla i zderzak. Suzuki umieściło logo na poziomej belce nad grillem. Na dolnej części zderzaka umieszczono inny grill oraz mniejsze światła przeciwmgielne. Wysoka powierzchnia szyb z prostym dachem, ale rosnącą linią boczną, to niektóre z charakterystycznych cech projektowych tych dwóch modeli.
Wnętrze było wystarczająco przestronne dla czterech dorosłych osób dzięki wysokiemu dachowi, ale nie oferowało zbyt wiele miejsca na nogi z tyłu, jeżeli wszyscy pasażerowie mieli powyżej 180 cm wzrostu. Z małym bagażnikiem Ignis był wystarczający jako samochód miejski. Tylną kanapę można było dzielić, co pozwalało na zwiększenie przestrzeni bagażowej podczas dłuższej podróży, jeśli na pokładzie znajdowały się tylko dwie osoby. Podobnie jak Justy, Ignis miał mały panel instrumentów zaprojektowany w stylu binokularów.