Stworzony z myślą o zatłoczonych miejskich ulicach, subkompaktowy crossover Suzuki Ignis to mały samochód miejski, który łączy w sobie praktyczność i styl w przystępnej cenie.
Pomimo skromnych wymiarów, Ignis wyróżniał się nowoczesnym i solidnym designem. Z przodu uwagę przyciągają zintegrowane w grillu reflektory LED. Z tyłu samochód miał wyjątkowo ukształtowane lampy tylne.
Wewnątrz Ignis charakteryzował się oryginalnym i świeżym stylem, z dwukolorowym kokpitem i nietypowo umieszczonymi klamkami drzwi. Na desce rozdzielczej umieszczono 7-calowy ekran dotykowy, a dzięki kamerze tylnej, kierowca mógł unikać przeszkód podczas parkowania lub jazdy do tyłu.
Prostokątna kabina oferowała dużo miejsca na głowę, nawet dla pasażerów z tyłu. Przestrzeń bagażowa również imponowała jak na samochód tej klasy, oferując 267 litrów pojemności, a po złożeniu siedzeń około 500 litrów. Tylne siedzenia mogły przesuwać się osobno do przodu i do tyłu.
Dzięki dużej przedniej szybie i wysokiej pozycji siedzenia kierowca miał doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.
Chociaż głównym celem Ignisa było zapewnienie wygodnej jazdy w mieście, silniki oferowały bardzo dobre zużycie paliwa. Oczywiście, nie były to samochody sportowe, ale dobrze sprawdzały się w miejskich warunkach.
Nowością w 2017 roku był model SZ5, który wyposażony był w system napędu na cztery koła Suzuki Allgrip Auto, po raz pierwszy wprowadzony w modelu Swift.
- Całkowicie nowy model kompaktowego crossovera IGNIS – w sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Irlandii od stycznia 2017 roku.
- Dostępny w wersjach SZ3, SZ-T i SZ5; ceny zaczynają się od £9,999 za SZ3, £11,499 za SZ-T i £12,999 za SZ5 z napędem na dwie osie.
- Silnik 1.2-litrowy czterocylindrowy Dualjet o mocy 90 KM oferuje emisję CO2 na poziomie 104 g/km i średnie zużycie paliwa wynoszące 61,4 mpg.
- Dostępny z systemem mild hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), oferującym nowoczesną technologię przy emisji CO2 na poziomie 97 g/km i średnim zużyciu paliwa wynoszącym 65,7 mpg.
- Dostępny w 11 kolorach z pełnymi opcjami personalizacji zarówno wnętrza, jak i nadwozia.
- Sześć poduszek powietrznych, klimatyzacja, radio DAB oraz Bluetooth w standardzie we wszystkich modelach IGNIS.
- Wersja SZ-T dodaje przesuwne tylne fotele, nawigację satelitarną, kamerę cofania, poszerzenia nadkoli, listwy boczne, uchwyty dachowe oraz 16-calowe felgi aluminiowe.
- Wersja SZ5 dodaje automatyczną klimatyzację, reflektory LED z DRL, wsparcie hamulca Dual Camera oraz tempomat.
- Wersja SZ5 dostępna z systemem 4WD ALLGRIP 'AUTO’.
- Plan sprzedaży w Wielkiej Brytanii na poziomie ponad 6,000 sztuk w 2017 roku – 35,000 dla Europy.
Korporacja Suzuki zaprezentowała nowego IGNIS-a dla Europy na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2016 roku jako nowy globalny kompaktowy crossover, który wyraźnie demonstruje wygodę i komfort w stylowym nowym nadwoziu. Emana Suzuki DNA z każdego detalu, jednocześnie wprowadzając całkowicie nowy design z unikalnym charakterem.
Poza stylowym wyglądem o kompaktowych wymiarach wynoszących zaledwie 3,700 mm długości, IGNIS charakteryzuje się doskonałą widocznością, przestronną kabiną i dużą przestrzenią bagażową. Celem rozwoju było stworzenie kompaktowego crossovera, który bez wątpienia jest Suzuki.
W ramach planu „SUZUKI NEXT 100”, ogłoszonego na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku, Suzuki opracowało nową strategię platform dla swoich przyszłych modeli, a IGNIS jest drugim modelem (po Baleno) wprowadzonym do Europy z nowej generacji platformy.
Nowa platforma ma na celu redukcję wagi, a także zwiększenie sztywności, a najlżejszy model IGNIS waży zaledwie 810 kg.
Design zewnętrzny
Impresjonujący kształt nadwozia IGNIS-a zaczyna się od charakterystycznej przedniej części, która integruje wyraziste spojrzenie reflektorów LED oraz mocne linie atrapy chłodnicy. Kontynuują ją solidne ramiona, które sugerują moc, jednocześnie wykorzystując prosty design, który prezentuje znajomą, urokliwą ekspresję. Dziedziczy również projekt słupka „C” z pierwszej generacji Cervo oraz charakterystyczny czarny projekt słupków „A” i „B” ze Swift.
Design wnętrza
Oprócz prostego, ale unikalnego designu, charakterystyczny wizerunek IGNIS-a jest dodatkowo wzbogacony o atmosferę wnętrza. Okrągły kształt panelu systemu klimatyzacji oraz zaawansowane odczucie charakterystycznego projektu deski rozdzielczej nadają kabinie futurystyczny wygląd.
W zależności od wyboru koloru zewnętrznego, pomarańczowe i metalowe akcenty tytanowe dodają dodatkowego charakteru kabinie i pomagają ustalić aktywny wizerunek, który pasuje do crossovera.
Pojemność
Przyjęcie strategii nowej generacji platformy Suzuki zminimalizowało rozmiar komory silnika, co pozwoliło maksymalnie wykorzystać przestrzeń dostępną dla pasażerów i bagażu. W kompaktowym nadwoziu IGNIS posiada przestronną i wygodną kabinę z amplem miejsca między pasażerami oraz dużą przestrzenią nad głowami i na nogi, co przyczynia się do relaksującego otoczenia.
Inną cechą jest duża pojemność bagażnika wynosząca 267 L (SZ3) (204 L dla modelu ALLGRIP z wykorzystaniem tylnej przekładni). Posiada także funkcję przesuwania tylnych siedzeń, co w połączeniu z możliwością złożenia tylnych oparć siedzeń, umożliwia pomieszczenie szerokiego asortymentu bagażu.
Najważniejsze cechy charakterystyczne
Standardowe wyposażenie dla wszystkich modeli Ignis w gamie jest kompleksowe, a model SZ3 zawiera sześć poduszek powietrznych, klimatyzację, radio DAB z Bluetooth, 15-calowe koła, lusterka w kolorze nadwozia, elektryczne okna z przodu oraz pięć miejsc siedzących.
SZ-T dodaje nawigację satelitarną, kamerę cofania, 16-calowe felgi aluminiowe, uchwyty dachowe, poszerzenia nadkoli oraz cztery miejsca z indywidualnie przesuwanymi tylnymi siedzeniami. SZ5 dodaje automatyczną klimatyzację, wsparcie hamulca Dual Camera, bezkluczykowy dostęp i start, elektryczne tylne okna, reflektory LED z DRL oraz przednie światła przeciwmgielne.
IGNIS dostępny jest w jednym kolorze stałym, pięciu opcjonalnych kolorach metalicznych oraz pięciu kolorach dwutonowych, gdzie kolor dachu w każdym przypadku to Super Pearl Black Metallic.
Ceny – Wielka Brytania
Model Rodzaj przekładni Emisja CO2 Cena OTR
Lakier metaliczny
Kolor jednolity Kolor dwutonowy Grupa VED VED 1. rok
1.2 Dualjet SZ3 5-biegowa manualna 104 g/km £9,999 £465 £650 B £0
1.2 Dualjet SZ-T 5-biegowa manualna 104 g/km £11,499 £465 £650 B £0
1.2 Dualjet SZ-T AGS 5-biegowa zautomatyzowana 104 g/km £12,299 £465 £650 B £0
1.2 Dualjet SHVS SZ5 5-biegowa manualna 97 g/km £12,999 £465 £650 A £0
1.2 Dualjet SZ5 AGS 5-biegowa zautomatyzowana 104 g/km £13,799 £465 £650 B £0
1.2 Dualjet SHVS SZ5 ALLGRIP 5-biegowa manualna 4×4 106 g/km £13,999 £465 £650 B £0
Ceny – Republika Irlandii
Model Rodzaj przekładni Emisja CO2 RRP
Lakier metaliczny
Kolor jednolity Kolor dwutonowy Podatek drogowy
1.2 Dualjet SZ3 5-biegowa manualna 104 g/km €12,995 €370 €750 €190
1.2 Dualjet SZ-T 5-biegowa manualna 104 g/km €14,495 €370 €750 €190
1.2 Dualjet SZ-T AGS 5-biegowa zautomatyzowana 104 g/km €15,995 €370 €750 €190
1.2 Dualjet SHVS SZ5 5-biegowa manualna 97 g/km €16,495 €370 €750 €180
1.2 Dualjet SZ5 AGS 5-biegowa zautomatyzowana 104 g/km €17,995 €370 €750 €190
1.2 Dualjet SHVS SZ5 ALLGRIP 5-biegowa manualna 4×4 106 g/km €17,995 €370 €750 €190
Silnik 1.2-litra i SHVS.
Suzuki po raz pierwszy wprowadziło technologię Dualjet 1.2-litra (K12C) w 2014 roku, początkowo w modelu Swift, a następnie wykorzystano ją w Baleno SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) w czerwcu 2016 roku. W skrócie, Dualjet łączy technologię silnika Suzuki i wykorzystuje podwójne wtryskiwacze paliwa w celu poprawy wydajności paliwowej. Projekt Dualjet umieszcza wtryskiwacze paliwa bardzo blisko zaworów dolotowych silnika, co pozwala na dokładniejsze atomizowanie paliwa (lub mieszanki).
Dostępny w modelu SZ5 z manualną skrzynią biegów, mild hybrid SHVS to kompaktowa i lekka jednostka, która zawiera zintegrowany rozrusznik generatora (znany jako ISG), który działa zarówno jako generator, jak i silnik rozruchowy. ISG jest napędzany paskiem i wspomaga silnik podczas przyspieszania oraz generuje energię poprzez rekuperację przy hamowaniu.
System SHVS korzysta z konwencjonalnego silnika rozruchowego tylko przy pierwszym uruchomieniu z zimnego silnika, w innych warunkach korzysta z jednostki ISG, co pozwala na płynne i ciche ponowne uruchamianie silnika.
Wsparcie energetyczne podczas przyspieszania sprawia, że SHVS jest klasyfikowany jako system mild hybrid, który idealnie nadaje się do kompaktowego samochodu i dodaje tylko 6.2 kg do całkowitej wagi. W nowym IGNIS-ie system SHVS pomaga Suzuki osiągnąć świetną wartość emisji CO2 wynoszącą 97 g/km oraz uzyskać zużycie paliwa na poziomie 65,7 mpg w cyklu połączenia EC dla modelu 2WD.
4WD (ALLGRIP AUTO)
Nowy IGNIS przyjmuje system napędu na cztery koła ALLGRIP 'AUTO’ Suzuki i jest dostępny w modelu SZ5. Po raz pierwszy zaprezentowany w Swift, to sprawdzony i prosty, całkowicie automatyczny oraz stały układ napędu na cztery koła, który przenosi dodatkowy moment obrotowy na tylne koła w razie potrzeby za pomocą sprzęgła wiskotycznego.
Udoskonalenia systemu IGNIS ALLGRIP obejmują kontrolę zjazdu ze wzniesienia oraz kontrolę przyczepności. Kontrola przyczepności aktywuje się na śliskich nawierzchniach przy prędkości poniżej 18 mph. Po włączeniu przez kierowcę, skupia moment obrotowy na napędzanych kołach, które mają przyczepność i szybko aplikuje hamowanie do koła, które się kręci.
Wyposażenie bezpieczeństwa
IGNIS wdraża koncepcję całkowitej technologii efektywnej kontroli (TECT) Suzuki, która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa przy kolizji. Niektóre z funkcji obejmują struktury zginające się, które absorbują energię uderzenia w przypadku kolizji, konstrukcję ramy, która skutecznie rozprasza energię uderzenia oraz sztywną strukturę kabiny.
Jako dodatkowa funkcja bezpieczeństwa w modelu SZ5, zainstalowane jest wsparcie hamulca Dual Camera (DCBS), które wykorzystuje kamery stereo umieszczone po obu stronach wnętrza lusterka wstecznego kierowcy. Działa w sposób podobny do ludzkiego oka i wykrywa oznaczenia pasa, a także obiekty z przodu (w tym pieszych) oraz ich odległość. Ta nowa funkcja pozwoliła IGNIS-owi SZ5 zdobyć pięć gwiazdek w najnowszych testach NCAP.
Wygoda