Suzuki musiało wyprodukować określoną liczbę pojazdów, aby uzyskać homologację FIA dla Junior World Rally Championship (JWRC), a najlepszym wyborem był model Ignis Sport.
Podczas gdy standardowy pięciodrzwiowy Ignis był przyzwoitym pojazdem segmentu małych aut z napędem na wszystkie koła, jego trzydrzwiowy odpowiednik został stworzony z zupełnie innym przeznaczeniem. Producent nie zadbał nawet o to, aby wyglądał bardziej cywilizowanie lub był lepiej wyposażony od wersji pięciodrzwiowej. Z drugiej strony, spełnił swoje zadanie, a Suzuki zdobyło niezbędne akredytacje, aby wystartować z modelem Ignis JWRC.
Chociaż nosił tę samą nazwę co standardowy Ignis, wersja trzydrzwiowa była wyraźnie innym pojazdem. Jej prześwit był niższy, a przedni zderzak miał nowy wygląd, z centralnym dolnym grillem po bokach ozdobionym małymi wlotami powietrza. Rozszerzone nadkola były kontynuowane po bokach przez plastikowe wykończenia na drzwiach i tylnych ćwiartkach. Suzuki oferowało wersję Sport wyłącznie dla trzydrzwiowego Ignisa.
W środku panowała ta sama ascetyczna atmosfera, zbudowana z tanich materiałów. Wyglądało to niemal jak kabina bez zbędnych udogodnień, z cienkimi panelami drzwi, plastikowym kokpitem i niestabilnymi siedzeniami. Wszystko to zostało wymienione, gdy samochód był przygotowywany do wyścigów.