Suzuki odświeżyło gamę modelu Jimny w 2005 roku, siedem lat po wprowadzeniu nowej wersji, która zastąpiła starszy i niezawodny model Samurai.
Jimny był najmniejszym samochodem terenowym na rynku. Był jedynym autem tej wielkości, które miało konstrukcję na ramie z sztywnymi osiami z przodu i z tyłu. Choć producent zastosował sprężyny śrubowe, nie był to zbyt komfortowy pojazd na drogach, jednak świetnie sprawdzał się w terenie. Do 2005 roku Suzuki musiało zaktualizować samochód, aby spełnić normy emisji Euro 4.
Suzuki pokazało światu, że pojazd o pudełkowatym kształcie nie musi być brzydki. Mimo płaskich paneli, które były bardzo doceniane w off-roadzie, Jimny prezentował się harmonijnie. Model był dostępny w wersji zamkniętej lub z otwartym dachem. W wersji z twardym dachem, samochód miał nietypowo ukształtowane tylne okna boczne. Drzwi otwierane na bok miały koło zapasowe zamontowane z tyłu, ponieważ w środku auta nie było wystarczająco dużo miejsca, aby je tam zmieścić.
Suzuki starało się zapewnić jak największy komfort w lekkim pojeździe z przodu i z tyłu na żywych osiach. W środku znajdowały się dwa kubełkowe fotele oraz plastikowa deska rozdzielcza, którą można było umyć wężem ogrodowym. Z tyłu była ławka dla dwóch osób, ale musiały one być dobrymi przyjaciółmi, ponieważ samochód był bardzo wąski. Co do bagażnika, był wystarczająco duży, aby pomieścić namiot dla dwóch osób i dwa śpiwory.