Wprowadzony na rynek w 2008 roku w wyniku współpracy z Opel, Suzuki Splash był japońskim odpowiednikiem Opla Agila i korzystał z doświadczenia Fiata w zakresie napędów.
W 2011 roku Splash wymagał odświeżenia. Sprzedaż nie była zbyt imponująca, a światowy kryzys gospodarczy wpłynął na mały samochód produkowany na Węgrzech. Odświeżenie dotyczyło zarówno nadwozia, wnętrza, jak i silników.
Na zewnątrz zmodernizowano zderzaki, wprowadzając w kształcie litery V kratkę, która rozciągała się od maski do zderzaka, a po bokach zamontowano parę bocznych wlotów powietrza. W wersji podstawowej światła przeciwmgielne znajdowały się na liście opcji, podczas gdy w wyższych wariantach były standardowym wyposażeniem. Tylny zderzak otrzymał parę otworów wentylacyjnych zewnętrznych. Nie odprowadzały one powietrza z nadkoli, a miały jedynie funkcję estetyczną.
Wewnątrz projektanci inspirowali się motocyklami, montując zaokrąglony zestaw wskaźników z podświetleniem dla temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. Jako nietypowy element, obrotomierz zamontowano na górze deski rozdzielczej, dzięki czemu kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi, aby go zobaczyć.
Podd maską, w 2011 roku Splash oferowany był z wyborem dwóch silników benzynowych: trzycylindrowego silnika o pojemności 1.0 litra oraz czterocylindrowego o pojemności 1.2 litra. Ten ostatni był dostępny z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy standardem dla obu jednostek była 5-biegowa skrzynia manualna.
Suzuki zaprezentowało model Splash Mini-MPV na 2012 rok, wprowadzając odświeżenia stylistyczne zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i wewnętrznym, co sprawia, że Suzuki Splash jest na bieżąco w drugiej połowie 2012 roku i później. Najważniejsze jest to, że ceny pozostały na niezmienionym poziomie, a bardzo popularne oferty Suzuki bez VAT zostały przedłużone na całą gamę Suzuki Splash, z modelem 1.0-litra SZ2 dostępnym już od 7,777 funtów.
Lista zmian obejmuje nowy styl przednich i tylnych zderzaków, nowy design maski i grilla, nową tkaninę siedzeń oraz kolorystykę grafitową, a także wykończenie Piano Black w konsoli środkowej oraz czarne tkaniny na podłokietnikach przednich drzwi. Zmiany w projektach zderzaków spowodowały ogólny wzrost długości o 60 mm, co sprawia, że Suzuki Splash ma nadal kompaktowe wymiary 3,775 mm.
Kolor metaliczny Sparkling Blue został dodany do oferty jako opcja, obok kolorów Galactic Grey, Silky Silver oraz Cosmic Black, a także standardowych kolorów Superior White i Bright Red.
Suzuki Splash jest wystarczająco kompaktowy, aby łatwo poruszać się po wąskich uliczkach czy wpasowywać w ciasne miejsca parkingowe. Wnętrze z wyższą pozycją siedzącą oznacza, że może komfortowo pomieścić pięć dorosłych osób, oferując dużo miejsca na nogi i bagaże, a jednocześnie zapewnia doskonały widok na drogę. Wysoka pozycja siedzenia ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a po złożeniu tylnych siedzeń za pomocą jednego przycisku – dzielonych w proporcji 60:40 – uzyskuje się niemal płaską powierzchnię ładunkową i otwiera 573 litry miejsca na bagaż (VDA), w tym praktyczną wodoodporną przegrodę pod podłogą bagażnika.
Oferowane są dwa dynamiczne, ale bardzo oszczędne silniki: 68-konny silnik VVT 1.0-litra (z zmiennym czasowaniem zaworów) o trzech cylindrach oraz najnowszy silnik benzynowy Dual VVT 1.2-litra o mocy 94 KM, który po raz pierwszy został zastosowany w nowym modelu Swift.
Oba silniki są dostosowane i zaprojektowane z naciskiem na codzienną użyteczność i oszczędność paliwa, osiągając średnie zużycie paliwa na poziomie 60.1 mpg dla silnika 1.0-litra i 55.4 mpg dla silnika 1.2-litra (49.6 mpg w wersji automatycznej). Silnik 1.0-litra emituje jedynie 109 g/km CO2, co oznacza, że kwalifikuje się do rocznego podatku drogowego w wysokości 20 funtów, który w pierwszym roku jest zwolniony. Manualne modele 1.2-litra z emisją 118 g/km kosztują zaledwie 10 funtów więcej rocznie w podatku drogowym, również zwolnionym w pierwszym roku.
Gama Suzuki Splash składa się z pięciu modeli. Silnik 1.0-litra dostępny jest w wersjach SZ2 i SZ3; model 1.2 dostępny jest w wersjach SZ3 lub SZ4, z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów dostępną w SZ4.
Wszystkie modele Suzuki Splash oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym cztery poduszki powietrzne, tuner CD z odtwarzaczem MP3 i przyciskami audio na kierownicy; skórzane wykończenie kierownicy; zdalne centralne zamki; przednie elektryczne szyby z automatycznym opuszczaniem kierowcy; elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka; wysokościowo regulowane siedzenia przednie; regulowana kolumna kierownicy oraz wyświetlacz informacyjny. Modele SZ3 z silnikiem 1.0-litra mają klimatyzację jako standard.