Suzuki podjęło starania, aby stworzyć przystępny cenowo, a jednocześnie dobrze wyposażony pojazd na rynek europejski i poprawiło swój mały samochód segmentu B, czyli Swift.
W wersji trzydrzwiowej Swift nie był typowym „hot-hatchem”. Raczej stanowił tańszą alternatywę dla osób poszukujących mobilności. Był również doskonałym pojazdem dla małych firm kurierskich, zwłaszcza że był jednym z najtańszych samochodów na rynku europejskim, który rzeczywiście warto było kupić.
Podstawowe wersje wciąż miały czarne, niepomalowane plastikowe zderzaki, a japoński producent poprawił je w wyższych wariantach. Wersje te były wyposażone w nowy grill na dole, przypominający wlot powietrza w samochodzie sportowym, w wersji pełnozakupowej. Tylne okna otwierane do góry pozwalały na lepszą wentylację wnętrza, co było dobrym rozwiązaniem w wersjach bez klimatyzacji.
W środku Suzuki zachowało większość elementów z modelu Swift z 1991 roku. W miarę korzystania z europejskich dostawców, materiały spełniały oczekiwania nowych klientów. Deska rozdzielcza została lekko zaktualizowana i zawierała nowe materiały. Aby zapewnić większy komfort, Suzuki oferowało klimatyzację na liście opcji oraz elektryczne szyby przednie.