SUZUKI Swift 5 drzwiowe 2010-2014

SUZUKI Swift 5 drzwiowe 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćSUZUKI Swift 5 drzwiowe 2010-2014

Suzuki był jednym z największych producentów małych samochodów, a model Swift potwierdził zamiary marki, by zdominować ten segment.

Po zakończeniu współpracy z Oplem przy modelach Agila/Wagon R, Suzuki pozostało z fabryką na Węgrzech, gdzie produkowało europejską wersję Swifta w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej. Prosta konstrukcja pojazdu z wcześniejszej generacji nieco ewoluowała, ale nadal była stosunkowo prosta.

Krótszy przód samochodu z zaokrągloną maską i zakrzywionymi, trójkątnymi reflektorami wpisywał się w sportowy charakter. Aby utrzymać kompaktowe wymiary, słupki A nie były zbyt mocno pochylone ku tyłowi. Prosta linia dachu i ostry spadek z tyłu dopełniały całości. W odróżnieniu od wersji trzydrzwiowej, pięciodrzwiowa miała krótsze przednie drzwi oraz podzieloną szybę w tylnych drzwiach.

W środku, Swift oferował wysoko zamontowane siedzenia, co zapewniało więcej miejsca na nogi i kolana dla pasażerów z tyłu. Nie posiadał zbyt wielu wymyślnych opcji, ale oferował przyzwoity system klimatyzacji, jednostkę multimedialną na konsoli centralnej oraz wskaźniki w stylu japońskim. Oferowany bagażnik był niewielki, ale wystarczający na zakupy na tydzień. Tylną kanapę można było złożyć, co było przydatne, gdy trzeba było przewieźć coś większego niż kanapka, ponieważ bagażnik był malutki przy ustawionych tylnych siedzeniach w pozycji pionowej.

Pod maską, trzydrzwiowy Swift był dostępny z tylko dwoma opcjami silnikowymi: silnikiem 1.2-litrowym oraz 1.3-litrowym turbodieslem, który pochodził z Fiata. Wersja benzynowa była dostępna z automatyczną skrzynią biegów.

Suzuki Swift to kompaktowy samochód, który łączy w sobie przyciągający wzrok wygląd, japońską jakość oraz europejskie osiągi, a zaczynając od ceny 9 190 funtów, oferuje doskonałe prowadzenie i ekonomię paliwową na poziomie ponad 60 mpg z silnikiem 1.3 DDiS, co sprawia, że ma indywidualność przyciągającą nawet najbardziej wymagających klientów w segmencie supermini.

Linia modeli oferuje wybór silnika benzynowego 1.3-litra w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej, a także silnika diesla 1.3 SZ3 DDiS w wersji pięciodrzwiowej. Model benzynowy 1.3-litra dostępny jest w klasach SZ2, SZ3 i SZ4; silnik 1.5-litra oferowany jest wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej z automatyczną skrzynią biegów.

Wyrazisty styl i przestronne wnętrze uzupełnia bogate wyposażenie. Wszystkie modele mają standardowo przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, radio z odtwarzaczem CD, zdalne centralne zamki oraz immobilizer, elektryczne szyby i lusterka, sterowanie audio na kole kierownicy oraz przyciemniane szyby, podczas gdy modele SZ3 oraz 1.3 SZ3 DDiS zyskują przednie światła przeciwmgielne, elektrycznie podgrzewane lusterka oraz manualną klimatyzację. Modele SZ4 zyskują kluczyk bezkluczykowy, automatyczną klimatyzację oraz 15-calowe felgi aluminiowe.

Silnik benzynowy 1.3-litra

Suzuki Swift został zaprojektowany, aby doskonale sprawdzać się w miejskiej jeździe lub na krętych wiejskich drogach. Jego silnik benzynowy o mocy 92 KM o pojemności 1.3-litra zapewnia mocne osiągi przy niskich i średnich obrotach.

Silnik oferuje przyjemne doznania podczas jazdy, a Suzuki Swift 1.3-litra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Takie osiągi idą w parze z dobrą ekonomią paliwową, gdyż wszystkie modele z łatwością przekraczają 40 mpg w cyklu mieszanym, w tym model 1.5 z automatyczną skrzynią biegów, który osiąga 43.5 mpg. Ekonomia wzrasta do 48.7 mpg dla silnika 1.3-litra.

Wydajny i oszczędny silnik diesla 1.3-litra

Silnik diesla common rail o pojemności 1.3-litra z turbosprężarką i intercoolerem zapewnia płynny rozwój mocy nawet przy niskich obrotach. Dzięki szerokiemu zakresowi momentu obrotowego, osiągającemu 190 Nm przy zaledwie 1 750 obr./min, zapewnia doskonałą elastyczność i niskie koszty eksploatacji. Ekonomia paliwowa wzmacnia atrakcyjność oferty, z oficjalnymi danymi wynoszącymi 61.4 mpg w cyklu mieszanym.

Przekładnie

Ta sama pięciobiegowa skrzynia manualna jest stosowana zarówno w modelach z silnikiem benzynowym, jak i diesla, z odpowiednio dostosowanymi przełożeniami dla silnika diesla. Dzięki poprawionej konstrukcji zmiana biegów jest przyjemnie sztywna i szybka. W segmencie Suzuki Swift, czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów w standardzie dla pięciodrzwiowego modelu 1.5 SZ4 ma dźwignię w formie zmiany biegów.

Globalny zasięg, europejskie ukierunkowanie

Suzuki Swift był pierwszym produktem z radykalnego programu innowacji Suzuki, mającego na celu wzmocnienie pozycji zarówno jako wiodącego producenta samochodów kompaktowych, jak i jednej z wiodących marek motocykli na świecie. Wprowadził nowe pomysły i myślenie projektowe, które zdefiniują wiele nowych modeli Suzuki w nadchodzących latach.

Suzuki Swift ma globalny zasięg w produkcji – jest produkowany w Japonii, Węgrzech, Chinach i Indiach – ale jego rozwój skupiono ściśle na wymaganiach i gustach rynku europejskiego w zakresie designu i charakterystyki jazdy. Zespół projektowy na początku ustanowił bazę w Europie, gdzie mógł uzyskać cenne informacje na temat europejskiego myślenia i czerpać inspirację z europejskiego otoczenia. Wiele z rozwoju podwozia opierało się na informacjach zebranych w trakcie testów drogowych i torowych w całej Europie.

Efektem jest innowacyjny, sportowy i elegancki design o prawdziwie międzynarodowym charakterze. Jako nowość w projektowaniu Suzuki, Swift rozwija motywy stylistyczne, które po raz pierwszy pojawiły się w samochodach koncepcyjnych Concept-S i Concept-S2, i demonstruje pragnienie firmy do opracowywania oryginalnych interpretacji ustalonych segmentów rynku.

Styliści świadome odrzucili trend w kierunku jednolitej 'jeden-boxowej’ formy, tworząc zamiast tego substancjonalny design z wyraźną maską. Muskularne, poszerzone nadkola, wyraziste progi, koła przesunięte do narożników oraz szeroki pas nadwozia, który rozciąga się aż do świateł tylnej, wyrażają stabilność i dynamikę pojazdu.

Silne zakrzywienie nosa w połączeniu z kwadratowymi otworami szerokiego, głębokiego spojlera i kratki wentylacyjnej nadaje kolejne wyróżnienie. Czarne słupki A i B tworzą efekt otaczającego szkła, a obudowy reflektorów zlewają się z nadkolami, naśladując kształt świateł tylnych.

Wyrazisty kształt tylnej klapy w połączeniu z dużym tylnym zderzakiem nadaje dolnej części nadwozia solidny wygląd. Na górze klapy, tylna krawędź dachu jest uformowana w sposób przypominający spojler, poprawiając aerodynamikę i oszczędzając cenne 1 kg w porównaniu do tradycyjnego elementu montowanego na śrubach.

Łatwy dostęp

Modele SZ4 mają bezkluczykowy system dostępu, który ułatwia otwieranie i zamykanie drzwi oraz uruchamianie silnika. Dzięki temu systemowi nie trzeba szukać klucza w zamku czy naciskać na pilota, wystarczy mieć klucz w kieszeni lub torbie i nacisnąć mały czarny przycisk na klamce, aby otworzyć. Gdy już jesteś w samochodzie, wystarczy obrócić stacyjkę, aby uruchomić i zatrzymać silnik. Po zaparkowaniu wystarczy nacisnąć przycisk na klamce, a samochód zostanie zablokowany i unieruchomiony.

Aby ułatwić życie, szczególnie podczas przenoszenia zakupów lub bagażu, tylna klapa ma elektryczny zamek, który otworzy się po lekkim dotknięciu.

Przestrzeń do oddychania

Przy szerokości 1 690 mm, Swift ma jedną z najszerszych karoserii w swojej klasie. To, w połączeniu z długim rozstawem osi, zapewnia przestronną kabinę z wystarczającą ilością miejsca dla wszystkich pasażerów (do czterech w wersjach trzydrzwiowych, pięciu w pięciodrzwiowych) oraz przestronnym i praktycznym bagażnikiem.

Zespół projektowy dążył do stworzenia eleganckiego, a zarazem funkcjonalnego wnętrza, które wykorzystuje aluminiowe akcenty, dodające nuty subtelnej elegancji. Ścisłe dopasowanie wykończeń i wysokiej jakości tworzywa sztucznego przyczyniają się do ogólnego poczucia wyrafinowania i jakości.

Przednie siedzenia oferują doskonałe wsparcie oraz możliwość regulacji w przód i w tył o 240 mm, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie. Regulacja wysokości fotela kierowcy oraz teleskopowa kolumna kierownicy to standardowe wyposażenie, co umożliwia kierowcom o różnych wzrostach znalezienie komfortowej pozycji do jazdy.

Zespół wskaźników znajduje się stosunkowo nisko, aby zapewnić dobrą widoczność do przodu i podkreślić poczucie przestronności kabiny. Potrójna tablica wskaźników zawiera obrotomierz z wskazówką zatrzymującą się w pozycji na godzinie szóstej, nawiązującą do konwencji sportowych motocykli, a cyfrowy wyświetlacz informacyjny pokazujący czas, zużycie paliwa oraz temperaturę zewnętrzną umieszczono centralnie na przedniej krawędzi deski rozdzielczej.

Radio z odtwarzaczem CD jest bezproblemowo zintegrowane z deską rozdzielczą i można je obsługiwać zarówno przy użyciu przycisków jednoprzyciskowych na urządzeniu, jak i dodatkowych przycisków umieszczonych na sportowej, trzypunktowej kierownicy. Duże, pokrętłowe elementy do regulacji systemu ogrzewania i wentylacji lub, w modelach SZ3, SZ4 i SZ3 DDiS, standardowej klimatyzacji (i automatycznej klimatyzacji na SZ4), zostały umieszczone poniżej systemu audio.

Miejsca do przechowywania telefonów komórkowych, płyt CD i innych drobnych przedmiotów są dogodnie rozmieszczone w kabinie, w tym przegródka w desce rozdzielczej, schowek, przednie i tylne uchwyty na kubki (łącznie trzy), kieszeń w oparciu fotela, przednie kieszenie drzwiowe – wystarczająco duże na atlasy drogowe w formacie A4 – oraz 'ukrytą’ tackę, która wysuwa się spod fotela pasażera.

Popielniczka ma postać cylindrycznego pojemnika, który idealnie pasuje do każdego z uchwytów na kubki. Dzięki swojemu kształtowi podwaja się jako dodatkowy punkt do przechowywania, gdy nie jest potrzebna palaczom.

Bagażnik ma pojemność 213 litrów (VDA) z praktyczną płaską podłogą, częściowo dzięki wyborowi układu zawieszenia z belką skrętną. Po złożeniu tylnego siedzenia w proporcjach 60:40, przestrzeń ładunkowa ponad podwaja się do 562 litrów. Jest też dodatkowa przegródka pod podłogą bagażnika dla większego bezpieczeństwa.

Kompleksowe środki bezpieczeństwa

Suzuki Swift jest solidnym samochodem, dobrze wyposażonym w funkcje bezpieczeństwa. Struktura pojazdu jest z natury mocna – przyznano mu cztery gwiazdki za ochronę dorosłych pasażerów w teście Euro NCAP przy wprowadzeniu na rynek. Charakteryzuje się szerokim użyciem stali o wysokiej wytrzymałości oraz odpowiednio dopasowanych blankietów, aby uzyskać moc należy bez dodatkowej wagi.

Wszystkie modele mają standardowo poduszki powietrzne z przodu i z boku dla kierowcy i pasażera, a także kurtynowe poduszki powietrzne przez całą długość. Uzupełniają je pedały hamulca i sprzęgła zaprojektowane w celu zminimalizowania ryzyka urazów nóg kierowcy w przypadku kolizji, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki siły, energochłonne wykończenie, trzy punkty ELR dla wszystkich siedzeń oraz uchwyty ISOFIX dla fotelików dziecięcych na tylnej kanapie. Każde siedzenie ma również zagłówek, a te w tylnym siedzeniu zaprojektowano tak, aby minimalizować zasłanianie widoku kierowcy w tył.

Środki ochrony pieszych były starannie brane pod uwagę na etapie projektowania i pomogły Suzuki Swift zdobyć trzy gwiazdki Euro NCAP, co jest szczególnie imponującym wynikiem dla samochodu kompaktowego. Maski, błotniki, wycieraczki i zderzak przedni zaprojektowano tak, aby były zgniatane i pochłaniały energię uderzenia w sposób progresywny, co zmniejsza ryzyko obrażeń.

Aktywne środki bezpieczeństwa, które mogą pomóc kierowcy uniknąć wypadku w pierwszej kolejności, obejmują ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania [EBD] i funkcję wspomagania hamowania, które są standardem w całej gamie.

Podwozie w zgodzie z wyglądem

Europejski program rozwoju podwozi Suzuki przyniósł efekty, a Suzuki Swift oferuje poziom prowadzenia, który spodoba się zarówno entuzjastom, jak i typowym klientom segmentu B, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortowej jazdy. Te cechy są możliwe dzięki jednemu z najszerszych rozstawów osi w swojej klasie – 1 470 mm z przodu i 1 480 mm z tyłu – w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2 390 mm.

Platforma, która została nowo stworzona dla Suzuki Swift, zawiera przednią ramę pomocniczą, do której przymocowane są przekładnia kierownicza, dolne ramiona zawieszenia oraz mocowanie silnika z tyłu. Powstała sztywna struktura generuje mniej hałasu drogowego oraz silne poczucie stabilności.

Zawieszenie typu MacPherson z przodu odpowiada belce skrętnej z sprężynami spiralnymi z tyłu. Niska masa niesprężynowa rozwiązania z belką skrętną umożliwia skuteczną kontrolę kąta pochylenia i zbieżności, co zapewnia precyzyjne i przewidywalne prowadzenie, a efektywne ułożenie odgrywa kluczową rolę w uzyskaniu niskiej, płaskiej podłogi bagażnika.

Aby dopełnić wrażenia z jazdy, Suzuki Swift korzysta z przekładni kierowniczej, która zapewnia bezpośrednie i precyzyjne odczucie oraz system hamulcowy z wyjątkowo sztywnymi zaciskami, co poprawia osiągi hamowania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.