SUZUKI Swift 5 drzwiowe 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SUZUKI Swift 5 drzwiowe 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćSUZUKI Swift 5 drzwiowe 2017-2020

W trzeciej generacji modelu Swift, Suzuki zrezygnowało z wersji trzydrzwiowej i oferowało jedynie model pięciodrzwiowy.

Suzuki ma spore doświadczenie w produkcji małych pojazdów, co udowodniło już wiele razy. Swift był jego najsłynniejszym produktem w segmencie miejskim, a producent starał się go jeszcze ulepszyć. W modelu z 2017 roku nie skupiono się tak bardzo na niskiej cenie pojazdu, lecz na jego jakości, licząc na to, że klienci pokochają ten samochód — warto wspomnieć, że rynek spełnił te oczekiwania.

Stylistyka Swifta nawiązywała do proporcji jego poprzednika, jednak z bardziej zaokrąglonymi liniami i łagodniejszymi krawędziami. Z przodu, duża siatkowa osłona chłodnicy wypełniała przestrzeń między maską a dolnym spoilerem. Z boku, reflektory z podświetleniem LED w kształcie podobnym do tych z trzeciej generacji Swifta były umieszczone w eleganckiej, opływowej formie. Producent starał się, aby hatchback wyglądał jak pojazd trzydrzwiowy, mimo że zamontowano w nim pięć drzwi. Suzuki ukryło klamki tylnych drzwi Swifta w czarnej części na słupku C.

Wewnątrz, japoński producent dotrzymał obietnicy oferując przestronną kabinę dla czterech osób. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech pasażerów, zwłaszcza jeśli były to dzieci lub nastolatki. Z przodu, Suzuki włożyło dużo wysiłku w stworzenie znacznie lepszego i bardziej funkcjonalnego designu. Srebrna panel dzielił deskę rozdzielczą na dwie wyraźne strefy, przy czym górna część była przeznaczona do wentylacji i panelu wskaźników, a dolna do schowków i centralnego zestawu. Suzuki oferowało, w zależności od wersji wyposażenia, system infotainment jako opcję.

Suzuki usunęło silnik diesla o pojemności 1,3 litra z oferty Swifta, pozostawiając jedynie silniki benzynowe oraz mild-hybrydowe, które były sparowane z manualną lub bezstopniową skrzynią biegów oraz napędem na przednie lub wszystkie koła.

Po premierze na japońskim rynku krajowym pod koniec 2016 roku, Suzuki Motor Corporation zaprezentowało nowego Suzuki Swift dla Europy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2017 roku jako zupełnie nowy globalny kompaktowy supermini. Nowy Suzuki Swift jest krokiem naprzód w motoryzacji, mającym na celu poprawę doświadczeń kierowcy poprzez sukcesję, ewolucję i innowacje.

Kontynuuje on tradycję modelu Swift, przyjmując zupełnie nowy styl oraz niezwykle lekką konstrukcję, poprawiającą osiągi i wyposażoną w zaawansowane technologie bezpieczeństwa. Rezultatem jest europejski styl zewnętrzny, wzbogacony sportowym i funkcjonalnym wnętrzem, zwinnym i zwrotnym prowadzeniem oraz zwiększonym poczuciem bezpieczeństwa.

Oprócz stylowego wyglądu zewnętrznego o kompaktowych wymiarach wynoszących zaledwie 3,840 mm długości, nowy Swift wyróżnia się doskonałą widocznością, przestronnym wnętrzem oraz dużą przestrzenią bagażową. Celem rozwoju było stworzenie zupełnie nowego stylu hatchback, który niewątpliwie będzie rozpoznawalny jako Suzuki.

Inteligentne pakowanie

Podczas projektowania wnętrza obniżenie pozycji siedzeń zapewniło wystarczającą przestrzeń na głowę (taką samą jak w poprzednim modelu Swift dla przednich siedzeń) oraz dodało 23 mm przestrzeni pionowej i bocznej dla tylnych siedzeń. Siedzenia przednie zostały przesunięte na zewnątrz o 10 mm, co zwiększyło odległość międzyosiową o 20 mm.

Nowej generacji platforma 'HEARTECT’

W ramach planu 'SUZUKI NEXT 100′ ogłoszonego na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2015 roku, Suzuki opracowało nową strategię platform dla swoich przyszłych modeli, a Swift stał się trzecim modelem (po Baleno i IGNIS), który przyjął tę nową generację platformy i został wprowadzony do Europy.

Nowy Swift oparty jest na nowej generacji platformy „HEARTECT”, która zapewnia lepsze podstawowe osiągi samochodu dzięki lekkiej i wysoce sztywnej konstrukcji. Kompletna modernizacja struktury podwozia i układu komponentów zaowocowała przyjęciem wysoce sztywnej ramy, która zwiększa bezpieczeństwo przy kolizjach oraz ma ciągłą, gładką i zakrzywioną formę, lepiej pomagającą w rozpraszaniu energii.

To doprowadziło do redukcji wzmocnień, co sprawiło, że nadwozie jest znacznie lżejsze od poprzedniego modelu Swift, co przyczyniło się do niższego zużycia paliwa i ogromnych popraw w podstawowych funkcjach pojazdu, takich jak prowadzenie, skręcanie i hamowanie. Ponadto, optymalizacja dolnej części nadwozia razem z komponentami przyczepionymi do niej jako całość, a nie skupiając się na częściowej optymalizacji poszczególnych komponentów. Taka strategia zmniejszyła poziom NVH o trzy procent na 62 mph, co zwiększa komfort jazdy.

Nowa platforma lub podwozie nowego Swifta jest teraz o 30 kg lżejsze, co przyczyniło się do osiągnięcia wagi własnej pojazdu wynoszącej zaledwie 890 kg (model SZ3), co stanowi ponad 100 kg mniej w porównaniu do poprzedniego.

Karoseria (Body in White) jest również lekkiej konstrukcji i wykorzystuje stal o ultra wysokiej wytrzymałości (980Mpa) w 17 procentach swojej struktury oraz stal o wysokiej wytrzymałości (789 MPa) w czterech procentach struktury.

Nowy Suzuki Swift jest o 10 mm krótszy od poprzedniego modelu, natomiast jego rozstaw osi jest o 20 mm dłuższy, co zwiększa przestronność wnętrza, w tym o 20 procent większą pojemność bagażnika wynoszącą 265L, czyli o 54 litry więcej niż w obecnym modelu Swift. Jest o 15 mm niższy i 40 mm szerszy, co dodatkowo podkreśla jego niską i szeroką sylwetkę. Europejski Swift jest o 40 mm szerszy i ma szerszy rozstaw kół niż model japoński.

Za nowym Suzuki Swift: Aspekty innowacji stylu

Rozwój nowego projektu zewnętrznego Swifta opierał się na koncepcji „śmiałej ewolucji DNA Swifta”. Podjęto zdecydowane działania, aby nowy Swift odziedziczył charakterystyczny styl modelu, jednocześnie elementy, które wymagały odświeżenia, zostały odważnie przekształcone, aby innowacyjnie rozwijać nowy samochód.

Udoskonalone elementy nawiązujące do poprzednika to wyraźne ramiona, czarne słupki A oraz pionowo umieszczone tylne i przednie lampy. Swift oferuje teraz bardziej emocjonalny wygląd wraz z muskularnym i stabilnym wizerunkiem. Nadwozie jest krótsze, niższe i szersze, a szeroki i agresywny grill z przodu wspiera charakterystyczne linie zderzaka, podkreślając siłę.

Wygląd niskiego środka ciężkości dodatkowo podkreślają czarne słupki, które tworzą wrażenie unoszącego się dachu. Uchwyty drzwi umieszczone na słupkach dodają zarówno stylu, jak i sportowego charakteru, a nowoczesny wygląd podkreślają diodowe światła charakterystyczne wykorzystywane w reflektorach oraz lampach tylnych (model SZ5).

Wnętrze charakteryzuje się wysoko wymiarowym panelem wskaźników, podkreślającym wrażenie zwinnej szybkości, podczas gdy sportowe i eleganckie białe akcenty oraz satynowy chrom w całym kokpicie współpracują z podstawowym czarnym tonem, tworząc wnętrze o wysokim kontraście. Zespół wskaźników zawiera kolorowy lub monochromatyczny wyświetlacz LCD w środku, z wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego oraz wskaźnikiem paliwa zintegrowanym w dwóch głównych wskaźnikach.

Inne cechy wnętrza to konsola centralna obrócona o pięć stopni w stronę kierowcy, przednie siedzenia o zoptymalizowanej formie i pozycji sprężyn oraz z podwyższonymi side bolsters, nowe koło kierownicy o kształcie „D” oraz panel automatycznej klimatyzacji LED (modele SZ5).

Pojemność

Przyjęcie strategii nowej generacji platformy Suzuki zminimalizowało rozmiar komory silnikowej, co umożliwiło maksymalne wykorzystanie przestrzeni dostępnej dla pasażerów i bagażu. W obrębie kompaktowych wymiarów nadwozia, Swift oferuje przestronność i komfort z wystarczającą ilością miejsca między pasażerami, dużą przestrzenią na głowę i nogi, co przyczynia się do relaksującego środowiska. Pojemność bagażnika przy podniesionych tylnych siedzeniach wynosi 265L, co jest o 25 procent większe niż w poprzednim modelu.

Rozwój nowego Swifta – testowany w Europie

Aby dostosować się do potrzeb europejskich klientów, Suzuki wiedziało, że samo projektowanie i rozwijanie nowego Swifta w Japonii będzie niewystarczające. Dlatego zwróciło się na drogi Europy, gdzie zespoły lokalnych kierowców testowych pomogły w doskonaleniu nowego samochodu.

Testy podwozia, które są centralnym punktem ewolucji nowego Swifta, rozpoczęły się w styczniu 2016 roku w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Zespół przejechał ponad 6,000 mil, testując aż 90 różnych prototypów zawieszenia w dążeniu do uzyskania optymalnych odczuć podczas kierowania, przy jednoczesnym zapewnieniu elastycznego i zwrotnego zawieszenia na brytyjskich drogach. To połączono z wymaganiem zapewnienia stabilności przy wysokich prędkościach oraz komfortu jazdy na krętych niemieckich drogach, jak również na Autobahn. Siła tłumienia została oddzielnie dostosowana dla modeli 2WD i ALLGRIP Auto.

Napędy, w tym te wyposażone w łagodny system hybrydowy SHVS Suzuki, również zostały poddane testom, w tym w mroźnych warunkach w Szwecji oraz w wysokotemperaturowym i wysokogórskim środowisku w południowej Hiszpanii. Dodatkowo, testowane były zdolności wjazdu i zjazdu na wymagających drogach Szwajcarskich Alp.

Zawieszenie

Zawieszenie nowego Suzuki Swift wykorzystuje tradycyjny układ MacPherson z przodu oraz oś belkową z tyłu, a podczas rozwoju wprowadzono różnorodne ulepszenia. Na przykład, przedni stabilizator jest teraz krótszy i ma hollow konstrukcję, a podwozie jest lżejsze. Z tyłu, przeprojektowane komponenty obejmują nowy kształt crossmembera oraz zmodyfikowane wahacze do dalszego zwiększenia stabilności w zakrętach.

Kierownica

Zestaw kierowniczy ma zmienny współczynnik, co pozwala na zmianę kąta kół w zależności od wprowadzenia z kierownicy. Zmienny współczynnik zwiększa reakcję, gdy kierowca zaczyna skręcać kierownicą, co pomaga osiągnąć bardziej bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie.

Dla lepszej manewrowości, ten system ma szerszy kąt skrętu niż wcześniej, co pomogło zredukować promień skrętu do zaledwie 4.8 metra, o 0.45 metra mniejszy niż w poprzednim Swifcie. Sam zestaw kierowniczy ma teraz hollow konstrukcję, co pomaga zmniejszyć wagę.

Najważniejsze specyfikacje

Standardowe wyposażenie dla wszystkich modeli w gamie jest obszerne, a model SZ3 z silnikiem o pojemności 1.2 litra Dualjet i ręczną skrzynią biegów zawiera sześć poduszek powietrznych, klimatyzację, skórzaną kierownicę, przyciemniane szyby, radio DAB z Bluetooth i cztery głośniki, diodowe światła do jazdy dziennej, 15-calowe koła, lusterka w kolorze nadwozia oraz elektryczne szyby przednie.

Model SZ-T z silnikiem o pojemności 1.0 litra Boosterjet i manualną skrzynią biegów dodaje kamerę parkingową, system audio z wyświetlaczem połączonym ze smartfonem, 16-calowe felgi aluminiowe oraz przednie światła przeciwmgielne.

SZ5 jest dostępny w trzech wariantach, które obejmują 1.0-litrowy silnik Boosterjet SHVS z ręczną skrzynią biegów, 1.0-litrowy silnik Boosterjet z automatem oraz 1.2-litrowy silnik Dualjet z SHVS i ALLGRIP Auto. W specyfikacji SZ5 dodano automatyczną klimatyzację, 16-calowe polerowane felgi aluminiowe, nawigację satelitarną, zaawansowany system wykrywania przeszkód, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, tylne elektryczne szyby, diodowe reflektory, diodowe tylne lampy, adaptacyjny tempomat oraz sześć głośników. Szczegółowa tabela wyposażenia znajduje się na końcu tego zestawu prasowego.

Swift jest dostępny w jednym kolorze jednolitym, sześciu opcjonalnych kolorach metalicznych oraz trzech dwukolorowych metalicznych, w których kolor dachu to albo Super Black Pearl, albo Premium Silver Metallic.

Technologia silnika

Po debiucie silnika trzycylindrowego o pojemności 1.0 litra Boosterjet w modelach Baleno i S-Cross w 2016 roku, ta technologia silnika została teraz wdrożona również w nowym Suzuki Swift. Oferując ten sam poziom mocy i momentu obrotowego, co znacznie większy silnik atmosferyczny o pojemności 1.7-1.8 litra, zapewnia bezwysiłkową jazdę i prawdziwą przyjemność z prowadzenia.

Jednostka ta ma moc 111 PS i jest również doładowana bezpośrednim wtryskiem (DITC). Silnik ma bardzo kompaktowe wymiary i oferuje moment obrotowy 170 Nm, dostępny od 2,000 obr./min do 3,500 obr./min. Opcjonalny model z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oferuje 160 Nm momentu obrotowego, dostępnego nieco wcześniej, od 1,700 obr./min do 4,000 obr./min.

Technologia Boosterjet została opracowana przez Suzuki i charakteryzuje się poprawioną efektywnością paliwową oraz przyjemnością z jazdy, dzięki zastosowaniu małej pojemności, wysokot momentu obrotowego turbosprężarki. Poprzez kontrolowanie zaworu upustowego, który zamyka się w celu uzyskania wyższego ciśnienia doładowania podczas pracy pod dużym obciążeniem i pozostaje otwarty podczas normalnej jazdy, system Boosterjet zmniejsza straty pompowania, osiągając tym samym wysoki poziom zarówno mocy, jak i efektywności paliwowej. Wykorzystywany jest również zawór obejściowy, aby zapobiec „falowaniu” turbosprężarki po zamknięciu przepustnicy i szybkim ponownym otwarciu.

Silnik 1.0-litrowy wykorzystuje wtryskiwacze paliwa o sześciu otworach oraz technologie o wysokim wirze, aby wprowadzić paliwo przy wysokiej efektywności spalania, co zapewnia lepszą ekonomię paliwową i poprawę mocy.

Paliwo wprowadza się pod ciśnieniem 35 barów do komory spalania podczas suwu ssania, co tworzy bogatą mieszankę wokół świecy zapłonowej i uboższą mieszankę na zewnętrznej krawędzi tłoka. Przepływ wiru paliwa tworzony jest poprzez zastosowanie prostego portu ssącego oraz złożonego kształtu korony tłoka.

Silnik Boosterjet w modelu Swift został opracowany zgodnie z filozofią Suzuki polegającą na redukcji wagi i rozmiaru, przy jednoczesnym zwiększeniu reakcji i gładkiego przekazywania mocy, co osiąga cechy, z których znane są silniki Suzuki.

Ten silnik wykorzystuje również system regulacji ciśnienia paliwa, który optymalizuje ilość wtrysku paliwa w zależności od warunków jazdy. Pomaga to promować atomizację paliwa oraz zwiększa efektywność spalania.

Podczas rozwoju inżynierowie Suzuki niemal całkowicie wyeliminowali typowe opóźnienie w dostarczaniu mocy przez turbosprężarkę lub „lag”, montując kompaktową turbosprężarkę bezpośrednio do głowicy cylindra oraz włączając kolektor wydechowy w odlew głowicy cylindra. Taki projekt zapewnia optymalny przepływ gazów przy minimalnych stratach ciepła w kierunku jednostki turbo. Turbosprężarka ma ciśnienie doładowania wynoszące 1.0 bara i jest produkowana przez IHI.

Historycznie, dostarczenie mocy i momentu obrotowego z silnika turbodoładowanego nie było możliwe aż do znacznie wyższych obrotów silnika, co oferowało mniej elastyczności kierowcy.

Silnik 1.0-litrowy oferuje również znaczne korzyści w osiągach, z czasem przyspieszenia 0-62 mph wynoszącym 10.6 sekundy przy ręcznej skrzyni biegów i nieco szybszym czasem 10.0 sekundy dla modelu z automatyczną skrzynią biegów. Prędkość maksymalna, tam gdzie jest to dozwolone, wynosi 121 mph dla manualnej i 118 mph dla automatycznej.

1.2-litrowy Dualjet z SHVS

Suzuki po raz pierwszy wprowadziło swoją technologię Dualjet o pojemności 1.2 litra (K12C) w 2014 roku, początkowo w modelu Swift, a następnie w Baleno w czerwcu 2016 roku. Ta technologia jest wykorzystywana w nowym Suzuki Swift i obejmuje dodatkowe wyposażenie w SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) w modelu SZ5.

Podsumowując, Dualjet wprowadza najnowszą technologię silnika Suzuki i wykorzystuje podwójne wtryskiwacze paliwa dla poprawy efektywności paliwowej. Zastosowanie konstrukcji Dualjet, która umieszcza wtryskiwacze bardzo blisko zaworów wlotowych silnika, pozwala na lepszą atomizację paliwa (lub mieszanki), co z kolei zapewnia bardziej skuteczne przeniesienie do cylindra. Wewnątrz silnika wprowadzono zmiany, które obejmują nową konstrukcję portu wlotowego i komory spalania. Inne mechaniczne elementy zostały również zmodyfikowane w celu zmniejszenia strat tarcia i ułatwienia pracy.

Korony tłoków zostały zmodyfikowane z lekkim kształtem miski, aby uzyskać wyższe turbulencje powietrza wewnątrz cylindra, a tłoki mają wbudowane dysze chłodzące olej, aby pomóc w obniżeniu wewnętrznych temperatur. Dodatkowo zastosowano system recyrkulacji spalin (EGR), który pomaga unikać nieprawidłowego spalania lub „stukania”. Maksymalna moc wynosi 90 PS, a moment obrotowy to 120 Nm przy 4,400 obr./min. Czas przyspieszenia do 62 mph wynosi 11.9 sekundy dla modelu SZ3 2WD i 12.6 sekundy dla modelu z SHVS ALLGRIP.

SHVS

System hybrydowy SHVS to kompaktowy i lekki system, który zawiera Zintegrowany Silnik Rozrusznik (znany jako ISG), który działa zarówno jako generator, jak i silnik rozruchowy, ISG jest napędzany paskiem i wspomaga silnik podczas startu i przyspieszania, a także generuje elektryczność poprzez regeneracyjne hamowanie. W nowym Swifcie, SHVS jest dostępny razem z Boosterjet po raz pierwszy, co skutkuje emisją CO2 wynoszącą zaledwie 97 g/km.

System ten wykorzystuje także kompaktową, wysokowydajną akumulator litowo-jonowy 12V umieszczony pod siedzeniem pasażera z przodu do magazynowania energii i wyposażony jest w funkcję automatycznego zatrzymania, którą obsługuje Zintegrowany Silnik Rozrusznik. System SHVS używa konwencjonalnego silnika rozrusznikowego tylko podczas pierwszego uruchomienia na zimno, w innych warunkach wykorzystuje jednostkę ISG, co pozwala na płynne i ciche ponowne uruchamianie silnika. Jednostka ISG ma moc 2.3 kW i moment obrotowy wynoszący 50 Nm.

Wsparcie energetyczne podczas przyspieszania sprawia, że SHVS jest określane jako system hybrydowy, który idealnie nadaje się do kompaktowego samochodu i zwiększa wagę jedynie o 6.2 kg.

W sytuacjach, które wymagają większego zużycia paliwa, takich jak start z miejsca lub przyspieszanie, SHVS pomaga ograniczyć zużycie paliwa, zapewniając wsparcie elektryczne za pomocą energii wygenerowanej przez hamowanie regeneracyjne. Ponieważ ISG używa napędu paska, a nie konwencjonalnego silnika rozrusznikowego, aby ponownie uruchomić silnik po automatycznym zatrzymaniu, umożliwia to cichy i płynny start.

Dodatkowo, lekki i długowieczny akumulator litowo-jonowy ma doskonałą wydajność regeneracyjną, co zwiększa częstotliwość wsparcia silnika. Akumulator dostarcza również energię do komponentów elektrycznych dla silnika, wskaźników oraz systemu audio.

4WD (ALLGRIP AUTO)

Nowy Suzuki Swift przyjmuje system napędu na cztery koła ALLGRIP Auto Suzuki i jest dostępny jako opcja w modelu SZ5 z silnikiem o pojemności 1.2 litra. Po raz pierwszy wprowadzony w poprzedniej generacji Swifta w 2014 roku, jest to sprawdzony i prosty system automatycznego napędu na cztery koła, który przenosi dodatkowy moment obrotowy na tylne koła, gdy jest to wymagane, za pomocą sprzęgła hydrodynamicznego.

Sprzęgło hydrodynamiczne zasadniczo pełni rolę centralnego dyferencjału dla połączenia osi przedniej i tylnej i składa się z dwóch zestawów pierścieni metalowych, które obracają się w obudowie zawierającej płyn silikonowy. W normalnych warunkach roboczych pierścienie obracają się w tej samej prędkości, ale gdy występuje poślizg kół, płyn silikonowy szybko staje się bardzo lepki, gdy jest podgrzewany przez wzrost tarcia i ścinania spowodowanego różnicami w ruchu pierścieni.

Podsumowując, jedna część sprzęgła hydrodynamicznego jest połączona z osią napędową, a druga z osią napędzaną. Kiedy przednie koła się ślizgają, centralne sprzęgło hydrodynamiczne blokuje się z powodu tarcia i ścinania spowodowanego różnicami w ruchu pierścieni, co szybko przenosi więcej momentu obrotowego na tylną oś.

Zaawansowane wyposażenie bezpieczeństwa

Swift przyjmuje koncepcję technologii całkowitej kontroli bezpieczeństwa Suzuki (TECT), która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podczas kolizji. Niektóre z cech to struktury składane, które absorbują energię uderzenia w przypadku kolizji, struktura ramy efektywnie rozpraszająca energię uderzenia oraz sztywna konstrukcja kabiny.

Inne funkcje bezpieczeństwa to ESP® (Elektroniczny Program Stabilizacji), który pomaga zapewnić stabilność podczas jazdy, oraz przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, które chronią pasażerów w przypadku kolizji z przodu lub z boku.

Zaawansowany system wykrywania przeszkód

Nowy Swift SZ5 jest wyposażony w pierwsze zastosowanie zaawansowanego systemu wykrywania przeszkód, łączącego kamerę monocularną i czujnik laserowy dla zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, w tym autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa oraz asystenta długich świateł. Używa także radarów fal milimetrowych, aby umożliwić adaptacyjny tempomat.

Monoklowa kamera zaawansowanego systemu wykrywania przeszkód doskonale radzi sobie z wykrywaniem na średnich i długich dystansach oraz rozpoznawaniem elementów drogowych, w tym pieszych i oznaczeń pasów. Czujnik laserowy idealnie monitoruje zagrożenia na krótkich dystansach oraz wykrywanie w nocy.

Wsparcie hamulca z podwójnym czujnikiem (DSBS) – klasa SZ5

Zaawansowany system wykrywania przeszkód wspiera liczne technologie bezpieczeństwa, w tym łagodzące kolizje Wsparcie hamulca z podwójnym czujnikiem (DSBS). Dzięki DSBS, przy prędkościach pojazdu od około 3mph do 62mph, jeśli system stwierdzi ryzyko kolizji z przeszkodą z przodu, wydaje zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenie. Jeśli istnieje wysokie ryzyko kolizji z przeszkodą z przodu i kierowca panikuje i hamuje, system uruchamia wspomaganie hamulca, zwiększając siłę hamowania. Jeśli ryzyko kolizji wzrośnie jeszcze bardziej, system stosuje pełne automatyczne hamowanie, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować szkody.

Asystent świateł drogowych

Przy prędkościach 25 mph lub wyższych, asystent świateł drogowych ma na celu automatyczne przełączanie świateł między „długimi” a „krótkimi”, w zależności od obecności innych pojazdów oraz warunków oświetleniowych.

Adaptacyjny tempomat

Kiedy znajduje się pojazd z przodu, system adaptacyjnego tempomatu wykorzystuje radar fal milimetrowych do pomiaru odległości do niego i automatycznie utrzymuje odległość między pojazdami zgodnie z ustawieniem wybranym z trzech dostępnych opcji. Kiedy nie ma pojazdu przed, system utrzymuje prędkość (od 25 mph do 100 mph, tam gdzie dozwolone) zgodnie z wprowadzeniem kierowcy.

Funkcja ostrzegania o opuszczeniu pasa

Kiedy pojazd porusza się z prędkością około 37mph lub wyższą i opuszcza pas bez używania przez kierowcę sygnalizacji, system wibruje kierownicą i zapala wskaźnik ostrzegawczy na zespole wskaźników, aby zwrócić uwagę na opuszczenie pasa spowodowane czynnikami takimi jak brak uwagi na drodze.

Funkcja uważności

Kiedy pojazd porusza się z prędkością około 37 mph lub wyższą i porusza się z boku na bok w obrębie pasa, system wydaje sygnał alarmowy oraz zapala wskaźnik na desce rozdzielczej. To szybko zwraca uwagę kierowcy na niebezpieczne manewry spowodowane sennością lub innymi czynnikami.

Zaawansowany wyświetlacz multimedialny – klasa SZ5

Model SZ5 jest wyposażony w 4.2-calowy wyświetlacz LCD wysokiej rozdzielczości, który pokazuje szereg informacji, w tym dane o mocy silnika i momencie obrotowym, zużycie paliwa, średnią prędkość, przyspieszenie i działanie hamulców oraz śledzenie siły G podczas jazdy. Dla modelu SHVS dołączono także diagram przepływu energii.

Światła prowadzące

Dla wygody i bezpieczeństwa po zaparkowaniu samochodu w nocy lub gdy się do niego wraca, Suzuki Swift SZ5 jest standardowo wyposażony w funkcję „światła prowadzącego”, która umożliwia pozostawienie świateł mijania włączonych przez 10 sekund po zablokowaniu/odblokowaniu drzwi. Ta funkcja może być również dostosowana do czasu trwania do 25 sekund za pomocą trybu ustawień na desce rozdzielczej.

System audio z nawigacją i łącznością ze smartfonem

System audio zarówno w modelach SZ-T, jak i SZ5 ma system Smartphone Linkage Display Audio (SLDA) z dużym siedmiocalowym dotykowym wyświetlaczem, który umożliwia intuicyjną obsługę. W modelu SZ5 trójwymiarowa mapa nawigacyjna ułatwia rozpoznawanie punktów charakterystycznych, a system umożliwia także kierowcy korzystanie z niektórych aplikacji ze smartfona poprzez połączenie MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay.

Apple CarPlay to inteligentniejszy i bezpieczniejszy sposób korzystania z iPhone’a w Suzuki Swift. Oprócz wykonywania połączeń telefonicznych ułatwia także uzyskiwanie wskazówek dotyczących optymalnych warunków ruchu, słuchania muzyki, dostępu do e-maili, wiadomości tekstowych i innych.

Kluczowe wymiary

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.