Suzuki wykorzystało swoje doświadczenie w produkcji pojazdów 4×4 w ramach umowy z Fiatem na produkcję modelu SX4 w Europie.
Wspólny projekt okazał się większym sukcesem dla Suzuki niż dla Fiata, ponieważ japońska marka sprzedała dwa razy więcej pojazdów niż włoska w pierwszym roku produkcji. Jej nazwa była znacznie lepiej znana w segmencie pojazdów terenowych niż Fiat, co dało jej przewagę. Dodatkowo, SX4 był sprzedawany na większej liczbie rynków i oferował szerszy wybór silników.
Model został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro i w tamtych czasach był jednym z największych miksów na rynku. Charakteryzował się nadwoziem, które stanowiło połączenie kombi i minivana, miał większy prześwit niż pojazd kompaktowy, ale mniejszy niż 4×4. Przedni pas przypominał ten z gamy Swift, z poziomymi kratkami i szerszą sekcją zderzaka centralnego.
W wnętrzu SX4 oferował dużo miejsca na głowę dla pięciu pasażerów oraz wyżej zamontowane fotele, co prowadziło do lepszej przestrzeni na nogi. Tylne siedzenia miały mechanizm dzielonego składania i przechylania, aby zwiększyć małą przestrzeń bagażową. Trójwskaźnikowy zestaw przyrządów z czterema wskaźnikami dostarczał niezbędnych informacji kierowcy.