Ze względu na niską sprzedaż modelu SX4 S-Cross wprowadzonego w 2013 roku, Suzuki postanowiło odświeżyć ten model, aby przyciągnąć więcej nabywców.
Nowy SX4 S-Cross przeszedł gruntowną modernizację i zyskał całkowicie nowy przód. Maskę podniesiono, a przód stał się bardziej wyprostowany, co, według Suzuki, nadało mu „silniejszą i bardziej wyrazistą obecność na drodze”.
Raczej anonimowy grill z poprzedniego modelu zastąpiono większym, chromowanym grillem z pionowymi żebrami, odświeżono zderzak, a reflektory przeszły znaczące zmiany.
Z tyłu SX4 S-Cross otrzymał przeprojektowany zderzak oraz nieco inne światła tylne.
Główną aktualizacją miało być zbliżenie SX4 S-Cross do designu i możliwości SUV-a.
Wnętrze nie przeszło większych zmian, jednak jakość materiałów poprawiono, stosując miększe plastiki i opcjonalnie jaśniejsze wykończenia. Kabina pozostała z materiałami podatnymi na zarysowania, ale dobrze wykończonymi.
System infotainment dostępny w SX4 S-Cross został zapożyczony z modelu Vitara, był większy i bardziej responsywny.
Praktyczność oferowana przez SX4 S-Cross była trudno do pobicia, ponieważ dostępna przestrzeń była większa niż w większości crossoverów. Crossover mógł pomieścić do 5 wysokich dorosłych.
Wielkość bagażnika zwiększono dzięki składanemu oparciu, co dawało do 440 litrów pojemności.
Jazda była poprawiona dzięki sztywniejszej konstrukcji i dostosowanemu zawieszeniu, a choć przy wyższych prędkościach zauważalny był nieco większy przechył nadwozia, SX4 S-Cross oferował dobrą przyczepność i był wystarczająco zwinny, aby zapewnić przyjemną jazdę.
Suzuki SX4 S-Cross zadebiutował na rynku w październiku 2013 roku jako pierwszy crossover w segmencie 'C’ marki Suzuki. Po trzech latach wprowadzono znacznie zmodyfikowaną wersję, która charakteryzuje się bardziej wyrazistym i przodem o prostszych liniach, co sprawia, że auto prezentuje się bardziej dostojnie i pewnie na drodze. Prześwit jest teraz nieco wyższy – wynosi 180 mm w porównaniu do wcześniejszych 165 mm, a nowo zaprojektowane reflektory zapewniają lepszą efektywność i bardziej nowoczesny wygląd. Z tyłu zastosowano nowe lampy LED, co nadaje samochodowi bardziej elegancki i współczesny styl.
Nowoczesny design wnętrza wykorzystuje zaktualizowaną deskę rozdzielczą o miękkiej powierzchni, podkreślające detale na centralnym panelu oraz nowo zaprojektowaną tapicerkę siedzeń w modelach SZ4 i SZ-T. Suzuki SX4 S-Cross oferuje wystarczająco przestrzeni dla pięciu pasażerów wraz z ich bagażem, a podwójny przesuwany panoramiczny dach szklany, dostępny standardowo w modelu SZ5, ma jedną z największych powierzchni otwierania w swojej klasie (560 mm).
Bardzo chwalone silniki Boosterjet, pierwotnie zastosowane w modelach Vitara S i Baleno, są teraz dostępne, co jeszcze bardziej potwierdza ekspertkę Suzuki w dziedzinie crossoverów oraz samochodów z napędem na cztery koła.
Specyfikacja wyposażenia – Najważniejsze cechy
Wszystkie modele SX4 są standardowo wyposażone w siedem poduszek powietrznych, ESP, Bluetooth, cyfrowe radio DAB, klimatyzację, światła do jazdy dziennej (DRL), 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat z ogranicznikiem prędkości, podgrzewane lusterka boczne, czarne osłony podwozia oraz czarne nakładki na nadkola.
Model SZ-T dodatkowo zawiera reflektory LED, nawigację satelitarną, wypolerowane felgi aluminiowe 17-calowe, tylną kamerę parkowania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację w trybie Dual Zone, światła przeciwmgielne z przodu, przyciemniane szyby z tyłu, srebrne relingi dachowe oraz srebrne osłony podwozia z tyłu. Suzuki wprowadziło model SX-T z myślą o klientach flotowych, ale jest on dostępny również dla klientów indywidualnych.
Najwyższy model SZ5 oferuje dodatkowe wyposażenie, w tym system wsparcia hamulca radarowego (RBS), skórzaną tapicerkę siedzeń, podgrzewane fotele przednie, podwójny przesuwany panoramiczny dach oraz aluminiowe relingi dachowe.
Emisje CO2 są niskie – wynoszą zaledwie 113 g/km w modelu 1.0-litra 2WD i 119 g/km z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów. Model DDiS 2WD osiąga jeszcze niższe emisje CO2, wynoszące 106 g/km, co skutkuje rocznym podatkiem drogowy wynoszącym zaledwie 20 funtów.
Silnik BOOSTERJET
Technologia silnika benzynowego Boosterjet marki Suzuki zadebiutowała w modelu Vitara w postaci jednostki 1.4-litra na początku 2016 roku, a wersja 1.0-litra pojawiła się kilka miesięcy później w modelu Baleno. Po debiucie jednostki 1.0-litra z trzema cylindrami, technologia ta znalazła zastosowanie również w nowym Suzuki SX4 S-Cross. Oferując moc i moment obrotowy porównywalne z silnikiem o znacznie większej pojemności (1.8-litra), zapewnia płynną jazdę i prawdziwą przyjemność z prowadzenia.
Historycznie, moc i moment obrotowy z silnika turbodoładowanego były dostępne tylko przy wyższych obrotach, co ograniczało elastyczność jazdy.
Ta jednostka ma moc 111 KM i jest także silnikiem z bezpośrednim wtryskiem (DITC). Silnik ma bardzo kompaktowe wymiary i oferuje 170 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 do 3500 rpm. Silnik 1.0-litra oferuje o 9 procent więcej momentu obrotowego niż poprzedni model 1.6-litra, a także o 11 procent niższe emisje CO2 oraz o 10 procent lepsze zużycie paliwa.
Silnik 1.4-litra Boosterjet ma moc 140 KM i oferuje 220 Nm momentu obrotowego już od 1500 rpm, co stanowi 41 procent więcej niż w przypadku silnika 1.6-litra.
Ten silnik jest o 17 procent mocniejszy i o 4 procent bardziej ekonomiczny w porównaniu do jednostki 1.6-litra.
Silnik 1.4-litra zapewnia również znakomite osiągi, osiągając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10.2 sekundy zarówno dla skrzyni manualnej, jak i automatycznej oraz prędkość maksymalną (gdzie dozwolona) wynoszącą 200 km/h.
Silnik diesla 1.6-litra
Silnik 1.6-litra DDiS generuje moment obrotowy wynoszący 320 Nm już od 1750 rpm i wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT). VGT zapewnia optymalne doładowanie przez kontrolowanie przepływu spalin w zależności od prędkości silnika, co przekłada się na wysokie osiągi momentu obrotowego, niskie zużycie paliwa oraz niskie emisje cząstek stałych.
Wszystkie modele S-Cross wyposażone są w system automatycznego wyłączania silnika, który wyłącza silnik, gdy pojazd stoi.
System ALLGRIP z czterema trybami
Suzuki rozwinęło swoje renomowane technologie napędu na cztery koła w nową generację, która zapewnia przyjemność z jazdy i spokój umysłu w różnych warunkach, jednocześnie promując oszczędność paliwa i ograniczając obciążenie, jakie samochody z napędem na cztery koła stawiają środowisku.
System ALLGRIP jest dostępny w modelach SZ-T i SZ5. Oferuje cztery tryby do wyboru przez kierowcę, które zapewniają bezpieczną i przyjemną jazdę na różnych nawierzchniach. Zadebiutował w modelu Suzuki SX4 S-Cross podczas pierwszego wprowadzenia na rynek i okazał się bardzo skuteczny zarówno w tym modelu, jak i w modelu Vitara. W trakcie opracowywania system ALLGRIP został wzbogacony o funkcję do przodu, która przydziela moment obrotowy do tylnej osi zanim wystąpi jakiekolwiek poślizgnięcie.