Znana z produkcji małych samochodów i motocykli, firma Suzuki podjęła próbę stworzenia małego SUV-a, co zaowocowało modelem Vitara w 1989 roku. Oferowana była w trzech wersjach: trzydrzwiowej, pięciodrzwiowej i kabriolecie. Ten sam model znany był w Stanach Zjednoczonych jako Geo Sidekick lub GMC Sidekick. Dzięki małemu silnikowi i lekkiej konstrukcji na ramie, pojazd charakteryzował się dobrym zużyciem paliwa oraz przyzwoitymi osiągami na drodze.
Do jazdy w terenie wyposażono go w system 4×4 z przekładnią i zakresami hi-low. Przednie niezależne zawieszenie zapewniało odpowiedni komfort pasażerom. Tylne zawieszenie z osią sztywną sprawdzało się w terenie, mimo że nie miało blokady dyferencjału.
Wyposażenie wnętrza było skromne: klimatyzacja, radio z odtwarzaczem kasetowym i to wszystko. Automatyczna skrzynia biegów na 4 przełożenia była dostępna jako opcja, jednak standardem była 5-biegowa manualna. W Europie znany był jako Suzuki Vitara i miał silnik o pojemności 1,6 litra z mocą 80 KM. Później wprowadzono silnik benzynowy V6 o pojemności 2,0 litra oraz jednostkę diesla o pojemności 2,0 litra od Mazdy.