Suzuki wprowadziło drugą generację modelu Wagon R na rynek azjatycki w 1997 roku, a samochód ten oferował przestronne wnętrze jak na mały pojazd miejski.
Z doświadczeniem w segmencie kei-car, Suzuki próbowało eksportować model Wagon R na kilka innych rynków. Ich pomysł polegał na oferowaniu małego MPV z mocniejszymi silnikami niż te dostępne w Japonii, gdzie segment kei był ograniczony do 600 cm3.
W Wagon R nie było zbyt wiele stylizacji. To po prostu sześcian z kolejnym sześcianem z przodu i parami kwadratowych reflektorów. Jedynym kreatywnym wyzwaniem dla zespołu projektowego było stworzenie atrakcyjnej kratki grilla i zderzaka. Jednak obie te części musiały mieścić się w zewnętrznych limitach segmentu kei. Chociaż praktyczny w warunkach miejskich, Wagon R nie czuł się komfortowo na krętych drogach czy autostradach. Z powodu swojej nietypowej wysokości, stabilność samochodu była pod wpływem bocznych wiatrów.
Wewnątrz kabina była wykończona materiałami dobrej jakości. Wszystko było dobrze rozmieszczone. Elementy sterujące były intuicyjnie umiejscowione i łatwe w obsłudze, a czarne napisy na białych wskaźnikach były czytelne. Tapicerka materiałowa była dostępna w różnych kolorach, co pozwalało na spersonalizowanie Wagonu zgodnie z gustem nabywcy.