SUZUKI XL7 2007-2009

XL7 był największym i najpotężniejszym SUV-em produkowanym przez japońskiego producenta w tamtym czasie. Głównie przeznaczony na rynek północnoamerykański, sprzedawał się dobrze także na innych rynkach.

Ten SUV oferował miejsce dla 7 pasażerów, w tym trzeci rząd siedzeń. Dorośli mogli swobodnie podróżować na dłuższe trasy nawet w trzecim rzędzie, ponieważ XL7 zapewniał dużą przestrzeń na nogi i nad głową.

Objętość bagażnika wynosiła przyzwoite 400 litrów, co jest dosyć specyficzne dla standardowego sedana. Jednak po złożeniu siedzeń płasko, pojemność bagażnika zwiększała się, co ułatwiało przewóz dłuższych przedmiotów.

Większość części użytych do budowy XL7 została zapożyczona od Chevroleta, ponieważ Suzuki miało wiele współprac z różnymi producentami samochodów na całym świecie. Silnik jednak pochodził z Japonii.

Silnik V6 o pojemności 3,6 litra, opracowany w Japonii, generował 252 KM, co zapewniało więcej niż wystarczającą moc, aby uczynić SUV-a dobrym wyborem.

Silnik był sprzężony z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Zawieszenie było bardzo komfortowe, choć kosztem prowadzenia. Nie było to jednak zbyt odczuwalne, ponieważ XL7 dobrze radził sobie w zakrętach.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, XL7 oferował standardowy system ABS, kontrolę trakcji i stabilności.

Miejsce dla 7 osób, wystarczająca moc, komfort i bezpieczeństwo – XL7 był dobrym rozwiązaniem dla większych rodzin.

 Amerykańska firma Suzuki Motor Corporation (ASMC) zaprezentowała dzisiaj całkowicie nowy model 2007 Suzuki XL7, średniej wielkości crossover SUV, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku (NYIAS) w 2006 roku. Wprowadzenie nowego cross-overa SUV z napędem na przednie i wszystkie koła oznacza, że Suzuki wkracza w nowy rozdział swojej historii sukcesów związanych z SUV.

Nowy XL7 jest większy, odważniejszy i bardziej wydajny niż jego poprzednik XL-7, a jednocześnie zachowuje charakterystyczne cechy stylu Suzuki, oferując opcjonalny napęd na wszystkie koła oraz siedzenia dla siedmiu pasażerów. Tworząc całkowicie nowy model XL7, Suzuki wykorzystało swoje doświadczenie w produkcji SUV, aby zaprojektować nowy pojazd dla segmentu crossover SUV, który zapewnia styl, przestronność i wszechstronność dla aktywnych, mobilnych stylów życia.

„Całkowicie nowy XL7 został zaprojektowany w taki sposób, aby połączyć wszechstronność SUV z bezpieczeństwem oraz zwiększonym komfortem kierowcy i pasażerów,” powiedział Koji Yamada, główny inżynier XL7. „XL7 nie tylko oferuje elastyczność w zakresie przestrzeni bagażowej i siedzeń dla wszystkich aspektów aktywnego stylu życia konsumentów, ale także osiągi i funkcje bezpieczeństwa, które dają im pewność kontroli nad pojazdem.”

Osiągi i Napęd

Całkowicie nowy 2007 Suzuki XL7 ewoluuje z SUV o napędzie na tylne koła na crossover SUV oparty na zaawansowanej platformie GM Theta z pełnowymiarowymi szynami podwozia dla dodatkowej wytrzymałości. XL7 jest teraz pojazdem z napędem na przednie koła, który ma niezależne zawieszenie wszystkich kół oraz dostępny napęd na wszystkie koła. Standardowy układ napędowy dla Suzuki XL7 to silnik V6 DOHC o pojemności 3,6 litra zaprojektowany przez GM i wyprodukowany przez Suzuki, o mocy szacowanej na 250 hp i 243 lb-ft momentu obrotowego.


2007 Suzuki XL7

Silnik XL7 o pojemności 3,6 litra z systemem zmiennego rozrządu będzie budowany na licencji przez Suzuki w Japonii z wykorzystaniem technologii budowy silników Suzuki w zakładzie silnikowym Sagara.

Silnik XL7 został opracowany jako wspólny projekt inżynierów Suzuki i GM i charakteryzuje się unikalną kalibracją jednostki sterującej silnika (ECU). Wykorzystanie istniejącej architektury platformy przyspieszyło zakończenie prac nad pojazdem, który był w fazie rozwoju przez trzy lata.

Silnik V6 o pojemności 3,6 litra jest połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z trybem ręcznego przełączania (manumatic). Mimo że nowy silnik jest prawie o litr większy niż silnik o pojemności 2,7 litra stosowany w poprzednim XL-7, nowy, większy XL7 został zaprojektowany tak, aby osiągać ekonomikę paliwową równą lub lepszą niż jego poprzednik. Oszacowania EPA dotyczące ekonomii paliwowej wynoszą 18 mpg w mieście i 24 mpg na autostradzie dla wariantów z napędem na przednie koła oraz 17 mpg w mieście i 23 mpg na autostradzie dla modeli z napędem na wszystkie koła. Pojazd ma zdolność holowania wynoszącą 3500 funtów.

Zaawansowany Projekt Podwozia

Zaawansowane podwozie zapewnia zwinną, komfortową jazdę, zarówno na autostradzie, ulicach miejskich, jak i drogach wiejskich. Zachowanie drogowe XL7 inspiruje pewność i kontrolę w niemal każdej sytuacji drogowej, jednocześnie oferując wyrafinowane działanie w zakresie hałasu, wibracji i szumów (NVH) w czołówce kategorii średniej wielkości SUV.

XL7 ma niezależne zawieszenie wszystkich kół z kolumnami McPhersona z przodu i konstrukcją wielowahaczową z tyłu. Niezależne zawieszenie tylne wyposażone jest w hydrauliczne amortyzatory w konfiguracji dla pięciu pasażerów oraz amortyzatory tylne Nivomat z samopoziomowaniem w wersji dla siedmiu pasażerów.

Małe detale składają się na zapewnienie jazdy przypominającej samochód osobowy. Przednie zawieszenie typu kolumna McPhersona zaprojektowano z dużym skokiem, a konstrukcja kolumn kompensuje obciążenia boczne sprężyn. Dół sprężyny jest umocowany bardziej na zewnątrz w podpórce sprężyny, aby złagodzić obciążenia zginające na kolumnie, które powstają, gdy była umiejscowiona dalej na zewnątrz w celu poprawy stabilności.

Konstrukcja tylnego zawieszenia wielowahaczowego ma ramiona wiodące oraz trzy dodatkowe linki, co pozwala na niską, szeroką podłogę ładunkową i maksymalną przestrzeń dla pasażerów z tyłu. Tylne ramie prowadzące ma pionowy kształt, co zapewnia elastyczność w kierunku skręcania, dzięki czemu koło może utrzymywać kąt nachylenia podczas ruchu pionowego. Trzy linki lokalizacyjne zaprojektowano w celu zarządzania obciążeniami bocznymi i kontrolowania dynamicznego zbieżności tylnego koła.

Silnik V6 o pojemności 3,6 litra jest zamontowany w podwójnym systemie zawieszenia silnika; silnik mocowany jest do tego zawieszenia w czterech punktach, a samo zawieszenie mocuje się do szyn w czterech punktach, co zapewnia podwójną izolację od nadwozia. System zawieszenia ma dwa boczne mocowania nośne i mocowania reakcji momentu z przodu i z tyłu. Na stronie pasażera silnika zamontowano także tłumik tarcia, aby pomóc kontrolować ruch silnika, który czasami występuje podczas zmiany biegów.

Napęd na Wszystkie Koła

Dostępny system napędu na wszystkie koła wykorzystuje aktywny, elektronicznie sterowany moduł tylnego różnicowego. System natychmiast reaguje na żądania napędu na wszystkie koła i skutecznie eliminuje opóźnienia. Czteropunktowe zawieszenie zabezpiecza moduł napędu tylnego, który jest regulowany przez własny dedykowany kontroler elektroniczny. Nowo zaprojektowany wał napędowy z ulepszonymi przegubami uniwersalnymi radzi sobie z dodatkowym momentem obrotowym.

Hydrauliczne Wspomaganie Kierownicy z Zębatką i Przekładnią

Kierownica zębatkowa o stałej wartości jest dostrojona do reaktywności i dobrego odczucia w centralnej pozycji. Średnica skrętu jest stosunkowo mała i wynosi tylko 41,8 stopy na skręt od krawężnika do krawężnika, a kierownica wymaga 2,7 obrotu do pełnego skrętu. Dodatkowo, kolumna kierownicza może być regulowana w górę i w dół (cztery stopnie) dla większego komfortu kierowcy.

Podwójny Układ Wydechowy ze Stali Nierdzewnej

Całkowicie nowy XL7 wyposażony jest w prawdziwy podwójny układ wydechowy, wykonany z trwałej stali nierdzewnej. System został zaprojektowany w celu osiągnięcia cichych, wyrafinowanych tonów wydechu, aby uzyskać „najlepsze w klasie” NVH pod względem ciszy i jakości tonalnej. Układ wydechowy składa się z dwóch rurek wydechowych, dwóch katalizatorów, środkowego tłumika, dwóch tłumików bocznych oraz dwóch końcówek wydechowych o średnicy 3,5 cala.

Elegancka Wyrafinowanie i Funkcjonalność

XL7, który ewoluował z koncepcji Suzuki Concept-X, która zadebiutowała na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit w 2005 roku, charakteryzuje się nowoczesnym, eleganckim i ekspresyjnym designem z cechami stylu Suzuki, takimi jak lampy kierunkowskazów w kształcie trójkąta, odważny grill z trzema poziomymi poprzeczkami z dużym logo Suzuki „S”, muskularne nadkola, podwójny układ wydechowy z chromowanymi końcówkami i zintegrowane bagażniki dachowe.

Komfortowe Wnętrze

Model 2007 Suzuki XL7 oferuje kierowcy i pasażerom przestronny, funkcjonalny interiory, który łączy w sobie wyrafinowanie i elegancję. Unikalne miejsca w trzecim rzędzie zapewniają zdolność przewozu siedmiu pasażerów oraz prawdziwy komfort.

Dzięki sześciocalowej głębokości podłogi, wydłużona platforma zapewnia wygodne siedzenia w trzecim rzędzie, oferując prawie 40 cali przestrzeni na nogi i 38,8 cala przestrzeni na głowę. Ponadto, dzielone na pół siedzenie w trzecim rzędzie można złożyć na płasko w podłodze, co zwiększa przestrzeń bagażową, a składane siedzenie pasażera z przodu pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów, takich jak narty, deski surfingowe czy nawet mały kajak.

Oprócz praktyczności, jaką zapewniają obfite schowki i cztery gniazda zasilania 12V, wnętrze modelu 2007 Suzuki XL7 charakteryzuje się luksusowymi aplikacjami z drewna lub niklu satynowego na desce rozdzielczej i drzwiach, chromowanymi akcentami i matowymi czarnymi powierzchniami o niskim połysku. Skórzane powierzchnie siedzeń oraz skórzana kierownica są również częścią wybranych pakietów wyposażenia.

Funkcje Bezpieczeństwa

Funkcje bezpieczeństwa XL7 zaczynają się od samej konstrukcji nadwozia – kombinacji stali o wysokiej wytrzymałości, dwufazowej i ocynkowanej. Konstrukcja nadwozia została zaprojektowana komputerowo w celu zarządzania obciążeniami – efektywnie przekształca energię pochłoniętą podczas zderzeń wokół wnętrza oraz pasażerów – zarówno w przypadku zderzeń czołowych, jak i tylnych.

Ponadto, standardowo w modelach XL7 dla pięciu i siedmiu pasażerów zastosowano system wykrywania przewrócenia. Technologia ta wykorzystuje czujniki do proaktywnego przewidywania „przewrócenia” pojazdu na płaskiej nawierzchni drogi i stosuje siłę hamowania na zewnętrznych przednich i tylnych kołach, aby zredukować siłę boczną w pojeździe.

Konstrukcja nadwozia w kształcie jednolitej jednostki jest strukturą o wysokiej wytrzymałości ze stali, mającą pełnowymiarowe szyny ramowe oraz komorę bezpieczeństwa w środku. Została zaprojektowana z przodu i z tyłu z strefami zgniotu, które mają się kontrolować podczas kolizji, aby pomagać w absorbowaniu energii zderzenia, chroniąc jednocześnie integralność klatki bezpieczeństwa dla pasażerów.

Klatka bezpieczeństwa jest wzmocniona spawanymi elementami w kształcie tuby, które obramowują otwory drzwiowe oraz wspierają dach i stalowe elementy w drzwiach. Połączenie jednoczęściowego otworu drzwiowego i wzmocnień belek drzwiowych pomaga opierać się włamaniom bocznym.

Całkowicie nowy model 2007 Suzuki XL7 wyposażony jest w poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne. XL7 ma również system ABS z czterema kołami z elektronicznym rozdzielaniem siły hamowania (EBD), program stabilności elektronicznej (ESP) (w tym kontrolę trakcji). Dodatkowo, standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach na bieżąco kontroluje krytyczne ciśnienie w oponach.

ESP, który jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli XL7, stanowi technicznie zaawansowaną sieć bezpieczeństwa dla kierowcy. System wykorzystuje czujnik przechyłu, akcelerometr boczny oraz czujnik kąta kierownicy do monitorowania stabilności pojazdu i reakcji kierowcy. Współpracując ze standardowym systemem ABS z EBD i kontrolą trakcji (TCS), system może selektywnie stosować hamulce, aby kontrolować nadsterowność i podsterowność w razie potrzeby, pomagając kierowcy utrzymać kontrolę na śliskich nawierzchniach lub podczas manewrów awaryjnych. Możliwość kontrolowania dowolnych lub wszystkich hamulców pozwala systemowi ESP zapewnić maksymalną reakcję, kontrolę i zwiększone możliwości unikania wypadków, chociaż ESP nie zastępuje bezpiecznych praktyk jazdy.

TCS wykorzystuje interwencję hamulców i momentu obrotowego silnika w celu zwiększenia przyczepności podczas startu i przyspieszania na wszystkich nawierzchniach drogowych. Gdy system ABS wykryje nadchodzące poślizg koła, daje sygnał jednostce sterującej silnikiem (ECU), aby dostosować moc momentu silnika. TCS również wykrywa, gdy jedno lub więcej kół obraca się szybciej niż prędkość pojazdu i stosuje hamulce na tym kole lub kołach. Współpracując, oba systemy ograniczają poślizg kół i pomagają szybko i efektywnie utrzymać kontrolę i postęp naprzód.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują trzypunkowe pasy bezpieczeństwa w wszystkich pięciu lub siedmiu pozycjach siedzących, napinacze pasów bezpieczeństwa, ograniczniki obciążenia pasów bezpieczeństwa w przednich zwijaczach, system mocowania dla dzieci spełniający normy bezpieczeństwa Federal Motor Vehicle Safety Standard 225, zderzaki o systemie pięciu mil oraz niskie zderzaki przednie dla optymalnego bezpieczeństwa w przypadku kolizji z innym samochodem.

Pakiety i Cenyg

Aktualnie planowane są poziomy wyposażenia Premium i Luxury. Oba będą oferowane z napędem na przednie koła lub dostępny napęd na wszystkie koła. Dwa modele Premium będą dostępne w konfiguracji dla pięciu pasażerów, a trzeci model Premium będzie w konfiguracji dla siedmiu pasażerów. Modele Premium będą mogły być wyposażone w skórzane siedzenia i szyberdach.

Oferowane będą dwa modele wykończenia Luxury. Oba będą oferować siedzenia dla siedmiu pasażerów oraz system rozrywki DVD dla pasażerów tylnych. Jeden z modeli będzie standardowo miał napęd na przednie koła, natomiast drugi będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła. Dodatkowo, system nawigacji i szyberdach będą dostępne. System nawigacyjny i system DVD nie mogą być pakowane razem, więc modele Luxury, które będą miały system nawigacji, nie będą miały systemu DVD.

Modele Premium będą miały 16-calowe felgi aluminiowe z oponami P235/65R16, podczas gdy modele Luxury będą wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe i opony P235/60R17. Zapasowe koło 16-calowe będzie przechowywane w zewnętrznym obszarze podłogi w kabinie, wyposażonym w system podnośnika.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.