Tata Indica był pierwszym samochodem zaprojektowanym z myślą o indyjskim kliencie, a Ratan Tata był siłą napędową tego projektu.
Po ośmiu latach od liberalizacji rynku w Indiach, Tata zaprezentował Indicę na Auto Expo w New Delhi w 1998 roku w Pragati Maidan. Publiczność była ciekawa nowego auta, które obiecywało być tanie w zakupie, tanie w utrzymaniu i dostosowane do indyjskiego rynku.
Ratan Tata nie miał zaufania do swojego działu projektowego w Telco Industries, który znał się głównie na produkcji ciężarówek i autobusów. Postawił na włoskie studio projektowe I.DE.A, a efektem tego była nowoczesna bryła pojazdu, która dobrze prezentowała się zarówno na przedmieściach New Delhi, jak i w europejskich miastach. Jej zaokrąglone kształty i wygięte reflektory nawiązywały do nowoczesnego stylu, który dopiero co pojawił się w niektórych europejskich samochodach.
Wewnątrz, mimo niskiej jakości materiałów, Indica prezentowała nowoczesny wygląd. Jej zakrzywiony kokpit miał otwartą przestrzeń do przechowywania przed kierowcą oraz cyfrowy zegar umiejscowiony na środku, u podstawy szyby. Tata umieścił sterowanie wentylacją w górnej części, a system audio poniżej na centralnej konsoli. W niższych wersjach wyposażenia Indica nie miała systemu dźwiękowego, zostawiając to zadanie właścicielom. Pomimo małych rozmiarów, samochód mógł pomieścić do pięciu pasażerów, jednak z bardzo ograniczoną przestrzenią na nogi dla osób siedzących z tyłu.