W 2002 roku Tata Motors wprowadziła na rynek model Indigo jako tani sedan, skierowany głównie do indyjskich klientów, i zyskała dużą popularność.
Podczas gdy wielu producentów samochodów stara się budować pojazdy z coraz bardziej zaawansowanymi funkcjami, Tata Motors postanowiła pójść w przeciwnym kierunku. Celem było stworzenie niedrogiego samochodu, który wystarczająco dobrze pomieści cztery osoby i trochę bagażu w bagażniku. Co więcej, sedany były postrzegane jako bardziej eleganckie niż hatchbacki, więc producent dostosował model do tego wrażenia.
Indigo charakteryzowało się nowoczesnym designem, łączącym zaokrąglenia z ostrymi krawędziami. Mimo że ten trend zaczynał znikać w innych krajach, indyjscy klienci nadal go doceniali. Reflektory miały kształt trójkąta z lekko zaokrąglonymi liniami. Przód Indiga był krótki, a za nim znajdowało się wysokie wnętrze, co wiązało się z długością pojazdu. Z tyłu bagażnik wyglądał, jakby został dodany po początkowym projekcie, co jest prawdziwe, ponieważ samochód bazował na modelu Indica, który był hatchbackiem wprowadzonym na rynek w 1998 roku.
Wewnątrz standardowa wersja miała ręcznie otwierane okna i prosty system wentylacji. Klienci mogli jednak wybrać elektryczne szyby oraz klimatyzację, która cieszyła się dużym zainteresowaniem w Indiach. Dzięki wysokiemu wnętrzu, siedzenia były zamontowane nieco wyżej niż zwykle, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu na kanapie.